bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۴۰۶۱۷

شهر سوخته لرستان طعمه حریق شد

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر از آتش‌سوزی در کوه گردکانه این شهرستان خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۲۹ تير ۱۳۹۴
مدیر جهاد کشاورزی پلدختر از آتش‌سوزی در کوه گردکانه این شهرستان خبر داد.

«علی خادمی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ساعت ۱۱ روز گذشته در کوه گردکانه منطقه تخت چان شهرستان پلدختر آتش‌سوزی رخ داده که با گذشت ۲۵ ساعت همچنان ادامه دارد و به‌علت وزش باد، آتش به سایر عرصه‎ها سرایت کرده و بخش وسیعی از منطقه را در بر گرفته است.

وی با بیان این‌که وزش باد باعث افزایش آتش‌سوزی شده و سخت گذر بودن منطقه در کنار نبود امکانات و تجهیزات اطفای حریق کنترل و مهار آتش را در این منطقه با مشکلاتی روبرو کرده است، ادامه داد: علی‎رغم حضور نیروهای منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، هلال‌احمر، بسیج، سپاه و ستاد اطفای حریق و نیروهای مردمی از ابتدای آتش‌سوزی به علت صعب‎العبور بودن منطقه و نبود امکانات و گرمای طاقت فرسای تابستان آتش مهار نشده و حجم آتش‌سوزی هم‌چنان رو به افزایش است.

خادمی با بیان این‌که آتش‌سوزی‎های جنگل‎ها و مراتع شهرستان پلدختر به‌علت اختلافات محلی و بر سر چراگاه‎ها رخ می‌دهد، افزود: تلاش برای کنترل و مهار آتش‌سوزی به صورت جدی در حال انجام است و انتظار می‎رود که بتوانیم آتش را خاموش کنیم.

هم‌چنین «قدرت‎الله ترابی‎نژاد»، فرماندار پلدختر نیز در این رابطه گفت: کوهستانی بودن، شیب تند منطقه و تاریکی و وزش باد عملیات اطفای حریق را در منطقه با مشکل مواجه کرده است.

وی با اشاره به آتش‌سوزی کوه گردکانه در منطقه میانکوه غربی شهرستان پلدختر افزود: نیروهای امدادی به محل اعزام شده که اطلاع دقیقی از وسعت و میزان خسارت در دست نیست.

ترابی‎نژاد خاطرنشان کرد: هم‌چنین آتش‌سوزی در کوه «دار خرمای کرکی» در آزادراه پل‎زال – خرم‎آباد رخ داد که این آتش‌سوزی از ساعت ۱۸ روز یکشنبه آغاز و با اعزام نیروهای امدادی پس از ۱۲ ساعت مهار شد.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو