bato-adv
کد خبر: ۲۴۴۰۰۲

اعلام بخشهای اختتامیه جشنواره تئاتر رضوی

تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
اعلام بخشهای اختتامیه جشنواره تئاتر رضوی
مراسم اختتامیه دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی با حضور مدیران فرهنگی، مسئولان استانی و هنرمندان عرصه تئاتر، برگزار و از کتاب جشنواره و کتاب گفتمان تئاتر دینی رونمایی می شود.

به گزارش ستاد خبری دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی، مراسم اختتامیه این رویداد بزرگ نمایشی کشور با حضور معاون مدیریت توسعه و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران فرهنگی، مسئولان استانی و هنرمندان عرصه تئاتر فردا شب ( 5 شنبه، 29 مرداد) ساعت 20 و 30 دقیقه با معرفی و تقدیر از برگزیدگان در تالار گلشن بجنورد برگزار می شود.

اعلام برگزیدگان جشنواره در 7 رشته
در دهمین جشنواره تئاتر رضوی، 12 اثر در بخش مسابقه و 4 اثر در بخش ویژه بک اثر در بخش جنبی از یکشنبه 25 مرداد به مدت 5 روز برگزاری این جشنواره در استان خراسان شمالی به رقابت پرداختند و محمدرضا الوند، قاسم زارع و دکتر مهرداد رایانی مخصوص، کار قضاوت آثار را برعهده داشتند.

برگزیدگان در رشته های بازیگری زن، بازیگری مرد، طراحی صحنه، طراحی لباس، موسیقی، کارگردانی و نمایشنامه نویسی انتخاب خواهند شد و از یک هنرمند نیز تجلیل ویژه به عمل خواهد آمد.

سخنرانی معاون وزیر ارشاد در مراسم اختتامیه
بر اساس این گزارش، در مراسم اختتامیه، ابتدا حسین ثابت قدم وحید، دبیر دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی گزارشی از روند برگزاری جشنواره ارائه خواهد کرد و در ادامه  استاندار خراسان شمالی و علی اصغر کاراندیش، معاون وزیر سخنرانی خواهند داشت.

رونمایی از کتاب جشنواره و کتاب گفتمان تئاتر دینی
همچنین اجرای صلوات خاصه امام رضا(ع)، چاوشی خوانی، سخنرانی، رونمایی از کتاب جشنواره و کتاب گفتمان تئاتر دینی و ورود خادمین امامزاده عباس (ع) در برنامه اختتامیه قرار دارد.

خسروی، مجرای مراسم اختتامیه
اجرای این برنامه را خسروی، مجری برجسته تلویزیون بر عهده دارد و یک آیتم نمایشی نیز از سوی حمیدرضا آذرنگ و به کارگردانی نادر برهانی مرند اجرا خواهد شد.

کارگاه آموزشی برزو عبدالرزاق اف و سپیده نظری پور
گفتنی است در ایام برگزاری بخش صحنه ای دهمین جشنواره تئاتر رضوی، کارگاه های آموزشی در بجنورد، شیروان و اسفراین نیز برگزار شد و برزو عبدالرزاق اف از اساتید برجسته و هنرمند عرصه تئاتر تاجیکستان در بجنورد برای علاقمندان و هنردوستان، کارگاه آموزشی برگزار کرد.

همچنین سپیده نظری پور، مدرس حوزه تئاتر و بازیگر، نمایشنامه نویس و کارگردان عرصه نمایشی نیز در اسفراین و شیروان، دو شهر دیگر استان خراسان شمالی برای علاقمندان جوان و هنردوستان این دیار کارگاه آموزشی دایر کرد.

این کارگاهها به جهت طرح مباحث نظری و عملیاتی مورد استقبال خوب علاقمندان تئاتر استان خراسان شمالی قرار گرفت.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو