bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۴۴۰۹۴

حمایت یک سناتور دموکرات دیگر از توافق

تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
سناتور کلیر مک کاسکل ، روز پنج شنبه با اعلام حمایت از توافق هسته‌ای بیست و ششمین سناتور دموکرات است که از توافق حمایت کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، کلیر مک کاسکل ، سناتور دموکرات کنگره آمریکا با اعلام حمایت خود از توافق هسته‌ای ایران مدعی شد اگرچه این توافق ایده آل نیست و کسی به ایران اعتماد ندارد اما از توافق حمایت می کنم.

او در ادامه تاکید کرد: برای من روشن است همه جامعه بین‌المللی در حمایت از توافق هسته‌ای متحد هستند و تنها مخالف آن دولت اسرائیل است.

او در ادامه ارائه دلایلش برای حمایت از توافق هسته‌ای تصریح کرد: من نگرانی های مخالفان را درک می کنم و به آن احترم می گذارم. اما من متقاعد شده ام که این که بخواهیم در مخالفت با حمایت جامعه بین‌المللی از توافق آن را کنار بگذاریم و رد کنیم، اسرائیل ، آمریکا و متحدانمان را منزوی خواهد کرد.

سنا و مجلس نمایندگان کنگره قرار است در 17 سپتامبر در مورد لایحه رد توافق هسته‌ای ایران رای گیری کنند که با توجه به اینکه اکثریت کنگره در اختیار جمهوری خواهان است به تصویب می رسد.

به گزارش ایسنا،‌ اوباما قطعا این لایحه را وتو خواهد کرد در آن صورت جمهوری خواهان برای لغو وتوی اوباما به حمایت دو سوم سنا یعنی 67 رای نیاز دارند این به آن معناست که در صورت حمایت 34 سناتور دموکرات از برجام این توافق به تصویب خواهد رسید.

با حمایت مک کاسکل تاکنون 26 سناتور دموکرات از توافق حمایت کرده اند و اوباما برای جلوگیری از وتوی خود به حمایت 8 سناتور دیگر نیاز دارد.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین