bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۵۰۸۲۷
سفیر عربستان: روابط عربستان و انگلیس در معرض خطر است

تنش در روابط عربستان و انگلیس

شاهزاده محمد بن نواف بن عبدالعزیر، سفیر عربستان سعودی در انگلیس هشدار داده که "تغییرات نگران کننده" در سیاست بریتانیا می تواند به "واکنش های جدی" عربستان منجر شود.
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۴ - ۰۴ آبان ۱۳۹۴
فرارو- شاهزاده محمد بن نواف بن عبدالعزیر، سفیر عربستان سعودی در انگلیس هشدار داده که "تغییرات نگران کننده" در سیاست بریتانیا می تواند به "واکنش های جدی" عربستان منجر شود.

سفیر عربستان در مقاله ای که در شماره امروز دیلی تلگراف به چاپ رسیده، به لغو توافق با بریتانیا در مورد آموزش کارکنان زندان های عربستان اشاره کرده است.

به گزارش بی بی سی، دفتر نخست وزیر انگلیس در اواسط ماه جاری میلادی اعلام کرد که این کشور از یک قرارداد ۹ میلیون دلاری (۵.۹ میلیون پوندی) با عربستان سعودی برای آموزش کارکنان زندان های آن کشور صرف نظر کرده است.

شاهزاده نواف بن عبدالعزیر در بخشی از مقاله خود نوشته است که جرمی کوربین، رهبر حزب مخالف کارگر با ادعای این که در این اقدام نقش داشته، احترام متقابل را نقض کرده است.

عربستان سعودی مدت های مدیدی است که به نقض حقوق بشر متهم شده و کارنامه حقوق بشری این کشور به شدت مورد انتقاد رهبر حزب کارگر است.

کوربین در جریان سخنرانی اخیر خود در کنفرانس حزب کارگر خواستار لغو توافق با عربستان شده بود.

رهبر حزب کارگر در این سخنرانی از دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس خواسته بود که پیامی محکم به رژیم های سرکوبگر بفرستد گفت که این توافق موقعیت انگلیس را در جهان خدشه دار خواهد کرد.

شاهزاده نواف در این مقاله تاکید کرده که عربستان سعودی "نیاز به نصیحت کسی ندارد".

دفتر دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در زمان لغو این توافق اعلام کرد که تصمیم دولت نشان دهنده تمرکز بر اولویت های داخلی کشور است.

سفیر عربستان در بخش دیگری از مقاله خود در دیلی تلگراف نوشته است همانطور که مردم کشورش به "سنت ها، رسوم، قوانین و مذهب انگلیس احترام می گذارند، در مقابل انتظار احترامی متقابل از سوی بریتانیایی ها را دارند."

سفیر عربستان در این مقاله با اشاره به حضور "بیش از دو و نیم میلیون پناهجوی سوری در این کشور، انتقاد شدید از واکنش عربستان به بحران پناهجویان سوری را ناعادلانه دانسته است".

این در حالی است که گزارش های تایید شده ای درباره میزان پناهجویان پذیرفته شده در عربستان وجود ندارد.

شاهزاده نواف در این مقاله همچنین افزود اطلاعاتی که مقامات عربستان در اختیار انگلیس قرار داده اند به این کشور در مقابله با تروریسم کمک کرده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
عربستان دقیقا راه یزید رو میره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
به نظر میاد قراره نسخه عربستان بپیچه دیگه حالا به چه شکلی بپیچه معلوم نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
ما هم باور كرديم.

كيه كه ندونه پادشاه عربستان رو ملكه انگليس منصوب مي كنه.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۳
مجله فرارو
پرطرفدارترین عناوین