bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۵۹۸۳۸

بیانیه آیت‌الله یزدی درباره بررسی صلاحیت ها

تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۴
شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: شورای نگهبان در این دوره از بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات پیش‎رو، همچون دوره گذشته در چارچوب قانون قاطعانه و منصفانه به وظیفه حساس خود عمل کرده و خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، متن کامل این بیانیه که از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در‌باره بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات و تاکید بر جایگاه شورای محترم نگهبان با امضاء آیت الله محمد یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اختیار خبرگزاری ایسنا قرار گرفت، به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی مظهر مردم سالاری دینی و مشارکت عظیم مردم در اداره کشور می‌باشد. تجربه موفق برگزاری ده‌ها انتخابات در طول تاریخ درخشان انقلاب اسلامی گواه صدق، استواری و صلابت این نظام و حضور گسترده مردم در صحنه‌های حساس بوده است و ان‌شاءالله در این امتحان بزرگ نیز سر بلند و سرافراز خواهد بود. در همین رابطه لازم است نکاتی را ذکر نمائیم؛

1- حضور حداکثری و آگاهانه مردم و انتخاب کاندیداهای مومن و متعهد به اسلام و انقلاب اسلامی علاوه بر اینکه در شکل گیری مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی نقش بسیار مهم و موثری دارد نشانگر عمق وفاداری آحاد امت اسلامی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و خاری بر چشم دشمنان آن خواهد بود.

 توجه به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای«مدظله العالی» مبنی بر لزوم حضور و مشارکت حداکثری مردم، وظایف خطیر کارگزاران اجرایی و نظارتی در امر انتخابات بویژه شورای محترم نگهبان و ممانعت از ورود افراد نالایق و کسانی که اصل نظام را قبول ندارند بسیار راه‌گشا و حائز اهمیت می‌باشد.

2- شورای محترم نگهبان در این دوره همچون دوره گذشته در چارچوب قانون قاطعانه و منصفانه به وظیفه حساس خود عمل کرده و خواهد نمود. ایجاد تردید در نتایج احراز صلاحیت‌ها و پرداختن به حاشیه سازی و تضعیف این نهاد مهم و تاثیر‌گذار و هر حرکتی که منجر به دلسرد کردن مردم در این حضور ملی گردد خیانت به آرمان انقلاب و معمار کبیر آن امام خمینی‌(قدس سره) بوده و حرکت در مسیر تعیین شده از سوی استکبار جهانی خواهدبود.

ناصحانه و خیر‌خواهانه به کسانی که از تریبون‌های رسمی و غیر رسمی استفاده می‌کنند بویژه مسئولین تذکر می‌دهیم که مراقب اظهار نظرهای خود باشند. مبادا با اظهارات غیر‌مسئولانه و بعضاً التهاب‌آور و تردید افکن و گله‌گذاری‌های ناسنجیده موجبات تضعیف جبهه خودی و نهادهای مسئول بویژه شورای نگهبان گردند که این امر در پیشگاه الهی و ملت خدوم ایران اسلامی گناهی نابخشودنی است، از خداوند منان توفیق عمل کردن به وظیفه را در این مقطع حساس مسئلت می‌نمائیم.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
كاشكي شوراي نگهبان فقط يك رقيب دركنارت بگذارد وآنوقت ميبيني كه حرف هاي شما وامثال شما چقدر خريدار دارد؟!
ازما كه گذشت ولي شما وامثال شما فرزندان ما را از اسلام زده كرديــد...!
طرفدار قانون و عدالت
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
به عنوان یک اصلاح طلب میگویم ما شورای نگهبان را نه تنها قبول داریم بلکه لازم و ضروری میدانیم.
مشکل ما به نحوه بررسی صلاحیت ها است.
مشکل ما این است که چرا افرادی که از رحیمی و مرتضوی پول گرفته اند تایید میشوند اما افرادی فقط بخاطر عقیده مخالف دوستان اصولگرا رد یا عدم احراز میشوند!!!
مشکل ما این است که چرا افرادی که در لباس روحانیت در حال اجرای مسئولیت در نظام هستند به استناد ماده 28 بند 1 و 3 عدم التزام به اسلام و لی فقیه برایشان زدند؟؟؟
مگر میشود ملتزم به اسلام نباشد و همزمان با حکم دستگاههای نظام مسئولیت داشته باشد و یا نماز جماعت بخواند!!!
مگر میشود کسی ملتزم به قانون اساسی و ولی فقیه نبوده باشد اما استخدام دولت شده باشد و 30 سال کار کرده و مسئولیت عالی در استان یا کشور داشته و هیچ نهاد قضایی و اطلاعاتی پرونده نداشته باشد وحالا رد یا عدم احراز بزنند؟؟؟

مگر میشود 3000 نفر رد صلاحیت و 4000 نفر عدم احراز بخورند بعد بگوییم معتاد بودند و یا اهل فحشا بودند.یعنی نخبگان ما که میخواهند نماینده مجلس شوند اینجوری هستند وای بحال بقیه مردم!!!!
فکر کنید اینها همشون چهره های موجه منطقه یا استان خودشان هستند و از نزدیک همه مردم منطقه میشناسند چطوری شما این اتهام را بهشون میزنید اما مردم منطقه قبول نمیکنند و دوست دارند به بعضی از همینها رای بدهند.
چرا کسی که تا 6 ماه پیش مسئولیت داشته و استعفا داده تا نماینده شهرستانش شود را رد کرده اید؟؟؟یعنی در عرض 6 ماه ضد ولایت فقیه و ضد قانون اساسی و ضد اسلام شد؟؟؟
چرا کسی را رد کرده اید که همین الان عضو شورای شهر است و اتهاماتی بهش زدید که قانونا نباید حتی عضو شورای شهر باشد؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
فرارو به خاطر انتشار هر نظر توهین امیز مواخذه خواهی شد
ناشناس
Russian Federation
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
ایشون به عنوان رئیس جامعه مدرسین از طرف جامعه (البته باید دو سوم امضا پای بیانه باشد) که آیت الله جنتی هم عضوش است، از آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان که خودشان هم عضو شورای نگهبان هستند، تشکر کردند!
چقدر خوبیم ما!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
كامنت هاي مردم روشنگر همه چيز است
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۹۴
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
معنی مردم سالاری را فهمیدیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
ایشون خودش بیانه میده و از عملکرد خوشد دفاع می کنه ؟ داوری درمورد عملکرد را به مردم بسپارید چرا که مردم ولی نعمتان شما هستند و شما را به این مقام رساندند
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
بفرمائيد مردم گوسفند هستند وقتي بهشون گفتيم از اين طرف بدون حرف بگويند بع بع له ! اينطوري حرمت شما هم حفظ ميشه .كسر شان نهادهاي محترم هم نميشه ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
مردم شما نیستید که از جانب مردم نظر میدی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
به هر حال فردی که دارای سوء پیشینه و اعمال مجرمانه هست به چه دلیل باید به مجلس و سایر پست های کلیدی و حساس راه پیدا کنه؟همه کشورها برای حضور داوطلبان و کاندیدا ها در مراکز مهم تصمیم گیری و سرنوشت ساز کشور شون دارای سازوکارهای سنجش و پایش افراد واجد شرائط هستند.ظاهرا این وضعیت مملکت ماست که اصلاح طلبان و زنجیره ای ها و در کنارشون یاغی های سبز برای رسیدن به منویات شون به هر دری میزنن تا به پست های مهم دست پیدا کنند چرا که حیات سیاسی این افراد در همین چانه زنی های بی اساس و عوام فریبانه هست.همه اینها تجربیات تلخ حوادث گذشته ای نه چندان دور هست که از ذهن تاریخی ملت پاک نخواهد شد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
ناشناس - 12:24 کلی گویی میگی و نتیجه مورد نظر خودت رو میگیری! سوال واضح و روشن اینه که آیا امثال آقای مطهری یعنی فرزند "شهید مطهری" دارای چه سوء پشینه و اعمال مجرمانه هستن که رد صلاحیت شدن؟ پشت عبارت "افراد با سوء پیشینه و اعمال مجرمانه" قایم میشین و کار خودتون رو میکنین؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
ایا ردصلاحیت هزاران انسان مسلمان معتقد وفرهیخته موجب تضعیف جبهه خودی و گناهی نابخشودنی نیست؟ ایا دلسرد کردن اکثریت ملت وحذف انان ازعرصه انتخاب شدن وانتخاب کردن تضعیف جمهوری اسلامی نیست؟
ناشناس
United States
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
عدم احراز صلاحیت یک سوم کاندیداها بخاطر نداشتن وقت !!!!! و حذف کامل یک جناح کشور و حامی دولت و حضور فقط یک حزب اصولگرا و رد صلاحیت 8000 نفر از 12000 نفر منصفانه است ؟؟؟؟؟؟؟!!!! خدا یا به تو پناه می بریم.....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
فقط می توان گفت متاسفم چون عملا دارندباعث کاهش گسترده حضور مردم در انتخابات می شن با این کار سلیقه ای و صلاحیت دادن فقط به همفکراشون و انتخابات رو از حالت رقابتی خارج می کنن و مشخص است دوندگانی که همه عضو فقط یک تیم هستند و تیم دیگری حضور ندارد پیروز میدان(البته به خیال خودشان) خواهند شد اما در پیشگاه ملت و همچنین پیشگاه خدا هرگز
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
تذکر!!!به رئیس جمهور مظهر اراده ملت!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
نمیتوان بنا را براین گذاشت که چون اعضای محترم شورای نگهبان فقیهند خالی از اشتباه و یا احتمال خطا هستند بنابراین همین تذکر را هم می توان به ایت الله یزدی داد برپایه اصل مترقی امر به معروف
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
این شورای نگهبان است که به علت رفتار غیر قابل دفاع موجب تضعیف این شورا و بلکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می شود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
پیش از ایشان آیت الله حاج احمد آقای خاتمی و جناب تقوی هم اعلام فرموده بودند که مجلس باید یکدست و چیجوری باشد و انشاالله همینجوری هم خواهد شد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
بیشتر از حرفای یزدی از کودنی اونایی که این کامنت رو نخونده منفی دادن لجم گرفت!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
آقایان محترم چه بگوییم که نگفتن بهتر است.
تنها به خدا میتوان پناه ببرد.
ولی مطمئناً شکستن دلهای مردم مظلوم عواقب بس زیادی در پیش دارد.
سعید مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
برادر یزدی از کجا درجه مسلمان معتقد به نظام و ولایت را تشخیص دادید چطور مردم وقتی همه چیز را می بینند و شما یک گروه خاص که امتحان خودرا طی ده سال گذشته در این مملکت پس دادند دو باره تایید میکنید شما که انسان معتقد به قول خودتان هستید در پیشگاه مردم نه برای خدای مردم که به این روز افتادند چه جوابی دارید
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
باز هم تهديد
رضامند
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
یعنی آقای یزدی میگن که اصلاح طلبها اصل نظام را قبول ندارن و فقط اصولیها و احمدینژادیهای اصل نظام را قبول دارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بعد انتظار مشارکت حداکثری دارن؟؟!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
من موندم وظیفه من چیست اختیار من چیه
مظلوم
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
آقای یزدی شماهمان کسی هستی که پس ازرفتنت ازقوه قضاییه آقای شاهرودی گفت یک خرابه را به ماتحویل دادند مطمئنا اگر مملکت بازهم دردست شما باشد وضعیت بهترنمی‌شود.اگرا امکان دارد سهم شما دیگربس است دست ازسر این ملت بردارید.رضای خدا.ند فقط درهمین است.
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
عالی بود
هزاران هزار درود بر شما
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
من هر چی سرچ کردم این سخن شما کذب محض است. کجا و کی آقای شاهرودی این حرف را زده است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
خدا انصاف و کمی عدالت دهد .
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
آخه این چه منطقیه که آقایان دارند. اینها کشور را با ارتش اشتباه گرفنه اند. اینها به مردم به چشم سربازانی می نگرند که بدون هیچ حقی ملزم به اطاعت به از فرمانده خود هستند و هر گونه اعتراض و تمرد نیز مستوجب مجازات است.
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
آقا مجتبی عزیز ، اگه پادگان نبود که رتبه اول رو توی فرار سربازها ( بخون مغزها ) از پادگان ( بخون کشور ) در دنیا نداشتیم
من در عجبم کی این سردارها و سرهنگ ها به عقل می آیند وقتی همه سربازها از پادگان فرار کردند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
خط و نشان و تهدید رئیس جمهور یعنی همین.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
بسیار عالی بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
نوشابه باز کردن برای خود . اقلا حفظ ظاهر کنید بذارید کس دیگه ای زا شما تعریف کنه خودتون بیانیه بدید از عملکرد خودتون تعریف کنید
غضنفر
United States
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
راست بابا همه چی برا خودمونه .. باس ماست .
نادر
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
چشم

مگه چاره ای داريم
منتظر المهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
اینجا جمهوری است ام به شرطها و شروطها و قبول داشتن هر چی ما میگیم از شروطها

خدایش اسم این داستان رو میذارین مردم سالاری ؟؟؟؟

منافع شما سازگاری داشت باشه هر کی ساز مخالف زد نیادش....
مگه شما نمیگین مردم شما رو می خواهند خب احسنت بذارین مردم انتخاب کنند.....

من موندم این مردم کجا هستند که شما ازشون اینقدر میترسید
هر کسی رو که با
المستور
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
ظلم یعنی آنانکه ازدولت قبل به هرشکل ممکن دفاع کردندوبی هیچ پروایی حقوق مردم وشهداراتضییع کردندانانکه حکومت رانه برای خدمت بلکه برای اقتدارجناح خودانحصاری میخواهندودراین راه ازدین وشرع مردم مایه میگذارند.آنانکه درزمان امام درحاشیه بودندوامروزمدعی!معنی انصاف هم درجناح ماباش مطیع باش رهاباش امااگربامانبودی توانا بودی دانا بودی آزاده بودی حتماریگی درکفشت نهاده بودی!
مجید
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
خودشون رد کردند (به عنوان عضو شورای نگهبان) خوشون هم تقدیر می کنند؟؟؟؟؟؟؟؟ خدااااااا.....
رضا
Estonia
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
تهدید مردم زبان اسلام نیست
رضا
Estonia
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
احترام امامزاده با متولیشه

جناب یزدی
ناشناس
Estonia
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
ریس جمهورقانونی مردم رو تهدید نکن
ناشناس
Estonia
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
روحانی تنها نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
فرارو جون عزیزم عشقم چرا من نه می تونم نظر مثبت بدم نه منفی و چرا نظرات منو درج نمی کنی عزیزم؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
عزیزان اگر منفی و مثبت کار نمی کند فلش پلیر مربوط به مرورگر خود را آپدیت کنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
بهتر با این کارها دارن ریشه به تیشه خودشون می زنند
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
کاشکی آقایان یزدی، جنتی و سید احمد خاتمی خود را در معرض ارای ملت قرار دهند یا در بین مردم محبوبیت سنجی شوند و مطابق با نتیجه آن مقام داشته باشند
ناشناس
-
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
خدايا به تو پناه مي بريم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
فکر میکنید با حذف و فله ای و محدود و مختوم کردن حق انتخاب مردم از نظام حمایت میکنید؟! برعکس، بزرگترین ضربه را بر پیکر نظام وارد میکنید. هیچ فتنه گری نمیتونه چنین ضربه کاری وارد کنه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
"ایجاد تردید در نتایج احراز صلاحیت‌ها و پرداختن به حاشیه سازی"؟ خیلی ببخشید، اعتراض به حذف 3000 هزار نفر از کاندیداهای یک جناح و تایید فقط 30 نفر ایجاد تردید و حاشیه سازی است؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
"عدم احراز صلاحیت" در کجای قانون تعریف شده؟ حالا که این حق رو برای خودتون قائل شدید که به جای چشم کار دست رو انجام بدید و صلاحیت نامزدها را بررسی کنید و اعلام کنید که شخص صلاحیت "دارد" یا "ندارد" خب این کارو بکنید. عدم احراز یعنی "نمیدانم" که در قانون تعریف نشده. از 4 منبع و احیانا منابع دیگه اطلاعات اشخاص به شورای نگهبان میرسه که برای "دانستن" کافی است. نمیشه با بهانه کمبود وقت یک برگه امتحانی را تصحیح نکرد و برای فرد صفر رد کرد.
كوثر
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
خداوند انشاله به همه شما كه حافظ اين نظام هستيد عمر با بركت عطاء فرمايد بويژه مقام معظم رهبري انشاله
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
شما يك روحاني را كه 50 سال امام جماعت بوده بعلت عدم اعتقاد به اسلام رد صلاحيت كرديد چگونه جواب خدا را خواهيد داد از آتش جهنم نمي ترسيد
امیر
-
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
آقای یزدی کاش امام زنده بود . آنوقت میگفتم مردم سالاری دینی یعنی چه. درمسیر گروه حجتیه قرار گرفتن یعنی چه.
بس است دیگر ! شما ها فکر میکنید باظلم حضرت حجت ظهور خواهند کرد . اما اشتباه میکنید . امام از دست شماها می نالید . از دست روحانیونی مثل شما
نیکان
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
آقای یزدی که خود از اعضای شورای نگهبان است باید توجه داشته باشد که وظیفه این شورا رعایت حقوق همه ی اقشار و گروههای جامعه باید باشد نه تایید عمده ی یک گروه سیاسی و فقط حدود یک درصد از گروه رقیب ، این که دیگر انتخابات نمیشود .
نیکان
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
مگر کسانی که نظام را قبول ندارند نامزد شده اند ؟!! تا انجا که من میدانم چنین نبوده است . ولی اگر ادعای ایشان چنین است مشخص کنند کدام افراد منظورشان بوده است .بعلاوه اگر کسانی خود را ملتزم به این قانون بکنند حتی اگر قبلا مخالف بوده اند دیگر مخالف وجود نظام سیاسی موجود نیستند که حاضر شده اند در چارچوب آن کار کنند . مگ اینکه کسی بگوید من هنوز مخالفم و نظام را قبول ندارم ولی میخواهم کاندید شوم . ایا واقعا چنین اشخاصی ثبا نام کرده اند و رد صلاحیت شده اند ؟
نیکان
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
حامی دولت ، برای تلاش در دفاع از حقوق شهروندی افراد جامعه و برگزاری یک انتخابات قابل قبول و رقابتی هستم .
نیکان
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
اگر انتخابات را برخی بخواهند تبدیل به یک کار نمایشی کنند رییس جمهور و همه افراد فهیم و دلسوز در جامعه وظیفه اخلاقی و قانونی دارند با این موضوع مقابله کنند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
از شورای محترم نگهبان و روحانیون تراز اول کشور انتظار داریم منصانه و عدالتمندانه صحبت و عمل کنند مبادا با تصمیماتی که می گیرند باعث بدبینی مردم به نظام و انحراف مسیر جامعه گردند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
معنی جمهوری از دیدگاه این آقایان باید باز تعریف شود . علی الظاهر استنباط اینان با آموزه های بنیانگذاران انقلاب اسلامی ایران تفاوتی آشکار دارد.
سیدمحمد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
"ایجاد تردید در نتایج احراز صلاحیت‌ها و پرداختن به حاشیه سازی و تضعیف این نهاد مهم و تاثیر‌گذار و هر حرکتی که منجر به دلسرد کردن مردم در این حضور ملی گردد خیانت به آرمان انقلاب و معمار کبیر آن امام خمینی‌(قدس سره) بوده و حرکت در مسیر تعیین شده از سوی استکبار جهانی خواهدبود." !!!

دقیقا" رد صلاحیت گسترده کاندیداهای اصلاح طلب و اعتدال گرا موجب دلسردی مردم و خیانت به آرمانهای انقلاب است نه آن چیزی که شما گفتید آشیخ یزدی!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
خوش به حال حضرت ایت اله یزدی.چه خوبه در میدان بی رقیب جولان دادن وهی گل زدن وهی رجز خواندن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
یزدی جان شماها خودتون به ماها گفتین که خدایی هم هست.دنیای پس از مرگ هم هست.
ناشناس
-
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
واقعا بعیده. ایا مجلس جای هر انسان فاسد (اخلاقی،سیاسی و...)است ایا نباید ملاکی برای ورود باشد. شما اگه بخای کارگرسوپرمارکت هم بشی باید یه سری شاخص داشته باشی چه رسه به مجلس
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
خودشان از خودشان تشكر مي كنند . تعجب آور است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
برای امثال یزدی واحمدخاتمی که عالیه.جه بهتر از این.خوش به حالتون.ولی خداییش این دفعه دیگه شمشیرو از رو بستید
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
شما که زحمت انتخاب را از طرف ما کشیده اید حالا لطفتان را تکمیل نموده وکار را یکسره نمایید واز بین کاندیداهای تایید شده هم 290 نفر را انتخاب کنید تا هم روی اعصاب همه راه نروید و هم کلی هزینه برای برگزاری انتخابات وتبلیغات و... صرفه جویی شود عالی جنابان در تریبونهای رسمی از حق انتخاب مردم حرف میزنند ولی اندر دل مردم را یا نامحرم میدانند و یا نادان و صغیر
جهان
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
این امر در پیشگاه الهی و ملت خدوم ایران اسلامی گناهی نابخشودنی است!!!

خود را نماینده خداوند پنداشتن همین میشه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
عجب! از نظر جناب یزدی رد صلاحیت 60 درصد از نامزدها و بستن دست مرد در انتخاب، منجر به دلسرد کردن مردم نیست، اما اعتراض به این رد صلاحیت های گسترده هست! خدایا به دادمون برس...
ملت ایران
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
آقای یزدی بسیار عالی بود
ک م
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
ملت ایران؟!!!
کدوم ملت؟ اون 4 میلیون ؟
سلام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
این افتخاری نیست که جمع کثیری از نخبگان و اندیشمندان و تقریبا همه معماران انقلاب و فرزندان و وابستگانشان حذف و تخریب شده اند و می شوند.
واقعیت این است که عملکرد آقایان اگر اصلاح نشود و همه چیز به مدار قانون بر نگردد گردابهای حوادث ما و ایشان و کیان دین و ایمان و وطن را همه با هم به قهقرا ی بلایا و مصبتها خواهد برد .
به اعتقاد من اگر مر قانون در کشور حاکم بود و ساختارهای قانونی از هویت تهی نشده بودند اعضای شورای نگهبان باید به خاطر تضعیف و تخریب انقلاب عزیز و نظام جمهوری اسلامی ، تضییع حقوق ملت و استحاله کردن نهادهای قانونی پاسخگو می بودند.
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
انتخابات ازاد یعنی همین.اخر دمکراسی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
آقاي يزدي اين افرادي كه رد صلاحيت شدند به نظر شما نالايق هستند و اصل نظام رو قبول ندارند؟ اگه افرادي مثل مطهري و هاشمي و.....اصل نظام رو قبول ندارند كه ديگه واي به حال اين نظام ...... آقاي يزدي شما به قدري غرق در منافع جناحي و سياسي شديد كه متوجه نيستيد با اين رفتار داريد تيشه به ريشه نظام اسلامي مي زنيد! انشاالله بتونيد در روز حساب جوابگوي خداوند بزرگ و اين ملت شريف باشيد....
ناشناس
United States
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
معنی خیر خواهی رو هم فهمیدم
................................
هر کی مثل من فک نکنه محکوم به نبودنه و باید بایکوت بشه!!!
دموکراسی!!!!!!
ناشناس
Germany
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
حاج اقا انتظار داريد بخاطر اخر ، اخرش با تاييد صلاحيت ٤٥ داوطلب اصلاح طلب ، راي بقول رييس جمهور ١٠ ميليون خس و خاشاك به اعتبار خود اضافه كنيد؟ شما بايد همان ٤ ميليون راي را براي نمايندگان بياوري تا شايد خودتان بنشينيد با همفكرهايتان براي اين ملت كافر راه حلي پيدا كنيد.
ناشناس
-
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
پس از سی و هفت سال شاه رفت و به تاریخ پیوست، چرا که صدای مردم را دیر شنید...
شاه رفت و فرار کرد چون عاقبت مردمی که حقشان سالها از آنان دریغ شده بود، رسیدند به جایی که چاره ای جز گرفتن حق برایشان نمانده بود!
محبت اله زارع
Russian Federation
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
اگر دلتان برای ملت و نظام نمیسوزد اقلا برای خودتان بسوزد!!
با این روش تیشه به ریشه خودتان هم میزنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
خواهشمند است آقایون به این سوال بنده جواب بدن..
چطور رضا خان سالها مخالف خود یعنی مدرس را در مجلس تحمل کرد و اجازه شرکت در انتخابات را به ایشان داده است ولی حال افرادیکه سالها برای انقلاب مبارزه کردند و زندان رفتند و بعد از انقلاب هم سالها برای کشور جنگیدن حال با نام عدم التزام به اسلام و ولایت فقیه رد صلاحیت میشن؟؟؟
با توجه به فرموده آیت الله یزدی بنظر انتقاد از شورای نگهبان هم مخالفت با اسلام لحاظ میشود.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
خودگویی و خود خندی، عجب مرد هنرمندی!!! خودشون تو شورای نگهبان سانتر می کنن بعد هم توی جامعه مدرسین می زنن توی گل!!
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
ایشان از جانب حزبشون بیانیه دادند و تهدید می کنند یا به عنوان عضو شورای نگهبان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
اگه حاجی کل بیانیه را خلاصه می کرد در این یک بند هم خواندش راحت بود و وقت نمی گرفت و هم تکلیف همه مشخص می شد (((هرکه با افکار ما مخالف است با اوناست ))).
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
ممکن است از ایشان سئوال بفرماید منظور از جبهه خودی چیست؟ هر کس با ایشان موافق باشد خودی است و دیگر مردم غیر خودی !!!! یعنی غیر خودی ها از نظر ایشان در این مملکت جایی ندارند؟ .....
ناشناس
United States
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
خلاصش اين ميشه :
لطفا مخالف من بياد در انتخابات به موافق من راي بده
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
حضرت آقای یزدی!
فرموده اید " ممانعت از ورود افراد نالایق و کسانی که اصل نظام را قبول ندارند بسیار راه‌گشا و حائز اهمیت می‌باشد."
1-اصل نظام چه کسی یا کسانی می باشند؟ آیا آقای احمدی نژاد و افراد دور و بر ایشان که به تایید شورای نگهبان رسیدند، برای پست ریاست جمهوری " لایق " بودند؟
2- فرض کنید، نعوظ بالله، در میان 270 یا 80 نماینده انتخابی، صد نفر نفر هم نالایق ( به زعم شما) باشند و مردم آنها را اشتباها انتخاب کنند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا مملکت بیشتر از مصیبتهای دوران دولت نهم و دهم متحمل خواهد شد؟
4- از خدا بترسید و آسمان و ریسمان به هم نبافید. شما در سنی نیستید که نگران آخرتتان نباشید. منصف باشید شاید خداوند از بار گناهانتان بکاهد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
اکثر انسانهایی که رد صلاحیت کرده اید از رزمندگان جنگ می باشند حتی برخی از انها در جنگ اخیر سوریه شرکت داشته اند
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
آقای یزدی اگر مدعی هستید پس چرا از رقابت میترسید اگر خیلی به خودتان و عملکردتان مطمئن هستید بگذارید مردم نظر دهند
ناشناس
-
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
جناب آقای یزدی ! فلسفه نظارت بر انتخابات چیزی جز تضمین برگزاری سالم و قانونی آن نیست اما شماها که می دانید اقبال و رویکرد مردم به جریانی است که به حقوق ملت در چارچوب قانون اساسی وفادار است....شماها خود عامل ایجاد تردید در عملکرد خود بوده اصل متن را پرداختن به حاشیه تصور می فرمایید. آیا تایید افراد فاقد هرگونه صلاحیت و رد شایسته ترین ها حرکت در مسیر تعیین شده از سوی استکبار جهانی نیست؟!!!
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
مشکل اینه که دفعه قبل هم منصفانه عمل نشد.
ناشناس
-
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
آقای یزدی شورای نگهبان با تایید فرد نالایقی چون احمدی نژاد خواسته و ناخواسته از دید قاطبه ملت ایران بیطرف قلمداد نمی شود و لذا به قانون اساسی و خواست جمهور مردم تمکین کنید و کشور و نظام را با چالشی که خود احتمال می دهید مواجه نکنید. شما از کسی که گزیده شده است انتظار دارید داد نزند؟!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
تاييد صلاحيت اشتباه احمدي نژاد دوباره تكرار نشود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
فقط حرفهای آقای یزدی و هم حزبی هاش مسئولانه است و بقیه مسئولین که در جناج ایشون نیستند حرفهاشون غیر مسئولانه است .
ناشناس
-
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
آقای یزدی! بزرگترین ضربه به کشور و مردم و دین و نظام را تفکرات و عملکرد افراطی امثال جناب عالی می زند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
حد خودت رو بدون و توهین نکن به یک مجتهد
این ها خطر قرمز هستند
بيست و سي
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
احسنت به ايت اله
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین