bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۶۷۴۸۰

انفجار در پاریس پنج مجروح بر جا گذاشت

تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۵
وقوع یک انفجار قوی در پاریس در روز جمعه دست کم پنج مجروح بر جا گذاشت و موجب هراس مردم از تکرار حملات تروریستی شد. گفته می شود این انفجار ناشی از نشت گاز در یک ساختمان چند طبقه بوده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» ، بر اثر این انفجار بخشی از یک ساختمان در ناحیه ششم شهرداری پاریس ویران شد و ساکنان ساختمان های اطراف محل انفجار تخلیه شدند.

علت انفجار بطور رسمی اعلام نشده است اما شاهدان عینی، نشت گاز را علت این سانحه اعلام کردند.

منابع آگاه پلیس به رسانه های محلی گفتند که در این سانحه دست کم پنج تن مجروح شدند.
صدای مهیب این انفجار در ابتدا موجب هراس مردم پاریس شد زیرا بیم آن داشتند که ممکن است این انفجار نتیجه بمب گذاری تروریستی باشد.

در حملات تروریستی نوامبر سال گذشته (آبان 94) در پاریس 130 تن کشته شدند و از آن پس حالت فوق العاده در این شهر برقرار شد. مجلس فرانسه اواخر بهمن ماه گذشته ، قانون حالت فوق العاده در این کشور را که در پی حملات 13 نوامبر تصویب شده بود تا روز 26 مه (ششم خرداد 95) تمدید کرد.

طبق قانون شرایط فوق العاده که در پی حملات 13 نوامبر (جمعه 22 آبان) در فرانسه اعمال شد و سه ماه ادامه داشت و اکنون به مدت سه ماه دیگر تمدید شده است، علاوه بر تشدید کنترل های مرزی، برگزاری اعتراضات عمومی نیز ممنوع شده و پلیس اختیارات بیشتری برای بازرسی به دست آورده است.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv