bato-adv
کد خبر: ۲۸۴۸۸۱

واکنش سیاسیون به نامه احمدی‌نژاد

تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
نامه محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت‌های نهم و دهم خطاب به "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا امروز دوشنبه به سفارت سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا تحویل داده شد.
تصویر کرباسچی: امیدواریم اوباما به حرف احمدی‌نژاد گوش دهد!/تمدن: احمدی‌نژاد خواستار حقوق ملت است

در این راستا، باشگاه خبرنگاران جوان با برخی از چهرهای سیاسی از جمله "مرتضی تمدن" استاندار سابق تهران، "محسن کوهکن" عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری به گفت‌وگو پرداخت.
 
کرباسچی: امیدواریم اوباما به حرف احمدی‌نژاد گوش دهد
 
غلامحسین کرباسچی پیرامون نامه محمود احمد‌ی‌نژاد به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت: تاکنون همه تلاش احمدی‌نژاد این بوده تا در افکار عمومی، جامعه، مطبوعات و تبلیغات حضور داشته باشد و موضوع این نامه هم همین است.

وی در ادامه افزود: احمدی‌نژاد اون موقع که در رأس کار بود باید پی‌گیری می‌کرد تا این اموال برگردد.
 
دبیرکل حزب کارگزاران گفت: امیدواریم اوباما به حرف احمدی‌نژاد گوش دهد تا پول‌ها به کشور برگردد و مشکلات کشور حل شود.
 
کوهکن: اگر احمدی‌نژاد هزار بار قسم بخورد کارش انتخاباتی نبوده، کسی باور نمی‌کند
 
محسن کوهکن پیرامون نامه محمود احمد‌ی‌نژاد به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت: بنده منهای ورود به ماهیت نامه نوشته شده، این اقدام را ارزیابی مثبت و یا منفی نمی‌کنم.
 
نائب رئیس جبهه پیروان با تأکید بر اینکه ما نمی‌توانیم بگوییم که یک شخصیت سیاسی کشور حق نوشتن نامه به مقامات سیاسی کشورهای دیگر را دارد یا ندارد، اظهار داشت: در اینجا محتوای نامه اهمیت دارد و با اطلاع از آن است که می‌توان اقدام احمدی‌نژاد را ارزش‌گذاری کرد.
 
وی با بیان اینکه ممکن است بسیاری این اقدام احمدی‌نژاد را انتخاباتی تلقی کنند، تصریح کرد: در کشور ما کلیه کسانی که تصمیم به ورود در انتخابات دارند، از مدت‌ها قبل از شروع انتخابات به انحای مختلف هر کاری که انجام دهند به این فضا کشیده می‌شوند.
 
کوهکن افزود: اگر احمدی‌نژاد هزار بار هم قسم بخورد که کارش انتخاباتی نبوده، اکثر سیاسیون باور نمی‌کنند و حرکت وی را انتخاباتی تلقی می‌کنند.
 
نایب رئیس جبهه پیروان با اشاره به اینکه برداشت این افراد کاملا طبیعی است حتی اگر قصد کاتب چنین چیزی نبوده باشد، خاطرنشان کرد: هر کس که با فضای سیاسی کشور آشنا باشد، باید این دیدگاه‌ها و فضاها را نیز بشناسد.
 
تمدن: احمدی نژاد خواستار احقاق حقوق ملت ایران است
 
مرتضی تمدن استاندار سابق تهران در خصوص نامه احمدی‌نژاد به اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت: این نامه در راستای احقاق حقوق ملت ایران است.
 
وی در ادامه افزود: اگر در چهارچوب کلی به آن نگاه کنیم، احمدی‌نژاد با اینکه رئیس جمهور نیست اما همچنان خواستار حقوق ملت ایران است.
 
استاندار سابق تهران اظهار داشت: ضایع شدن حقوق ملت ایران قابل درک نیست. در سال 93 آمریکا پول‌های ما را بلوکه و در سال 94 مصادره کرد و طبیعتا هر کسی که نسبت به ملت ایران تعصب داشته باشد نمی‌تواند سکوت کند.
 
تمدن تصریح کرد: احمدی‌نژاد حتما بر اساس ضرورتی این نامه را نوشته و هر قصد و انگیزه‌ای که داشته قابل احترام است که به عنوان خادم ملت همچنان خواستار حقوق آنها است.
 
مطهری‌نژاد: نامه احمدی‌نژاد به اوباما به لحاظ دیپلماتیک و اخلاقی معنا ندارد
 
میرزابابا مطهری‌نژاد پیرامون نامه احمدی‌نژاد به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: نگارش این نامه از سوی رئیس جمهور سابق کشورمان به هیچ وجه اقدام درستی نیست.
 
عضو حزب مردم سالاری ادامه داد: وقتی در کشور کمیته‌ای برای پیگیری و رسیدگی به برجام ایجاد شده و همه مواضع سیاسی و خطوط قرمز کشورمان در آن مشخص است، چنین حرکتی از سوی احمدی‌نژاد به لحاظ دیپلماتیک و اخلاقی معنا ندارد.
 
وی با تأکید بر اینکه اقدام احمدی‌نژاد را کاملا منفی می‌دانم، تصریح کرد: این کار احمدی‌نژاد با هر نیتی غلط بوده و اگر با هدف و نگاه به انتخابات سال آینده انجام شده باشد بدتر است چرا که باعث دو قطبی کردن جامعه می‌شود.
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
بجای این همه اظهارفضل واعلام نظرومحکومیت نگارنده نامه !صفرهای 2000000000رابشماریم ،بعدهردلارراضرب 35000تومان بکنیم بعدیک کمی برای پیگیری ودرآوردن آن ازحلقوم امریکابه دولت شعارفشاربیاوریم.
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
وقتی رئیس جمهور بود جوابشو نداد حالا که هیچکارس پیگیر حقوق از دست رفته ملت ایران از مجاری دیپلوماتیک باید صورت بگیره. اون زمانکه پرونده قضایی در جریان بود احمدی نژاد بجای شعار دادن و احکام را کاغذ پاره خوندن باید با استفاده از حقوقدان های بین المللی حقوق ملت بزرگ ایران را استیفاء میکرد.
شک نکنید که حرکت او صرفا سیاسیه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
اگر خاتمی چنین کاری کرده بلافاصله بازداشت و سیل توهینها و تهمتها و واسلاما به سویش روانه میشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
آقای تمدن
بهت حق می دیم از اربابت دفاع کنی
ولی نه به نام ملت چون این ارباب جونت مموتی خان 6 تا قطعنامه برای ایران ارمغان آورده با حرکات جلفش
و ضمنا راه دور چرا میره یه نامه بده بقایی و خاوری و جهرمی و بابک و رحیمی و مرتضوی و ...

این لیست نهایت نداره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
احمدی نژاد باید برای خرید اوراق قرضه آمریکا محاکمه بشه اونهم در شرایطی که مردم خودمون به این پول نیاز داشتند و نبود دلار در جامعه باعث افزایش تورم شده بود حالا هم داره فرار رو به جلو میکنه و دست پیش میگیره تا پس نره
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۴۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
اون موقع که این پول رو رفته اوراق آمریکایی خریده بود چرا عقلش کار نکرد که الان بخواد با یه نامه فدایت شوم همه تلاشهای دولت فعلی رو به نام خودش بزنه !!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
ناشناس8:48
"تلاشهای دولت فعلی"!
میشه یکی اش را نام ببری؟
ایران آزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
من دقیقا نمیدانم چرا نامه نوشته ولی معتقدم احمدی نژاد خودبخود اکثریت رای ملت ایران را دارد و نیازی به این کارها نیست.اصلاح طلبان با مانور روی این نامه، افتضاح فیشهای نجومی و سرخوردگی برجام را ماستمالی خواهند کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
عزیز دل برادر. اوراق قرضه از سال 78 خریداری شده تا سال 85 ادامه داشته و احمدی نزاد مسئول این کار را سال 85 برکنار کرده. این خرید اوراق کاری معمول بوده برای افزایش اعتبار بانک مرکزی. حالا امریکاییها دزدی کردن ما باید دعوا کنیم که تقصیر کی بوده که اوراق میخریده!!! کار امریکاییها دزدی بوده رسما. اونوقت ما بجای سرزنش دزد به نگهبان گیر بدیم؟!
ستاریان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
عجب!!!؟؟

دولت آقای خاتمی گوشت2میلیاردی را گذاشت جلوی گربه اونوقت؟

اونوقت دولت احمدی نژاد بخاطر اینکه از معده گربه بیرون نکشید محاکمه بشه فقط؟

کو انصاف و شرف رسانه ای؟

فرارو جان حذف نکن!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
اون تلاشهای دولت فعلی رو دقیق عنوان کن وگرنه کلی گویی و سفسطه یعنی صفر. اگه قهقهه و بپر بپر همراه با ذوق و شیفتگی دستگاه دیپلماسی یعنی تلاش که نتیجشو به عینه تو برجام جون جونیتون دیدین. همه چی رو کردین بچه بازی و مسخره تا کار مملکت به این بحران وخیم رسیده.
سعید
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
چرا اینقدر راه دور؟خیلی به فکر حقوق ملت بود سه تا معاونش رو اجازه نمیداد دزدی کنن الان یا زندان باشن یا به قید وثیقه آزاد!
در تعجبم اینا بعد اتمام مسوولیت میشن مهربان.
نمونش آقایان توکلی و حداد عادل حالا بعد اتمام نمایندگی یک شب درمیون میان تلویزیون راهکار میدن!!!
سعید
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
مگه مجازات اینکار اعدام نیست؟
بدون مسوولیت مکاتبه با دشمن درجه یک
هان؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
معلوم شد شما اصلاح طلب ها هم با اعدام موافقید! مثل نظارت استصوابی شورای نگهبان برای رد صلاحیت احمدی نژاد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
اگر بحث تباني وجود داشته باشه چي؟ بايد منتظر باشيم كه اقدام اسرائيل و آمريكا در اين خصوص چگونه خواهد بود. !!!!!!!اگر اونها پول را برگردانند ضربه مهلكي به دولت فعلي وارد مي شود و خوراك تبليغاتي بسيار ايده آلي براي طيف احمدي نژاد .
قرضي داده است تا بعد ها از آن استفاده كند خوب فكر كنيد .....................
سعید
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
والا ما توو اداره اگه جای مدیر کل نامه بزنیم به رییس سازمان خودمون همون بعد از ظهرش شخص مدیر کل صندلی اعدام رو طی مراسم خاصی درب همان اداره کل کنار میزنه و اعدامیم.
این از چه جایگاهی نامه زده؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
کدوم سازمانی؟ زندان ها؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
حقوق بنفشتو خیلی چرب کردن حتما" ، یه خط درمیون فتوای اعدام احمدی نژاد رو داری صادر میکنی؟ اعدام اون سران فتنه جونت باید بشن که تا حالا قسر دررفتن. افتاد؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
احمدی بیشتر به فکر نجات خودش از پاسخگویی است تا احقاق حق مردم مگر سیاسیون مالک اموال کشورند که هر طور خواستند ان را هزینه کنند و به جایی پاسخگو نباشند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
تو چکاره ای محمود خان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
نگارش چنين نامه هاي ضعف مطلق ايران در بازپسگيري نتيجه بي عقلي دولت آقاي احمدي نژاد است و بنحوي التماس كردن و ضللت و خواري را پذيرفتن ، اينكه اشتباهي شده و لطفاً اين اشتباه ما را ببخشيد. بنظر صحيح است ؟ هر شخصي باعث كوچكي مردم كشورش شود و مورد بازخواست قرار نگيرد . آيا در دنياي امروز و آنهم با كشوري مثل آمريكا اين كار نابخردانه ( نوشتن نامه التماسي ) جواب مي دهد . بنظر مسير درست پيگيري همان شكايت از طريق مراجع قانوني است نه التماس كردن كه بنحوي اشتباه و بي نتيجه بودن اقدام برگشت دو هزار ميليارد دلار را فرياد مي زد . بايستي آقاي احمدي نژاد مورد بازخواست قرار گيرد كه با تكرار اقدامات گذشته همچنان موجبات ضربه زدن به اين نظام و كشور ايران فراهم مي كند.
ازاد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
مد عی دولت بهار قبول نمی کند که اموال زمان او توفیق شده ادم تعجب می کند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
احمدی نژاد می بینه کسی عرضه ندارد
از حق ملت ایران دفاع کند خودش دست به کار شده
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
باعث و بانی توقیف این پولها خود احمی نژاد است چون می داند در این باره دیر یا زود مورد مواخذه قرار خواهد گرفت پیش دستی می کند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
آررره 8 سال مشغول دفاع از حقوق حقه ملت ایران بود و برای همین پولا رو داد فک و فامیل و اطرافیانش بخورن!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
اگه ا.ن عرضه داشت 6 تا قطعنامه بر علیه ایران نمی گرفت و زیر پرچم جعلی خلیج نمی ایستاد و نیشش را تا بناگوش باز کنه
سید
-
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
یارو رو تو ده راه نمی دادند، سراغ کدخدا رو می‌گرفت!
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
هیچ دلیلی برای نوشتن نامه نیست شاید فکر میکند عقلش سر جا اومده بعید است .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
مسئولان محترم به جای به حاشیه رانده موضوع پاسخ دهند ایشان در حال حاضر چه جایگاهی دارند که در دیپلماسی سیاسی کشور دخالت کرده و در سربرگ رسمی ریاست جمهوری به اوباما نامه می نویسند!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
فرارو از یه نامه آنقدر میترسی؟
تو هم یه نامه بنویس زیرش بنویس
امضا فرارو
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
مضحکتر از این دیگه نمیشه یکی نیست به این بابا بگه پول ملت ایران رو بردی تو کشور دشمن به چه مجوزی حالا که کار از کار گذشته نامه فدایت شوم منویسی که پول ملت ایران رو پس بده همش خودنماییه ول کن بابا برو بچسب به دانشگاه غیر قانونیت دست از سر ملت بردار
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
ممود نکن ایکارا ره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
کاامنت گذارای حجمی خوابن آیا؟؟؟
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
این ملت را چی فرض کرده رطب خورده منع رطب چون کند والله خجالت هم خوب چیزیه .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
راستی رحیمی چرا زندان رفت .بقائی کجاست .3000میلیارد تومان مه افرید را یادتونه و......بجا اینکه نامه به اوباما نوشته شه بهتره دنبال این باشیم که 800میلیاردتومان فروش نفت زمان ریاست ایشون کجا و چگونه هزینه شد . حالا نمیخواد اشک تمساح بریزن خودشون با پولهای که میتونستن مدیریت کنن چه کردن و کجا رفت که حالا به اوباما نامه مینویسن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
احمدی نژاد به هر صورتی می خواهد مطرح شود،هدفش انتخابات ریاست جمهوری است. زمان صدور 6 قطعانه و شروع همه جانبه تحريم ها در زمان ایشان بوده که فعلاً با نامه نگاری به اوباما می خواهد آنها را ماست مالی کند،احمدی نژاد زرنگ است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
طرف تو توهم ریاست جمهوری سابقش است و فکر می کنه هنوز ریس جمهور است . زمانی که رییس بود باعث انواع تحریم ها و توقیف 2 میلیارد شد حالا که کاره ای نیست نامه می نویسه .زهی توهم معجزه هزاره سوم
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
اکه راست میگه اختلاس های دوره ریاست جمهوریش که حق ملت رو خورده از حلقوم دارودسته اش در بیاره نامه به اوباما پیشکش
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
بابااين باج بوده حالافراربه جلومعمولاًادماي عوامفريب اينجورين
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
اگر با نامه نگاری پول ها بر میگردند بگید یه نامه هم به رفیق خاوری بنویسه
مجله فرارو