bato-adv
کد خبر: ۲۸۸۷۸۶

امضای تفاهم‌نامه‌ی ساخت 88 مرکز جامع سلامت و راه‌اندازی دو مرکز فوق تخصصی درمان سرطان

با مشارکت و کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، عملیات ساخت 88 مرکز جامع سلامت و مراکز بهداشتی، درمانی شهری و روستایی در استان سیستان و بلوچستان انجام خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
با مشارکت و کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، عملیات ساخت 88 مرکز جامع سلامت و مراکز بهداشتی، درمانی شهری و روستایی در استان سیستان و بلوچستان انجام خواهد شد.

امضای تفاهم‌نامه‌ی ساخت 88 مرکز جامع سلامت و راه‌اندازی دو مرکز فوق تخصصی درمان سرطان
به منظور ارتقای سلامت محرومین و حمایت از برنامه‌های بهداشتی و درمانی در استان سیستان و بلوچستان، در روز شنبه 20 شهریور 1395، تفاهم‌نامه‌ی احداث 88 مرکز جامع بهداشت با حضور آقای دکتر مخبر و آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به امضا رسید. 

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از طریق بنیاد برکت برای ساخت این مراکز جامع بهداشت و درمان، اعتباری بالغ بر 630 میلیارد ریال اختصاص می‌دهد. علاوه بر این 88 مرکز، هفت مرکز جامع بهداشت دیگر نیز در مناطق محروم کشور در دست ساخت است. بر این اساس، تعداد کل مراکز جامع بهداشت و درمانِ در حالِ ساخت توسط بنیاد برکت به 95 مرکز خواهد رسید.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از طریق بنیاد برکت پیش از این، ساخت 35 مرکز و خانه‌ی بهداشت را به انجام رسانده است و با در نظر گرفتن ساخت 95 مرکز جامع بهداشت و درمان، تعداد مراکز بهداشت و درمان به 130 مرکز و مناطق روستایی تحت پوشش به 520 روستا می‌رسد، که نقش مهمی در ارتقای سطح بهداشت و درمان این مناطق خواهد داشت.

لازم به توضیح است در روز دوشنبه 18 خرداد سال 1394 نیز تفاهم‌نامه‌ای میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی برای تکمیل ساخت 10 بیمارستان با ظرفیت 1100 تخت در مناطق محروم کشور به امضا رسیده بود، که تاکنون 2 واحد بیمارستانی افتتاح شده، 2 واحد آماده‌ی افتتاح و 6 واحد نیز در دست تکمیل است.

این بیمارستان‌ها در شهرستان‌های بانه، مینودشت، فردوس، درگز، نی‌ریز، بهار، قرچک، میانه و گرمسار در استان‌های کردستان، گلستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، فارس، همدان، تهران، آذربایجان شرقی و سمنان تکمیل و آماده‌ی بهره‌برداری خواهند شد.

تفاهم‌نامه‌ی فوق که به منظور ارتقای سلامت محرومان کشور و حمایت از برنامه‌های درمانی دولت در مناطق محروم با پی‌گیری رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) عملیاتی شده، در راستای اجرای فرامین ابلاغی سیاست‌های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» است.

تاکنون ساخت دو بیمارستان 164 تخت‌خوابی گرمسار و 155 تخت‌خوابی حضرت فاطمه الزهرا مینودشت توسط بنیاد برکت به پایان رسیده و برای بهره‌برداری در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

 لازم به توضیح است که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از آذرماه 1386 با تأسیس بنیاد برکت برای خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور، اقدامات گسترده‌ای در زمینه‌ی توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، توسعه‌ی زیرساخت‌ها و فضاهای آموزشی و ارتقای سلامت جامعه انجام داده است.

امضای تفاهم‌نامه‌ی ساخت 88 مرکز جامع سلامت و راه‌اندازی دو مرکز فوق تخصصی درمان سرطان 
با امضای تفاهم‌نامه میان رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: دو مرکز فوق تخصصی درمان سرطان راه‌اندازی و تجهیز می‌شود
 
تفاهم‌نامه‌ی راه‌اندازی و تجهیز دو مرکز فوق تخصصی درمان سرطان بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به امضا رسید.

روز شنبه 20 شهریور 1395 هم‌زمان با تبادل تفاهم‌نامه‌ی ساخت 88 مرکز جامع سلامت و مراکز بهداشتی، درمانی شهری و روستایی در استان سیستان و بلوچستان بین آقای دکتر مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تفاهم‌نامه‌ی راه‌اندازی و تجهیز دو مرکز فوق تخصصی درمان سرطان نیز به منظور ارتقای سلامت محرومین جامعه، به امضا رسید.

این دو مرکز در محل بیمارستان امام حسین(ع) و بیمارستان برکت در منطقه‌ی 22 تهران با سرمایه‌گذاری هر مرکز حدود 2000 میلیارد ریال راه‌اندازی و تجهیز خواهند شد.

براساس این تفاهم‌نامه، اعتبار مورد نیاز برای راه‌اندازی و تجهیز این دو مرکز فوق تخصصی درمان سرطان از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تأمین خواهد شد.

آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه‌ها، ضمن تشکر از حمایت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از برنامه‌های درمانی دولت در مناطق محروم، اقدامات گسترده‌ی این ستاد در حوزه‌های محرومیت‌زدایی، توسعه و ارتقای سطح بهداشت و درمان مردم مناطق روستایی و هم‌چنین تولید داروهای با فناوری بالا را مورد تمجید قرار دادند.

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به خصوص در چهار سال گذشته کارهای بسیار ارزشمندی در حوزه‌ی سلامت انجام داده است و هر جا که بخش خصوصی علاقه به سرمایه‌گذاری نداشته است، این ستاد به میدان آمده است.

وی در ادامه گفت: جهت‌گیری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) کمک به نیازمندان و محرومان است. خدمات ستاد اجرایی در مناطق محروم و برای بیماران خاص و صعب‌العلاج قابل ستایش است و اقدامات این ستاد در مسیر اقتصاد مقاومتی است و امیدواریم در آینده با سرعت بیش‌تری این مسیر در حوزه‌ی سلامت پیموده شود و منشأ اثر باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: طرح‌های زیرساختی این ستاد به‌ویژه‌ در حوزه‌ی تولید داروهای با فناوری بالا در کل منطقه و در بین کشورهای اسلامی بی‌نظیر است و در آینده نه تنها کشور خودمان بلکه جهان اسلام از دستاوردهای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بهره‌مند می‌شود.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv