bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۸۹۲۶۰

اعلام علت مسمومیت 126 نفر از روستاییان کلات

تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به مسمومیت 126 تن از اهالی یکی از روستاهای شهرستان کلات اظهار کرد: پس از بررسی‌ها و نمونه‌گیری‌های انجام شده، غذای فاسد و ناسالم عامل مسمومیت این افراد بوده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از وب دا، دکتر حمیدرضا بهرامی با اشاره به مسمومیت جمعی از روستاییان (روستای آبگرم از توابع شهرستان کلات) شرکت کننده در مراسم عروسی بیان کرد: در ساعت 20 شب عید قربان، پس از اقدامات اولیه و ارائه گزارش از مرکز بهداشت روستا و واحد بیماری‌ها، بروز وضعیت ویژه از شبکه بهداشت و درمان کلات به مرکز بهداشت استان اعلام شد.

وی خاطرنشان کرد: به محض دریافت گزارش، کمیته بهداشت کارگروه و ساماندهی فرماندهی حادثه فعال شد و با هلال احمر و مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی برای اعزام پزشک و آمبولانس به منطقه هماهنگی‌های لازم صورت گرفت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به بازدیدهای میدانی به همراه مدیر واحد مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی و مسئول بخش عملیات سامانه از منطقه کلات در همان شب، اظهار کرد: در روند امدادرسانی به مسمومان روستای آبگرم، 95 نفر در مرکز بهداشت روستا درمان و 20 نفر به مرکز زاوین و 11 نفر نیز به مشهد اعزام شدند.

بهرامی، نمونه‌برداری از مواد غذایی و محتویات معده بیماران، برگزاری کمیته بحران شهرستان و معاونت بهداشتی، بازدید از آشپزخانه محل تهیه و توزیع غذا، بررسی بیماران نسبت به علائم و نوع درمان را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.

وی تاکید کرد:  پس از امدادرسانی و خدمات‌رسانی به مسمومین تا کنون فردی دیگر با شرایط مشابه به مرکز بهداشت روستا مراجعه نکرده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کلات نیز با تاکید بر اینکه از همان ساعات اولیه تیم‌های بهداشتی برای خدمات‌رسانی در محیط حاضر شدند، گفت: غذای این مراسم از مشهد به کلات منتقل شده بود که می‌تواند عامل این مسمومیت باشد که البته صحت این امر با ارسال نمونه‌های تهیه شده از بیماران به آزمایشگاه تحت بررسی است.

علی جوان تاکید کرد: در ساعت 3:30 دقیقه بامداد روز بعد وضعیت ویژه، تحت کنترل درآمد و کلیه بیماران مسموم شده مداوا شدند.

روستای آبگرم شهرستان کلات دارای 962 نفر جمعیت است و در این مراسم یک هزار و 500 پرس غذا در میان میهمانان توزیع شده است.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو