bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۹۶۰۵۳

تلاش برای توانمندسازی اقتصادی خراسان شمالی توسط بنیاد برکت

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در پنج سال گذشته برای حمایت از کارآفرینان محلی و توانمندسازی اقتصادی مناطق محروم استان خراسان شمالی تلاش قابل توجهی کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۴ - ۲۵ آبان ۱۳۹۵
بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در پنج سال گذشته برای حمایت از کارآفرینان محلی و توانمندسازی اقتصادی مناطق محروم استان خراسان شمالی تلاش قابل توجهی کرده است.

حاصل این تلاش‌ها ایجاد شغل پایدار برای بیش از چهار هزار نفر از ساکنان این مناطق در سال‌های 91 تا 94 بوده است.

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای رسیدن به این هدف در 9 طرح توانمندسازی اقتصادی در این استان 1164 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است.

طرح‌های یاد شده در جوار شهرهای بجنورد، شیروان، اسفراین و مانه و سملقان، تأسیس شده و به توسعه‌ی این مناطق کمک شایانی داشته است.

تولید فوم پلی استایرن، نوارهای ضدخوردگی، انواع الکترود، فرآورده‌های قیری، مواد صنعتی و معدنی، محصولات لبنی، مواد غذایی و تابلوهای ترافیکی، در این طرح‌ها تحقق یافته است.

مشارکت بنیاد اجتماعی و اقتصادی برکت در سه مورد از این طرح‌ها هم‌چنان تداوم دارد و از 6 طرح دیگر خارج شده است.

بنیاد برکت پس از سه تا پنج سال پس از راه‌اندازی طرح‌ها ، سهام خود را به شرکای کارآفرین واگذار می‌کند.

این بنیاد در هشت سال فعالیت خود در 267 طرح توانمندسازی اقتصادی در سطح کشور به میزان 48 هزار و 770 میلیارد ریال مشارکت مالی داشته است.

این مشارکت در 143 طرح خاتمه یافته اما هم‌چنان در 124 طرح دیگر تداوم دارد.

بنیاد برکت با سرمایه‌گذاری در طرح‌های یاد شده برای بیش از 166 هزار نفر به‌شکل مستقیم و غیرمستقیم در کشور شغل پایدار ایجاد کرده است.

کارآفرینی بنیاد برکت در مناطق محروم کشور تأثیر قابل‌توجهی در کاهش مهاجرت ساکنان این مناطق به شهرهای بزرگ داشته است.

بنیاد برکت در هشت سال گذشته در هزاران طرح عمرانی، توانمندسازی اقتصادی، ساخت مدرسه، مسجد و بیمارستان، امور درمانی، خدمات بیمه‌ای و حمایتی، مشارکت داشته است.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو