bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۹۷۱۹۹
فرماندار لردگان گزارش داد:

نقش بنیاد برکت برای محرومیت‌زدایی در شهرستان لردگان

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و عام‌المنفعه خود مناطق محروم کشور را هدف گرفته است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵
بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و عام‌المنفعه خود مناطق محروم کشور را هدف گرفته است.

منطقه کم‌تر توسعه‌یافته‌ی لردگان با پنج شهر، پنج بخش و 360 روستا و 220 هزار نفر جمعیت در استان چهارمحال و بختیاری از مناطق مورد توجه بنیاد برکت است. 

فرماندار لردگان، اقدام‌های عمرانی و فرهنگی بنیاد برکت در شهرستان لردگان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بنیاد برکت در سال‌های اخیر اقدام‌ها و فعالیت‌های متعددی در شهرستان انجام داده که تأثیر بسزایی در محرومیت‌زدایی از این منطقه‌ی کم‌تر برخوردار داشته است.

ابولقاسم کریمی فرماندار لردگان در زمینه‌ی خدمات بنیاد برکت در این شهرستان گفت: از مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری بنیاد برکت در این شهرستان احداث 3 باب مدرسه با مجموع 22 کلاس درس است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: این طرح‌ها در روستاهای شهرک شوارز، شهرک مامور و شانه جف با 28 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار در حال اجرا است.

بنیاد برکت براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تلاش دارد تا یک‌هزار مدرسه در مناطق و روستاهای محروم کشور احداث کند.

بخش زیادی از این طرح‌ها با ساخت 778 مدرسه با 4065 کلاس درس و ظرفیت پذیرش 101 هزار نفر دانش‌آموز تحقق یافته و در حال خدمات‌رسانی به دانش‌آموزان مناطق محروم است.

وی ادامه داد: هم‌چنین در سال جاری به دنبال درخواست‌های امام جمعه فلارد و موافقت رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) سه باب خانه‌ی عالم در بخش فلارد شهرستان لردگان، با مجموع اعتبار 1 میلیارد و 800 میلیون ریال در حال اجرا است. با ساخت این سه ‌باب خانه‌ی عالم، مجموع خانه‌های عالم ساخته شده توسط بنیاد برکت در شهرستان لردگان به 5 باب می‌رسد.

این درحالی‌است که بیش از این نیز تعداد 4 مدرسه با اعتبار 10 میلیارد و 880 میلیون ریال در مسن، بابا منصور، بارزسفلی و نصیرآباد بارز از توابع لردگان توسط بنیاد برکت افتتاح و به بهره‌برداری رسیده‌اند.

بنیاد برکت در هشت سال گذشته نسب به ساخت اماکن فرهنگی و مذهبی توجه ویژه‌ای داشته است به‌طوری‌که تاکنون قراردادهایی برای ساخت 520 مسجد و حسینیه، 29 حوزه‌ی علمیه و دارالقرآن و 151 خانه‌ی عالم به ارزش 700 میلیارد ریال در سراسر کشور منعقد کرده است.

از این تعداد طرح تاکنون 416 مسجد و حسینیه، 24 حوزه‌ی علمیه و دارالقرآن و 120 خانه‌ی عالم به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: امیدواریم در کنار اجرای طرح‌های عمرانی و فرهنگی در شهرستان، با راه‌اندازی طرح‌های توانمندسازی اقتصادی نیز شاهد محرومیت‌زدایی بیش از پیش این منطقه باشیم.

بنیاد برکت که در سال 86 توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تأسیس شده و تاکنون در 267 طرح توانمندسازی اقتصادی در مناطق محروم کشور سرمایه‌گذاری کرده است. 

مجموعه این طرح‌ها با حجم کل سرمایه‌گذاری 48 هزار و 770 میلیارد ریال برای بیش از 166 هزار نفر در این مناطق شغل پایدار ایجاد کرده است که دستاورد بزرگی در زمینه‌ی کارآفرینی به شمار می‌رود.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو