bato-adv
کد خبر: ۳۱۳۸۰۵

میرسلیم: ریشه مفاسد از دستگاه اجرایی است

تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
میرسلیم: ریشه مفاسد از دستگاه اجرایی است

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه آمادگی دارم دارایی‌های خود را اعلام کنم، گفت: ریشه مفاسد و سرچشمه آنها از دستگاه اجرایی است.

 محورهای سخنان سید مصطفی میرسلیم کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در برنامه گفت‌وگوی خبری به شرح زیر است:

  • [درباره نحوه تامین هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی‌] اصل هزینه‌ها را نظام مقدس جمهوری اسلامی با برنامه‌های صدا و سیما تامین می‌کند، اما این برنامه‌ها مقدماتی نیاز داد که ما باید خودمان آنرا انجام دهیم. لذا حزب موتلفه اسلامی پشتیبان هزینه‌های نامزد انتخاباتی‌اش است و این هزینه‌ها نیز توسط اعضای حزب موتلفه اسلامی و طرفداران این حزب تامین می‌شود. حزب موتلفه اسلامی مشمول نظارت مراجع قانونی است و هیچگونه درآمدی که به پیمانکاران و امکانات دولتی برگردد وابسته نیست.

  • این یک وظیفه قانونی است وزرایی که انتخاب خواهم کرد مردم را از وضعیت زندگی و حقوقی‌شان مطلع کند و خود نیز هر مرجعی از من این خواسته را داشته باشد حاضرم قبل از انتخابات دارایی‌های خود را اعلام کنم. بعد از دوران خدمت نیز دارایی‌های خود را به مردم اعلام خواهم کرد، که نشان بدهد در دوران فعالیت افزایش بی‌رویه نداشته باشد. 

  • زمانی که ما در وزارت فرهنگ بودیم، متوجه شدیم که برخی از مدیران ما علاوه بر مسئولیت دولتی کسب و کار جداگانه دارند، در آن موقع من به آنها گفتم یا برای خودتان کسب درآمد با فعالیت مشروع داشته باشید یا به عنوان کارمند دولت در خدمت صادقانه و مقدس به مردم کوشش کنید. 


  • ریشه مفاسد و سرچشمه آنها از دستگاه اجرایی است. فساد ممکن است به دستگاه اجرایی و با زد و بند به قوه مقننه ادامه یابد که در این صورت ما با شبکه‌های فساد در کشور مواجه خواهیم شد که مانند موریانه اقتصاد کشور را از داخل پوچ می‌کند، که در این زمینه هم باید پیشگیری کرد، که فساد نتواند شکل بگیرد، هم به طور قاطع با آن باید برخورد صورت گیرد و اگر فسادی رخ داد به طور جدی به آن پرداخته شود. 

  • قوام مردم‌سالاری دینی در این است که دولتی بر سر کار بیاید که از انتقادات منصفانه و سازنده استفاده کند. من نه فقط اجازه خواهم داد که مطبوعات دست به انتقاد بزنند بلکه آنها را تشویق هم خواهم کرد و از کسانی که رای نیاورده‌ام می‌خواهم نقد منصفانه ارائه دهند.

  • دولت فعلی در این چند ماه در زمینه ریزگردها کوشش‌هایی آغاز کرده اما چرا در این 4 سال فرصت‌ها را از دست داده است. برای مقابله با بیابان زایی باید به نهال کاری بپردازیم. برخی سدهای ساخته شده کارشناسی نبوده است و باید از بهره‌برداری خارج شوند مگر برای جلوگیری از خطر سیل.

  • کلان‌ شهرهای ما هر کدام یک ظرفیت زیستی دارند و می‌توانند پذیرای تعدادی از افراد باشد که زندگی‌شان با کرامت همراه شود. جمعیت تهران از 4 میلیون که ظرفیت طبیعی است به 8 میلیون و اخیراً بین 12 تا 13 میلیون رسیده است.

  • خودروهای بی کیفیت سلامت را به خطر می‌اندازد راه حل اصلی استفاده از ترابری عمومی است ما تاکید بر راه آهن داریم. من به عنوان اولین مدیر بهره‌برداری متروی تهران پیش از انقلاب اسلامی به شما می‌گویم که راه حل ما، راه حل استفاده از وسایل شخصی نیست. دولت و شهردای باید با هم در زمینه رفع آلودگی به خدمت بپردازند.

  • انقلابی‌گری و انقلابی بودن به شعار نیست، آیا کسی که برای پیروزی انقلاب با جانبازی خودش سهیم بوده یا کسی که در سامان دادن ساختار‌ها از هیچ کوشش دریغ نکرده و یا در فرمانبرداری از امام و رهبری انحرافی نداشته، کسی که همت خودش را مصروف آموزش به جوانان کرده، انقلابی نیست؟ من انقلابی هستم اما نه انقلابی بعد از انقلاب، من همه تلاش خود را صرف ارزش‌های انقلاب کردم، من مهندس انقلابی بوده و هستم.

  • من نیامده‌ام برای سهم‌خواهی بلکه می‌آیم تا حقوقی که از ملت معطل مانده بگیرم و به آنها برسانم. آنچه سهم آنها از سفره پر برکت انقلاب است به آنها می‌دهم. اعتقاد داریم که حق گرفتنی‌ است و دولت ما برای احقاق این حقوق برنامه دارد. 
 
مجله خواندنی ها
مجله فرارو