bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۴۲۶۹۱

پیشنهادات رسانه آمریکایی به کاخ سفید درباره نحوه حمایت از تجمعات ایران

همبستگیِ به دقت طراحی شده با مردم ایران - نه تحریک - خوب است. اما با توجه به اهرم ضعیف واشینگتن در رابطه با ایران، چنین بیانیه‌هایی احتمالا تاثیر محدودی خواهد داشت. آنچه که از بیانیه‌های عمومی مهمتر است، سیاست‌های آمریکایی است که ظرفیت قهرآمیز رژیم و توانمندی‌اش برای قطع ارتباطات را منع کند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۱۱ دی ۱۳۹۶
پیشنهادات مجله آمریکایی به کاخ سفید درباره نحوه حمایت از تجمعات ایران

فرارو- یک رسانه آمریکایی ضمن بررسی تجمعات اخیر ایران، درباره نحوه کمک دولت آمریکا به آن پیشنهاداتی ارائه کرد.

به گزارش فرارو، مجله آتلانتیک طی یادداشتی تجمعات اخیر ایران را "بی‌سابقه" توصیف کرد و نوشت: کاملا طبیعی است تلاطم مردمی، علیه رژیمی که شعار رسمی آن "مرگ بر آمریکا" است، حمایت قدرتمندی در میان سیاستمداران آمریکایی خواهد داشت. مانند همیشه، پرسش اصلی آن است که سازنده‌ترین راه واشینگتن برای "حمایت" از چنین اعتراضاتی چیست؟

در ادامه یادداشت آمده: پس از حمله عراق به کویت در سال ۱۹۹۱، جورج اچ دبلیو بوش، به شکل مفتضحی، شیعیان عراق را به خیزش علیه صدام حسین ترغیب کرد. هنگامی که آن‌ها چنین کردند و توسط صدام قتل عام شدند، خشم بین المللی نه بر سر صدام بلکه بر سر بوش آوار شد. در سال ۲۰۰۹ (۱۳۸۸)، دولت اوباما حمایت سستی از جنبش سبز در ایران به عمل آورد. چیزی که بعد‌ها هیلاری کلینتون آن را عنوان بزرگترین پشیمانی توصیف کرد.

آتلانتیک ادامه داد: پس، رهبران آمریکا چه باید کنند؟ ابراز همبستگیِ به دقت طراحی شده با مردم ایران - نه تحریک - خوب است. اما با توجه به اهرم ضعیف واشینگتن در رابطه با ایران، چنین بیانیه‌هایی احتمالا تاثیر محدودی خواهد داشت. آنچه که از بیانیه‌های عمومی مهمتر است، سیاست‌های آمریکایی است که ظرفیت قهرآمیز رژیم و توانمندی‌اش برای قطع ارتباطات را منع کند.

این مجله تصریح کرد: یک پیشنهاد ملموس، اعلام این مسئله است که شرکت‌ها و کشور‌های سراسر جهان که همدست دستگاه سرکوبگرانه ایران هستند، با محکومیت آمریکا مواجه خواهند شد. علاوه بر این، آمریکا باید شرکای جهانی خود که دارای روابط کاری با ایران هستند - اروپا، ژاپن، کره جنوبی و هند - را به ابراز نگرانی و محکوم کردن سرکوب تهران تحریک کند.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین