bato-adv
کد خبر: ۳۵۸۴۳۰

انتقادات علی مطهری از شورای نگهبان

علی مطهری می گوید: مجلس شورای اسلامی باید نسبت به تعیین شروط رجل سیاسی اقدام کند تا شورای نگهبان نتواند بی جهت فردی را رد صلاحیت کند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

علی مطهری می گوید: مجلس شورای اسلامی باید نسبت به تعیین شروط رجل سیاسی اقدام کند تا شورای نگهبان نتواند بی جهت فردی را رد صلاحیت کند.

علی مطهری در کانال تلگرامی‌اش بخشی از یک گفتگویش را منتشر کرده است.

او در این گفتگو در خصوص ارزیابی شروط مشخص شده از سوی شورای نگهبان برای رجل سیاسی، گفت اساسا اقدام شورای نگهبان در تعیین شرایط رجل سیاسی نوعی قانونگذاری بوده و دخالت در کار مجلس شورای اسلامی تلقی می شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ملاک ها و ویژگی های رجل سیاسی را باید مجلس شورای اسلامی به صورت مصوبه تعیین و بعد شورای نگهبان تایید کند، نه اینکه این شورا ملاک ها را تعیین کند.

وی ادامه داد: شورای نگهبان می تواند برای خودش چارچوبی داشته باشد که هر گاه مصوبه مجلس شورای اسلامی ارائه شد طبق آن نظر بدهند نه اینکه این موارد قانون شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین باید در اصلاح قانون انتخابات این موضوع بیاید و معیارها کاملا مشخص شود تا اینکه نتوانند بی جهت کسی را رد صلاحیت کنند.

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
با سلام وتحیت خدا رحمت کند پدر ایشان استاد شهید مطهری رضوان الله تعالی علیه را که فر زندی فهیم ورشید تحویل جامعه داد ه است واقعا رویه های بعضا نادرست وغلط شورای نگهبان ودستگاه های نظارت ناپذیر را که باید بیان کند؟ وانها را اصلاح کند؟ شورای نگهبان ومخصوصا قوه قضاییه در مقام عمل صفت عصمت برای خود قائل هستند وهیچ نقد وانتقاد ی را بر نمی تابند امید است برای این سیستم ها ناظری قوی وهوشمند پیش بینی شود تا این نهادها دجار انحطاط نشوند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
متاسفانه نظارت استصوابی بعد از 29 سال باعث شده که امروزه توان مدیریتی کشور به ضعیف ترین حد خود برسد زیرا این نظارت باعث شده که فقط افراد بله قربان گو و چابلوس راهی به سوی مدیریت کشور پیدا کنند و افراد مستقل و شجاع که از خودشان اداره ای دارند از چرخه مدیریت کشور حذف شوند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
ای زکی پارلمان منتخب مردم برجامی را تایید کرد که بحز خسارت و لاف چیز ذیگری نبود همین منتخبین پالرمو را با ترجمه غلط به تصویب رساند پس شما بگویید در فرانسه نیز که به قول شما مهد تمدن است نظارت بر قانون چگونه انجام میگیرد!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
درست می شه ما هنوز فرد متعهد متخصص نداریم پس فعلا باید مبنا بر تعهد باشد
ناشناس
Canada
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
آقا يكي براي من توضيح بده پارلماني كه به راي ملت انتخاب شده چطوره كه بايد مصوباتش رو عده اي كه منصوب شدن و حاصل راي نيستن تاييد يا رد كنه؟ اين چه مدل ساختاره؟ چطور اسمش رو ميذارن دموكراتيك؟ بلاخره رأي و خواست ملت يا مهم هست يا نيست ديگه. اگه مهمه كه شوراي نگهبان چيه؟ اگه مهم نيست كه ديگه مجلس و انتخابات چيه؟
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۶
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
شورای نگهبان خود را اقای مردم ایران میداند و تمکین از دیگر قوا نمیکند
مجله فرارو