bato-adv
کد خبر: ۳۸۸۷۴۵

(تصاویر) شادی اصفهانی‌ها از بازگشت آب به زاینده‌رود

مردم اصفهان از نیمه‌شب گذشته که آب از سد زاینده‌رود رهاسازی شده است با گرفتن عکس‌های سلفی هیجان خود را با دیگران به‌اشتراک می‌گذارند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۷

فرارو- پس از ۱۸ ماه خشکی رودخانه زاینده رود، بامداد شب گذشته دریچه سد زاینده رود باز شد تا دوباره جریان آب در زاینده رود جاری شود.

مردم اصفهان از نیمه‌شب گذشته که آب از سد زاینده‌رود رهاسازی شده است در نقاط مختلف خارج و داخل شهر اصفهان مانند منطقه زیبا و گردشگری ناژوان، پل تاریخی ۳۳پل، خواجو، پل‌جویی، نظاره‌گر جریان یافتن زندگی در طول رودخانه زیبا و حیات‌آفرین نصف جهان هستند و با گرفتن عکس‌های سلفی هیجان خود را با دیگران به‌اشتراک می‌گذارند.

جریان آب به مدت ۲۰ روز ادامه دارد. با گذشت آب از شهر فلاورجان در ۲۰ کیلومتری شهر اصفهان هم اکنون آب به زاینده رود رسیده و از میان پلهای تاریخی جاری است.

 

عکاس: عباس پوستین دوز/مهر، رسول شجاعی/ایرنا، حمیدرضا نیکومرام/فارس، محمد رضا جعفری/باشگاه خبرنگاران

 

عیسی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
خوش به حال تان. اورمو گولو ( دریاچه اورمیه) اینهم ندارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
چه عالی. از شادی هموطنانم خوشحال شدم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
قبلا موقتا خشک میشد الان موقتا آب جاری میشه
دژکوه
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
تا الان پروژه های انتقال آب از سرشاخه های کارون نگون بخت معادل سه تا زاینده رود بود. اما تمامیت خواهی عده ای که منافع ملی را با اصفهان گرایی ترجیج می دهند منجر به این شده است که با وجود همه این انتقالها حداکثر زاینده سه ماه زنده باشد.لطفا قبل از پریشان کردن کارون فکری به حال صنایع آب بری مثل فولاد و کاشی و پتروشیمی که در خشک ترین مناطق ایران اجداث می شوند بکنید.نمایندگان اصفهان باید از میان صنایع فولاد و صنعت گردشگری و زاینده رود و پتروشیمی و پارکهای آبی و شالی کاری در کویر مرکزی یکی را انتخاب کنند..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
داداش اطلاعاتت قدیمیه. الان خیلی وقته که این صنایعی که فرمودید دارن فاضلاب شهرهای اطرافشون رو میخرن و تصفیه و استفاده میکنن. مثلاً پپالایشگاه اصفهان الان کل آب مصرفی خودش رو داره از طریق فاضلاب شاهین‌شهر تأمین میکنه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
در اینکه انتقال طرح عظیمی مثل مجتمع فولاد مبارکه از استان هرمزگان به استان اصفهان توسط نمایندگان مجلس وقت اصفهان یک اشتباه راهبردی و تاریخی صورت گرفته شکی نیست ولی دلیل اصلی خشک شدن زاینده رود تصاحب زمینهای بالادست زاینده رود در استان چهار محال بختیاری توسط رانت خوران و از ما بهتران است که این زمینها را به باغهای وسیع میوه تبدیل کرده اند و از آب زاینده رود در بالادست و قبل از سد برای آبیاری باغهای خود استفاده می کنند. این خیانت هم در زمان احمدی نژاد اتفاق افتاد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
با این کارهای مقطعی زاینده رود ، زاینده رود نمیشه...
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۹
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
رودخانه ای که قرنها ادامه داشته و باعث پیدایش تمدنها شده به هیچ دلیل و علتی نباید آن را خشکاند. سد ، انتقال آب و .... خیانت است
روجا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
و جعلنا من المائ کل شیئ حی ...قرآن کریم
مجله فرارو
هم اکنون دیگران میخوانند