bato-adv
کد خبر: ۴۴۸۳۴

مسائل جنسی عامل 60 درصد طلاق ها

تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۲۲ فروردين ۱۳۸۹


مدير كل فرهنگي سازمان ملي جوانان با بيان اين‌كه 13.5 درصد طلاق‌هاي سال 88 در زمان صفر ازدواج رخ داده است،گفت: بيشترين طلاق‌ها در ازدواج‌هايي است كه هنوز زندگي مشترك را آغاز نكرده و كمتر از يك سال عمر دارند.

مجيد اميدي  با بيان اين‌كه 13/5 درصد طلاق‌هاي سال 88 در زمان صفر ازدواج رخ داده است، اظهار داشت: اين به اين معني است كه اين افراد هنوز زندگي مشترك خود را آغاز نكرده يا كمتر از يك سال است كه زندگي مشتركشان را شروع كرده‌اند.

وي گفت: 50 درصد طلاق‌هاي ثبت شده در سال گذشته مربوط به زوج‌هاي هستند كه صفر تا 5 سال سابقه زندگي مشترك آنها است.

اميدي گفت: زوج‌هايي كه در صفر ازدواج(يعني هنوز زندگي مشتركشان را آغاز نكرده‌اند) از يكديگر جدا شده‌اند، 10.35 درصد هستند.

مدير كل فرهنگي سازمان ملي جوانان تأكيد كرد: بيشترين آمار طلاق به اين دوره زندگي اختصاص دارد؛ افرادي كه يك سال با يكديگر زندگي‌ كرده‌اند 7.37 درصد آمار طلاق را به خودشان اختصاص داده‌اند، ولي افرادي كه هنوز يك سال هم از زندگي مشتركشان نگذشته است بيش از 10 درصد بوده‌اند.

اميدي تصريح كرد: اين آمار نشان مي‌دهد خيلي از ازدواج‌ها به واسطه عدم شناخت جوان‌ها از يكديگر و زواياي زندگي يا وجود نگاه‌هاي رومانتيك كه باعث كور شدن چشم عقل آنها شده‌، پس از 2 يا 3 ماه منجر به طلاق شده است.

‌60 درصد طلاق‌ها با دلايل جنسي
اميدي با بيان اينكه برخي آمارها نشان مي‌دهد كه 60 درصد از طلاق‌ها دلايل جنسي دارند، گفت: اينكه مسائل جنسي 60 درصد يا بالاتر در برخي از طلاق‌ها سهيم هستند بايد فصل‌بندي شود و مي‌توان با ايجاد فضاي آموزشي بخشي از مشكلات را در اين زمينه حل كرد.

وي در ادامه افزود: همه اتفاقات و مشكلات دلايل اقتصادي و اجتماعي ندارند بلكه بعضي مواقع برخي مسائل وجود دارد كه باعث انحرافات و ديگر مشكلات مي‌شود.

اميدي با تأكيد بر اينكه علت طلاق اگر موشكافي و درست بررسي نشود به هويت خانواده جفا شده است، گفت: قبل از هر اقدامي بايد علت طلاق را به‌صورت علمي و صحيح مورد بررسي قرار دهيم. در واقع با تهيه فهرستي از عوامل طلاق مي‌توانيم به نتيجه درست و مطلوب برسيم.

وي اظهار داشت: در اين صورت مي‌توان اعلام كرد چند درصد از طلاق‌ها به عوامل اقتصادي، اجتماعي بستگي دارند.
اميدي تصريح كرد: يكي از جنبه‌هاي طلاق مي‌تواند ناشي از تبادلات بين فردي، روحي، عاطفي و در نهايت جسمي باشد.

وي همچنين اظهار داشت: مسائل جنسي زمينه‌هايي دارد كه بخشي از آن مي‌تواند در حوزه درماني و بهداشتي باشد؛ در واقع بعضي از مشكلات در اين زمينه مي‌تواند به پزشك و مشاور درمان شود.

اميدي بيان كرد: عده‌اي از جوان‌ها با اين دسته از مشكلات دست و پنجه نرم مي‌كنند و آن را نمي‌توانند‌ بروز دهند اما اگر با يك مشاوره صحيح به درمان اين مشكلات بپردازند، بدون شك رفع مي‌شود.

اميدي تأكيد كرد: برخي از زوج‌ها در صورتي كه علت اصلي جدايي آنها از يكديگر ريشه در مسائل جنسي داشته باشد، آن را بروز نمي‌دهند و ايرادات و بهانه‌هاي ديگري را مطرح مي‌كنند.

وي افزود: در اين گونه موارد، با ريشه‌يابي متوجه مي‌شويم اين عوامل ساختگي هستند و تنها به واسطه حجب و حيا دلايل ديگري را مطرح مي‌كنند.

‌ارتباطات نامشروع در دوران تجرد زمينه آسيب‌هاي جدي را فراهم مي‌كند
وي ادامه داد: بخشي از دلايل جنسي ممكن است ناشي از گذشته افراد باشد؛ در واقع فضاي باز اطلاعاتي در دوره‌هاي تجرد و درگير شدن دختر و پسرهاي جوان با ارتباط جنسي نامشروع مي‌تواند آنها را دچار آسيب‌هاي جدي كند.

اميدي ادامه داد: اين افراد نمي‌توانند به زندگي زناشويي پايبند باشند؛ همين امر باعث اختلافات زوجين و حتي تنوع‌طلبي مي‌شود.

وي گفت: افرادي كه در دوران تجرد دوستي‌هاي زيادي داشته باشند، در دوران پس از ازدواج نيز نمي‌توانند اين دوستي‌ها را به راحتي قطع كنند.

وي در ادامه تأكيد كرد: در زمينه دلايل جنسي در طلاق نياز است تا همه جنبه‌ها را به‌صورت مجزا مورد بررسي قرار دهيم و بدون شك دوره‌هاي آموزشي براي زوجين در جهت كاهش آسيب‌ديدگي بسيار موثر است.

برچسب ها: طلاق مسائل جنسی
مجله خواندنی ها
مجله فرارو