bato-adv

رئیس اسرائیل هفته آینده در کاخ سفید؛ ایران و روسیه محور مذاکرات

رئیس اسرائیل هفته آینده در کاخ سفید؛ ایران و روسیه محور مذاکرات
به گفته وی، کاملا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا در ۱۹ ژوئیه با هرتسوگ در کاخ سفید دیدار خواهد کرد. رئیس اسرائیل در ۱۸ تا ۱۹ ژوئیه در واشنگتن خواهد بود تا با تعدادی از مقامات دولتی آمریکا دیدار و در کنگره این کشور سخنرانی کند.
تاریخ انتشار: ۰۵:۰۰ - ۲۳ تير ۱۴۰۲

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هفته اینده میزبان رئیس اسرائیل در کاخ سفید خواهد بود و طرفین درباره ایران و روسیه با یکدیگر گفتگو خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی گفت: «جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مشتاقانه منتظر استقبال از اسحاق هرتسوگ، رئیس جمهور اسرائیل در ۱۸ ژوئیه در کاخ سفید است. این سفر، در حالی که اسرائیل هفتاد و پنجمین سالگرد ایجاد خود را جشن می گیرد، همکاری و دوستی پایدار ما را تقویت خواهد کرد.»

سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد: بایدن بار دیگر بر تعهد قاطع آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید خواهد کرد.

سخنگوی کاخ سفید افزود: بایدن و هرتسوگ درباره افزایش ادغام اسرائیل در منطقه و ایجاد خاورمیانه صلح‌آمیزتر و مرفه‌تر گفتگو خواهند کرد. بایدن بر اهمیت ارزش‌های دموکراتیک مشترک ما تأکید خواهد کرد و در مورد راه‌های پیشبرد اقدامات برابر آزادی، رفاه و امنیت برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها گفتگو خواهد داد.

ژان پی یر ادامه داد: آنها همچنین در مورد روابط نظامی عمیق روسیه با ایران و رفتار بی ثبات کننده ایران در منطقه گفتگو خواهند کرد.

به گفته وی، کاملا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا در ۱۹ ژوئیه با هرتسوگ در کاخ سفید دیدار خواهد کرد. رئیس رژیم صهیونیستی در ۱۸ تا ۱۹ ژوئیه در واشنگتن خواهد بود تا با تعدادی از مقامات دولتی آمریکا دیدار و در کنگره این کشور سخنرانی کند.

دعوت بایدن از هرتسوگ رئیس اسرائیل در حالی است که به دنبال تشدید اختلافات میان آمریکا و رژیم صهیونیستی در پی تلاش کابینه برای پیش بردن لایحه جنجالی «تغییرات قضایی» و همچنین طولانی شدن دوره خودداری رئیس جمهوری آمریکا از به حضور پذیرفتن نخست‌وزیر رژیم اشغالگر، وزرای صهیونیستی، این رفتار «جو بایدن» را در قبال «بنیامین نتانیاهو»، «تحقیرآمیز» ارزیابی کرده‌اند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین