bato-adv
کد خبر: ۶۵۹۵۰۸

فرمان انتخاباتی مرد سایه‌ها به دانشجویان

فرمان انتخاباتی مرد سایه‌ها به دانشجویان
یکی از دغدغه‌های طیف‌های سیاسی در انتخابات اسفند ماه به بحث مشارکت باز می‌گردد و همواره هر جناحی سعی دارد تا پیش از شروع این رقابت‌ها از هوادران خود اطمینان حاصل کنند، ولی در مقابل گویا این موضوع برای طیف پایداری اهمیتی ندارد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲

روزنامه آرمان امروز اظهارات اخیر سعید جلیلی درباره انتخابات مجلس آینده را بررسی کرده است و تلویحا نگاه او به امر انتخابات را مورد نقد قرار داده است.

یکی از دغدغه‌های طیف‌های سیاسی در انتخابات اسفند ماه به بحث مشارکت باز می‌گردد و همواره هر جناحی سعی دارد تا پیش از شروع این رقابت‌ها از هوادران خود اطمینان حاصل کنند، ولی در مقابل گویا این موضوع برای طیف پایداری اهمیتی ندارد.

یکی از چهره‌های شاخص این طیف با پیش‌بینی برگزاری انتخاباتی رقابتی و با مشارکت بالا از دانشجویان خواست قبل از رای دادن گروه‌های مختلف را با هم مقایسه کنند و هر جناحی که به حقیقت نزدیک‌تر است را برای حضور در مجلس انتخاب کنند.

«سعید جلیلی»، از اعضای جبهه پایداری و عضو شورای امنیت ملی جمع دانشجویان حاضر در طرح ولایت دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه حتماً مشارکت در انتخابات باید بالا باشد، قدرت نظام را حضور مردم توصیف کرد و گفت: «این مشارکت طبیعتا در سایه رقابت بالا می‌رود. اما رقابت سالم نیز وقتی شکل می‌گیرد که از سطح مباحث زرد برویم به سمت نیاز‌های واقعی جامعه. دانشگاه اینجا می‌تواند نقش ایفا کند که بیاید داوری کند این کسانی که به‌عنوان رقابت وارد شده‌اند و دارند بحث می‌کنند، کدام یک حرف دقیق‌تری دارد؟ کدام حرف عمیق‌تری دارد؟ کدام حرف مفیدتری دارد؟ کدام یک نمی‌آید یک حرف سست بزند فقط برای اینکه چند صباحی یکی خوشش بیاد؟ اتفاقاً اینجاست که به نظر من دانشگاه، به ویژه دانشجو، می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند. دانشگاه و دانشجو داوری کنند کدام یک از کسانی که وارد رقابت شده‌اند حرف دقیق‌تر و عمیق‌تری دارد… اینجاست که به نظر من دانشگاه، به ویژه دانشجو، می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند.»

او در همین مورد ادامه داد: «انتخابات وقتی طبق الگوی اندیشه دینی است که رقابت و مشارکت خوب باشد، اما در یک فضای واقعی در یک فضایی که بحث‌ها بحث‌های حقیقی باشد، فضایی که دنبال این است که در هر موضوعی ببیند حقیقت چیست. مجلس وقتی نقش خود را می‌تواند ایفا کند که افراد اصلح وارد آن شوند. نه در فضایی که هر کسی که بهتر بتواند هجو کند یا بهتر بتواند هو کند بگوید من موفق شدم. دانشجو اینجا می‌تواند شاخص باشد، داور باشد، حرکت مؤثر داشته باشد تا به جامعه معرفی کند چه چیزی حق است، چه چیزی غلط است؟ با این عرصه هاست که می‌شود میدان را تعریف کرد و در آن برای خودمان عملیات تعریف کرد، عملیات فرهنگی تمیز، کار صحیح. کار جهادی، کار تبیینی و کار مؤثر این است هر کسی باید وظیفهٔ خود را به بهترین شکل انجام دهد.»

جلیلی با بیان این نکته که مجلس وقتی نقش خود را می‌تواند ایفا کند که افراد اصلح وارد آن شوند، گفت: «نقش دانشگاه و دانشجو اینجا خیلی مهم است که این اصلح را بشناسد، این اصلح را معرفی کند و نگذارد این اصلح منزوی شود؛ دانشگاه اینجا باید در سطح محیط و شهر و استان، در هر سطحی که وسع شماست، خیلی نقش ایفا کند. یکی می‌گوید به نظر من اینطوری بهتر و سریع‌تر می‌شود رسید، دیگری نگاه دیگری دارد، این می‌شود یک رقابت. برخی به‌جای یک رقابت مثبت سازندهٔ روبه‌جلو برای سرعت دادن به پیشرفت و موفقیت، تلاش در جهت تخریب این موفقیت‌ها دارند.»

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین