bato-adv
کد خبر: ۶۸۰۸۴۶
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران:

برخی به عنوان پیاده نظام موساد، شعار «زن، زندگی، آزادی» سردادند

برخی به عنوان پیاده نظام موساد، شعار «زن، زندگی، آزادی» سردادند
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در آن روز‌ها اسم زنان زیاد به گوش می‌رسید و هر روز عده‌ای بر طبل آن می‌کوبید تا ندای وااسفای خود را برای وضعیت زنان به گوش جهانیان برساند. زنانی که بعد از انقلاب اسلامی توانسته بودند نقش‌آفرینی در اجتماع را بیاموزند و به عناصری تاثیرگذار در جامعه مبدل شوند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۱۶ آبان ۱۴۰۲

فارس نوشت: نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در جریان یکصد و نودمین جلسه این شورا در نطق پیش از دستور خود گفت: جبهه مقاومت اسلامی حماس با تکیه بر مفهوم والای آزادی و رهایی از چنگ ظالم در هفتم اکتبر؛ یعنی ۳۲ روز قبل با به اجرا درآوردن عملیات منحصر به فرد طوفان الاقصی فصل جدیدی از مبارزه و رویارویی با رژیم منحوس صهیونیستی را گشود.

وی ادامه داد: رژیمی که برای تداوم اشغالگری خود با پشتوانه سرویس اطلاعاتی موساد و بکارگیری انواع ابزار‌های الکترونیکی و دیوار‌های حائل، سلاح‌های ویژه رزم شهری، بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی در حوزه جنگ افزار‌های زرهی و ... به دنبال نمایش شکست ناپذیری خود بر آمده بود. این رژیم کودک‌کش با استفاده از این موارد به دنبال مخابره این پیام به جهان بود که اراضی اشغالی، قلعه‌ای دست نیافتنی هستند و این زمین‌های غصبی، امن و امان برای صهیونیست‌ها.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد:، اما طوفان الاقصی تمام هیبت این امپراطوری بنا شده بر روی آب را فرو ریخت و نشان داد که سیستمی همچون موساد هم نمی‌تواند در برابر خواست ملتی که عزم خود را برای رهایی جزم کرده است، کاری از پیش ببرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اذعان داشت: طوفان الاقصی چنان سیلی محکمی بر صورت سیستم حاکم بر تلاویو بود که تا چند روز نتوانستند از شوک خارج شوند. این شوک تا به امروز نیز ادامه داشته به نحوی که برای فرار از آن حاضر به ریختن خون بالغ بر ده هزار انسان بی‌گناه شدند تا شاید آبروی از دست رفته‌شان بازگردد، اما غافل از اینکه این خون‌ها دامن گیر است و هر روز در گوشه‌ی از دنیا فریاد تظلم خواهی به نفع مردم غزه بلند می‌شود و هر روز واقعیت جنایت‌بار رژیم کودک‌کش صهیونیستی بیش از پیش بر جهانیان مشخص می‌گردد.

وی گفت: رژیم صهیونیستی امروز در شرایطی در چارچوب تنگ تنهایی گرفتار آمده که سران آن تا همین چند ماه پیش به دنبال دسیسه، آشوب، اغتشاش و براندازی نظامی در ایران بودند که برخواسته از خواست ملت و مطالبه دینی مردم بود.

برخی به عنوان پیاده نظام موساد، شعار «زن، زندگی، آزادی» سردادند

معدنی پور ادامه داد: رژیم صهیونیستی در حوادث سال گذشته هرآنچه داشتند را به میدان آوردند و تمام توان خود تحت لوای شعار زن، زندگی، آزادی به خدمت گرفتند تا کشور در غبار فتنه فرو رفته و خواسته نامشروع آنان که همان عبور از جمهوری اسلامی ایران بود، محقق گردد.

در این میان عده‌ای خود فروخته، فریب خورده و ناآگاه به مسائل، وارد میدان شدند و هر روز با سر دادن شعار زن، زندگی، آزادی به عنوان پیاده نظام موساد به ایفای نقش پرداختند و تحت تاثیر بازی رسانه‌ای صهیونیست‌ها به دنبال نمایش حق آزادی زن بر آمدند. حقی که در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای زنان ایران زمین به ارمغان آمده بود و حالا دشمن با تشکیک در آن به دنبال وجهه ضد اجتماعی از آن برای زنان برآمده بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در آن روز‌ها اسم زنان زیاد به گوش می‌رسید و هر روز عده‌ای بر طبل آن می‌کوبید تا ندای وااسفای خود را برای وضعیت زنان به گوش جهانیان برساند. زنانی که بعد از انقلاب اسلامی توانسته بودند نقش‌آفرینی در اجتماع را بیاموزند و به عناصری تاثیرگذار در جامعه مبدل شوند.

وی خاطر نشان ساخت:، اما حالا بعد از گذشت چند ماه از فتنه زنانه صهیونیست‌ها و دیگر بدخواهان این مرز و بوم شاهد نمایان شدن صورت واقعی تولیدکنندگان این شعار هستیم و می‌بینیم که چگونه همین افراد امروز زنان و کودکان بی‌گناه، بی پناه و غیرنظامی غزه را به خاک و خون می‌کشند و بدن‌هایشان را زیر بمب باران قطعه قطعه می‌کنند. حال سوال اینجاست که این‌ها همان‌ها نیستند که می‌گفتند زن، زندگی، آزادی؟

معدنی پور گفت: چرا تا دیروز در ایران زنان برای این‌ها اهمیت داشتند، اما امروز زنان در باریکه‌ای به نام غزه چنان بی‌اهمیت می‌شوند که جان‌شان هر ثانیه در خطر است. سوال دیگر این است که چرا هم اکنون در شرایطی که هر روز خبری جدید از قتل عام زنان و کودکان مظلوم فلسطین به گوش می‌رسد دیگر خبری از روشنفکران داخلی نیست تا فریاد برآورند که آزادی زنان که هیچ، جان آنان به بازی گرفته شده است.

این روزه سکوت و خفقان معنی‌دار برای چیست؟ آیا غیر از این است که این افراد ایمان واقعی به شعار خودشان نیز نداشتند؟ که اگر داشتند زن در هر نقطه از جهان زن است و باید برای آزادیش، برای جانش و برای امنیتش دلنگران بود. ملت شریف ایران در آن روز‌های تلخ به مانند همیشه و با بصیرتی مثال زدنی صف خود را از دروغ پردازان و پروژه بگیران شعار زن، زندگی، آزادی جدا کردند و امروز در حال نمایش واقعی و عینی این شعار در حمایت از زنان و کودکان ستم دیده غزه هستند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: دل‌نگرانی مردم ایران برای زنان و کودکان، مختصات جغرافیایی نمی‌شناسد و مظلوم برای آن‌ها همیشه مظلوم است در حالی که تکرارکنندگان شعار زن، زندگی، آزادی در سال گذشته نه تنها با این مفهوم قرابتی نداشتند بلکه صرفا به دنبال نمایش آن برای رسیدن به دیگر مطامع خود بودند.

امروز ما شاهد نسلی آرمانی هستیم که رویکردش، عملکردش، ذهنیتش، ساختارش شعار محور نبوده و دلش به معنی واقعی برای زنان و کودکان می‌تپد خصوصا آنانی که امروز مظلومانه و در سکوت در غزه به خاک و خون کشیده می‌شوند و صدای شکستن استخوان‌هایشان به گوش شعاردهندگان سال گذشته نمی‌رسد.

وی با اشاره به آیه شریفه "فَاستَقِم کَما اُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَکَ وَلا تَطغَوا اِنَّهُ بِما تَعمَلونَ بَصیر" پس همان گونه که فرمان یافته ای، استقامت کن؛ و همچنین کسانی که با تو بسوی خدا آمده‌اند (باید استقامت کنند)! و طغیان نکنید، که خداوند آنچه را انجام می‌دهید می‌بیند! (سوره مبارکه هود آیه ۱۱۲) بیان داشت: وقتی از فرهنگ مقاومت سخن می‌رانیم، گستره‌ای از باورها، ارزش‌ها و رفتار‌ها را مدنظر داریم. از مهمترین باور‌های فرهنگ مقاومت، اعتقاد به پایانی خوش است و این یعنی امید را باور کردن.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در نینوا و در خیمه‌های حق، زندگی جاری بود، هیاهوی امید برپا بود، انتخاب محترم بود و بخشش همیشه در دسترس. عبادت و خرد، مصلحت و حکمت دوشادوش یکدیگر بودند و عزت، تنها محکی بود که ارزش زندگی را تعیین می‌کرد.

وی گفت: شهادت، پایان راه نبود و اسارت، نه یک تهدید که فرصتی بود برای هدایت نادانان و آتشی بر خیمه‌های ضالین و مغضوبین، فرسنگ‌ها دورتر از روز واقعه. این اکسیر مقاومت است که اسرایی دست بسته را بر پادشاهی به تخت نشسته، پیروز می‌کند. زندگی در فرهنگ مقاومت همین قدر پرامید و زیباست.

معدنی پور در پایان گفت: چنین زیست و چنان شهادتی را از خداوند حسین (ع) و همراهانش آرزومندیم.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین