bato-adv
کد خبر: ۶۹۷۰۷۵

تیراندازی مرگبار در مدرسه‌ای در آمریکا

تیراندازی مرگبار در مدرسه‌ای در آمریکا
تیراندازی در مدرسه‌ای در آمریکا یک کشته و چندین زخمی برجای گذاشت.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۱۵ دی ۱۴۰۲

ساعاتی پیش یک دبیرستان آمریکایی با نام دبیرستان «پری» در دالاس آمریکا شاهد یک تیراندازی مرگبار بود و در جریان این تیراندازی یک دانش‌آموز کلاس ششم کشته و ۵ نفر زخمی شدند.

به گزارش مهر، گفته شده است که این حمله در ساعت ۷:۳۷ دقیقه صبح به وقت محلی و در اولین روز بازگشایی مدارس پس از تعطیلات زمستانی صورت گرفته و در آن یک مهاجم مسلح؛ دانش آموزان را به تیر بسته است.

مهاجم مسلح نوجوانی به نام «دیلن باتلر» ۱۷ ساله و دانش‌آموز این مدرسه معرفی شده است.

به گفته «میچ مورتودت»، از مقامات امنیتی و تحقیقاتی در دالاس، تیرانداز با یک تفنگ ساچمه‌ای و یک تفنگ دستی کالیبر کوچک صورت گرفته است. به گفته او فرد مهاجم در زمان تیراندازی و حوالی آن چندین پست در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود. این کارشناس امنیتی افزوده است که تیرانداز پس از شلیک گلوله به خود، جانش را از دست داد.

کمتر از دو هفته پیش نیز، شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد که بر اثر وقوع تیراندازی در یک مرکز خرید در کلرادو واقع در آمریکا، یک نفر کشته شد. این حادثه در رویداد‌های مرتبط با کریسمس رخ داد و بر اثر آن ۲ نفر نیز به شدت زخمی شدند. حادثه گویا با اختلاف نظر بین ۲ گروه آغاز شد.

پلیس آمریکا در این خصوص اعلام کرد که این تیراندازی در مرکز خرید سیتادل در کلرادو روی داد و بر اثر آن ۲ نفر به شدت مجروح شدند. حادثه حوالی ساعت ۱۶:۳۴ به وقت محلی رخ داد.

یک افسر اطلاعاتی کلرادو اسپرینگز به‌ای بی سی نیوز گفت که یک مرد در صحنه بر اثر شلیک گلوله جان خود را از دست داد و ۲ نفر هم در شرایط وخیم به بیمارستان منتقل شدند.

رسانه‌های آمریکا چند روز پیش هم با انتشار تصاویری اعلام کردند که در پی وقوع تیراندازی در مرکز خریدی در شهر اوکالا در ایالت فلوریدا دست‌کم یک نفر کشته و شماری نیز زخمی شدند.

در حالی که روزانه خبر‌های متعددی در خصوص تیراندازی در آمریکا و آمار بالای جان باختگان در این حوادث منتشر می‌شود، لابی قدرتمند سلاح اجازه نمی‌دهد که قانونی در خصوص اعمال محدودیت بر حمل سلاح در این کشور تصویب شود.

در دسترس بودن سلاح گرم در آمریکا و فروش انواع مختلف آن در فروشگاه‌ها سبب شده تا اغلب مردم اسلحه شخصی در اختیار داشته باشند و به همین علت آمار قتل و کشتار در این کشور با استفاده از سلاح گرم بسیار بالا است.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین