bato-adv
کد خبر: ۶۹۹۵۲۱
معاون امنیتی وزارت کشور:

دشمنان نمی‌خواهند اجازه دهند مردم از خدمات‌رسانی‌ها باخبر شوند

دشمنان نمی‌خواهند اجازه دهند مردم از خدمات‌رسانی‌ها باخبر شوند
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: تمرکز اصلی دشمن در سال ۸۸ بحث تقلب بود و عوامل مستقیم و غیرمستقیم خود را فعال کرده بود تا بتواند نقشه‌ی خود را اجرا کند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۲۳ دی ۱۴۰۲

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در همایش مدیران کل روابط عمومی استانداری‌ها که در وزارت کشور برگزار شد، ضمن تبریک ولادت امام باقر (ع) بیان کرد: امروزه در جنگ ادراکی و شناختی هستیم و مقام معظم رهبری نسخه و راه‌حل در این عرصه را، جهاد تبیین معرفی فرموده‌اند.

به گزارش تسنیم، وی افزود: در این جنگ، باور‌ها و درک انسان‌ها در هدف قرار دارد و دشمن بر این عرصه تمرکز دارد و قصد دارد این ادراک را مدیریت کند. هدف اصلی نیز از بین بردن اعتماد جامعه نسبت به حاکمیت است؛ تا مردم نسبت به اخبار و اطلاع‌رسانی‌های حکومت بی‌اعتماد شوند.

معاون امنیتی وزیر کشور گفت: نخبگان و چهره‌های موثر بر افکار عمومی از اهمیت بالایی برخوردارند. در جنگ ادراکی و ترکیبی سال گذشته اولویت دشمن بر تغییر ادراک چهره‌های مشهور و افرادی بود که بر افکار مردم موثر هستند.

میراحمدی با تأکید بر حساسیت امر اطلاع‌رسانی، با ذکر مثالی عنوان کرد: وقتی در حادثه تروریستی کرمان بعضاً آمار‌های متفاوتی از تعداد شهدا و مجروحین ارائه شد، دشمنان این مغایرت‌ها را برجسته کردند تا اعتمادزدایی کرده و این را به مردم القا کنند.

وی گفت: در این جنگ ادراکی، دشمنان نمی‌خواهند اجازه دهند که مردم از اخبار خوب و خدمات‌رسانی‌ها باخبر بشوند. نیاز است که روایتگری همراه با دقت و اتقان همراه باشد و اگر این دقت نباشد، در پازل دشمن حرکت شده است.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور اظهار داشت: دشمن قصد دارد این را القا کند که اسلام قدرت اداره جامعه را ندارد و با این حرف، می‌خواهند حکومت را تضعیف کنند؛ در حوادث سال گذشته شاهد این سخنان و تلاش‌ها بودیم. سال گذشته دیدیم که دروغ‌های متعددی از سوی دشمن منتشر شد و دستگاه‌های کشور هم سعی کردند به این موارد پاسخ دهند که تلاش‌های زیادی در این زمینه صورت گرفت.

میراحمدی در ادامه سخنان خود با توجه به وقایع غزه، گفت: باید توجه داشت که مقاومت فلسطینی در طوفان‌الاقصی چقدر خوب عمل می‌کند و انتشار تصاویر شکست دشمن در فضای رسانه‌ای، احساس شکست را به دشمنان منتقل کرد و اخبار به مردم جهان مخابره شد.

وی درخصوص انتخابات امسال خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب از ماه‌ها قبل نقشه‌ی دشمن در قبال انتخابات را معرفی کرده‌اند و به جامعه، نخبگان و مسئولان هشدار می‌دهند. تمرکز اصلی دشمن در این مقطع، مسأله مشارکت است و تمرکز اصلی دشمن در سال ۸۸ بحث تقلب بود و عوامل مستقیم و غیرمستقیم خود را فعال کرده بود تا بتواند نقشه‌ی خود را اجرا کند.

معاون امنیتی وزیر کشور گفت: هم و غم دشمنان بر این است که مشارکت در انتخابات کاهش یابد؛ این کاهش حضور در انتخابات نیز معطوف به برخی اصول است و یکی از اصول این است که مردم از حل مشکلات‌شان ناامید شوند.

میراحمدی با اشاره به اینکه در این زمینه باید به جهاد تبیین بپردازیم، اضافه کرد: هم‌چنین دشمن می‌کوشد مردم را از حضور در انتخابات ناامید کرده و سعی می‌کند القا کند که رأی‌دادن تاثیری در حل مشکلات ندارد.

وی هم‌چنین خاطر نشان کرد: باید به سوالات و ابهاماتی که در جامعه شکل می‌گیرد پاسخ مناسب داده شود و در این زمینه از ابزار‌های مختلف رسانه‌ای و هنری بهره برد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین