bato-adv
کد خبر: ۷۰۱۲۹۲
عباس کعبی، نائب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

شرکت در انتخابات سبب تقویت رهبری می‌شود/ دشمن می‌خواهد قم اسلامی را قم غرب‌زده کند

شرکت در انتخابات سبب تقویت رهبری می‌شود/ دشمن می‌خواهد قم اسلامی را قم غرب‌زده کند
عباس کعبی گفت: در کنار قدرت نظامی، این حماسه ملی حضور در انتخابات است که سبب تضعیف دشمنان می‌شود. انتخابات، جهاد نرم در راه خداست و این جهاد انتخاباتی سبب تقویت نظام و رهبری می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۲۸ دی ۱۴۰۲

عباس کعبی، نائب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در شانزدهمین همایش فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر سخنرانی کرد.

به گزارش تسنیم، بخش‌های مهم سخنرانی او را در ادامه می‌خوانید:

در سایه امر به معروف و نهی از منکر حاکمیت ارزش‌ها ممکن می‌شود و مطابق روایات ترک این فریضه الهی باعث تسلط اشرار و حاکمیت مفسدین در جامعه می‌شود.

در امر به معروف و نهی از منکر هیچکس استثنا نیست و همه موظف‌اند بستر را برای اجرای احکام الهی فراهم کنند.

امر به معروف و نهی از منکر صرفا دستور دادن و ممنوع کردن نیست؛ بلکه ایجاد زمینه‌های تحقق معروف و جلوگیری از منکر نیز جزئی از این فریضه واجب به شمار می‌روند.

اگر دشمن با تمام توان خود به مبارزه با عفاف و حجاب می‌آید، باید با تقسیم کار، توزیع نقش، برنامه ریزی دقیق در حیطه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، خدماتی و فرهنگی و بدون انفعال، محیط را برای مبارزه با بی‌حجابی و فساد فراهم کرد.‌

نمی‌توان وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را فقط از مردم خواست، نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف باید وظایف خود در عرصه‌های مختلف را به درستی انجام دهند. از جمله مبارزه با فساد، مبارزه با تبعیض بر پایه از بین بردن شکاف طبقاتی و ترویج نماز.

شرکت در انتخابات، مشارکت برای حل مشکلات، تقویت نظام، تضعیف دشمن، پشتوانه وحدت و عزت ملی و یکی از واجبات مهم سیاسی است. هیچ گاه نباید از انتخاب افراد صالح کوتاه بیاییم.

در کنار قدرت نظامی، این حماسه ملی حضور در انتخابات است که سبب تضعیف دشمنان می‌شود. انتخابات، جهاد نرم در راه خداست و این جهاد انتخاباتی سبب تقویت نظام و رهبری می‌شود.

دشمن می‌خواهد قم اسلامی را به قم غرب زده تبدیل کند؛ چراکه قم خاستگاه انقلاب است؛ لذا باید مردم قم در امر به معروف و نهی از منکر پیشگام باشند.

برچسب ها: انتخابات مشارکت
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین