bato-adv
کد خبر: ۷۰۲۸۶۱
رئیس دیوان عالی کشور:

عده‌ای بنا دارند در آستانه انتخابات در جامعه التهاب ایجاد کنند

عده‌ای بنا دارند در آستانه انتخابات در جامعه التهاب ایجاد کنند
حضور گسترده و همه‌جانبه مردم در انتخابات، نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه ملی و بین‌المللی است و می‌تواند تامین کننده امنیت کشور باشد و توطئه دشمنان را نقش برآب کند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۲

رئیس دیوان عالی کشور گفت: متاسفانه عده‌ای بنا دارند در آستانه انتخابات در جامعه التهاب ایجاد کنند و با طرح موضوعات غیرواقع و نادرست به اعتماد مردم ضربه بزنند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در جلسه هیأت عمومی دیوان عالی کشور ضمن تبریک میلاد امام جواد (ع) با اشاره به خصوصیات مومن گفت: امام جواد (ع) در حدیثی فرمودند «الْمُؤْمِنُ یَحْتَاجُ‏ إِلَی‏ ثَلَاثِ‏ خِصَالٍ‏ تَوْفِیقٍ مِنَ اللَّهِ وَ وَاعِظٍ مِنْ نَفْسِهِ وَ قَبُولٍ مِمَّنْ یَنْصَحُهُ». حضرت می‎فرمایند مؤمن به سه خصلت احتیاج دارد: اول، توفیق الهی؛ دوم، واعظ درونی و سوم، پذیرش نصیحت از دیگران.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اهمیت توجه به این حدیث و تقویت روحیه پند پذیری و نصیحت پذیری در جامعه تصریح کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند: "اگر معنای امر به معروف و نهی از منکر و حدود آن برای مردم روشن شود، معلوم خواهد شد یکی از نوترین، شیرین‏ترین، کارآمدترین و کارسازترین شیوه‏های تعامل اجتماعی، همین امر به معروف و نهی از منکر است" این در حالی است که در حال حاضر شاهد کمرنگ شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه هستیم.

منتظری در ادامه با تاکید بر ضرورت رعایت اخلاق رسانه‌ای و پرهیز از انتشار اخبار کذب گفت: انعکاس اخبار کذب، منفی و ناامید کننده در رسانه‌ها که به نوعی سیاه‌نمایی محسوب می‌شود، ناامیدی مردم را در پی دارد.

وی افزود: متاسفانه عده‌ای بنا دارند در آستانه انتخابات در جامعه التهاب ایجاد کنند و با طرح موضوعات غیرواقع و نادرست به اعتماد مردم ضربه بزنند. رسانه‌های داخلی در شرایطی که دشمن سعی دارد از هر شیوه‌ای برای سیاه نمایی عملکرد نظام سوءاستفاده کند، باید هوشمندانه عمل نمایند.

منتظری به بیانات رهبر انقلاب اسلامی در خصوص رسانه‌ای کردن اتهامات اشاره کرد و گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری "هیچ کس در قوه قضاییه و در خارج از این قوه و در رسانه‌ها حق ندارد تا زمانی که جرمی ثابت نشده، آن را رسانه‌ای کند و هیچ کس حق ریختن آبروی یک مسلمان را ندارد. " امید است رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی عمل به این مهم را نصب العین خود قرار داده و تصویر درست و واقعی از مسائل کشور را به مردم منتقل کنند.

رئیس دیوان عالی کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در برگزاریِ انتخابات با مشارکت بالا تاکید کرد: حضور گسترده و همه‌جانبه مردم در انتخابات، نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه ملی و بین‌المللی است و می‌تواند تامین کننده امنیت کشور باشد و توطئه دشمنان را نقش برآب کند.

منتظری در پایان با بیان اینکه انقلاب و نظام اسلامی محصول تلاش مجاهدت مردم مؤمن و ولایتمدار ایران اسلامی که در این راه شهدای والامقامی را تقدیم راه حق نموده اند بر اهمیت مشارکت گسترده مردم در انتخابات تاکید کرد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین