bato-adv

خط و نشان پوتین برای نئونازیسم

خط و نشان پوتین برای نئونازیسم
در حالی روسیه اوکراین را نئونازی می‌داند که دولت فعلی این کشور ارتباطات نزدیکی با طرفداران چهره‌های ملی‌گرای افراطی همدست با آلمان نازی در اوکراین از جمله طرفداران استپان باندرا دارد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۲

رئیس جمهور روسیه متعهد شد که کشورش نهایت تلاشش را برای نابودی کامل جلوه‌های ایدئولوژی نازیسم در دنیای امروز انجام دهد.

به گزارش فارس، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی در مراسم رونمایی از یک بنای یادبود شهروندان شوروی سابق که قربانی نسل‌کشی آلمان نازی در جنگ جهانی دوم شدند تاکید کرد کسانی که در جهان امروز دنباله‌رو ایدئولوژی نازیسم و جلادان همکار با نازی‌ها هستند محکوم به نابودی‌اند و روسیه تمام تلاشش را برای از بین بردن این ایدئولوژی انجام خواهد داد.

به نوشته خبرگزاری «تاس» روسیه، ولادیمیر پوتین در این سخنرانی اظهار کرد: «ما همه کاری برای سرکوب نازیسم و نهایتا محو این ایدئولوژی انجام خواهیم داد. کسانی که امروز دنباله‌رو جلادان نازی‌ها هستند صرف نظر از هر اسمی که روی خودشان بگذارند محکوم به نابودی‌اند. هیچ چیز نمی‌تواند آرمان‌های میلیون‌ها نفر از مردم برای آزادی واقعی، عدالت، صلح و امنیت، آن هم نه فقط در کشور ما بلکه در سراسر سیاره زمین را متوقف کند.»

ولادیمیر پوتین خاطر نشان کرد آلمان نازی در زمان جنگ جهانی دوم به دنبال به راه انداختن جنگ علیه یک رژیم سیاسی نبود بلکه می‌خواست اراضی و منابع اتحاد شوروی سابق و جمعیتش را از بین ببرد و اسناد و مدارک نیز این امر را تایید می‌کنند.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرد.

اوایل مهر ماه گذشته پایگاه خبری شبکه راشا تودی گزارش داد، طبق تصاویری که خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس منتشر کرده است، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در سفرش در همان زمان به کانادا قبل از شرکت در نشست پارلمان این کشور به همراه «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا از یک عضو سابق لشکر بدنام نازی‌ها موسوم به «لشکر اس اس گالیسیا-۱» که در طول جنگ جهانی دوم برای نازی‌ها میجنگیده‌اند استقبال کردند.

در یکی از این تصاویر منتشر شده ولودیمیر زلنسکی با مشتی گره کرده در حال لبخند زدن است و جاستین ترودو در حال دست تکان دادن برای فردی خارج از تصویر است.

در توضیح خبرگزاری آسوشیتدپرس از این عکس آمده است که دو رهبر «یاروسلاو هونکا» از حاضران در این تجمع که پیش از مهاجرت به کانادا برای لشکر اول اوکراین در جنگ جهانی دوم جنگیده است را می‌شناسند (و از او استقبال میکنند.)

در حالی که روسیه اوکراین را نئونازی می‌داند دولت فعلی این کشور ارتباطات نزدیکی با طرفداران چهره‌های ملی‌گرای افراطی همدست با آلمان نازی در اوکراین از جمله طرفداران استپان باندرا دارد.

«استپان باندرا» یک اوکراینی ملی‌گرای فعال در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ میلادی بود که اقداماتش به رشد ناسیونالیسم افراطی در اوکراین منجر شد و تا حدی پیش رفت که در جنگ جهانی دوم با آلمان نازی دست دوستی داد و بعدا ارتشی از شورشیان اوکراینی همکار با نازی‌ها را بنیان گذاشت که در کشتار لهستانی‌ها در زمان جنگ جهانی دوم شرکت کردند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
هم اکنون دیگران میخوانند
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین