bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۰۵۰۷۳

واکنش علی جنتی به انتقادات از پدرش در ماجرای ردصلاحیت‌ها

واکنش علی جنتی به انتقادات از پدرش در ماجرای ردصلاحیت‌ها
وزیر ارشاد دولت روحانی با اشاره به انتقادات از دبیر شورای نگهبان گفت: کسانی که این مسایل را مطرح می‌کنند یا با سازوکار شورای نگهبان آشنا نیستند یا عمداً به آن می‌پردازند.
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۹ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۲

علی جنتی، عضو کابینه دولت یازدهم، به انتقادات از دبیر شورای نگهبان در زمان انتشار اخبار ردصلاحیت‌ها اشاره کرد و گفت: چون آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان هستند برخی فکر می‌کنند که ایشان همه تصمیمات را می‌گیرد در حالی‌که اگر کسی با سازوکار شورای نگهبان در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی آشنا باشند، می‌دانند که حتما باید ۱۲ عضو شورای نگهبان نظر بدهند و اگر بخواهند کسی را رد یا تایید صلاحیت کنند حداقل باید ۷ رأی داشته باشد.

به گزارش خبرآنلاین، وی گفت: درانتخابات خبرگان هم حتما باید هر تصمیمی برای تایید صلاحیت باید با اکثریت آراء فقها باشد مگر می‌شود در زمینه احراز صلاحیت‌ها فقط یک نفر رأی بدهد؟

علی جنتی ادامه داد: کسانی که این مسایل را مطرح می‌کنند یا با سازوکار شورای نگهبان آشنا نیستند یا عمداً به آن می‌پردازند. روشن است که آیت الله جنتی در شورا یک رای بیشتر ندارد و شورا بر اساس رای اکثریت اعضاء عمل می‌کند.

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
آقای علی آقای جنتی خوب میدانند که حضرت آیت الله در حقیقت تو شورای نگهبان نقش خلیفه را دارد! پس رای خلیفه حاکم، و امر او لازم الاجراست.ریشه مشکلات و گرفتاری های ایران و مردم از همین جاست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
بله این ظاهر قضیه است. شما یا از باطن خبر داری یا خودت را به ندانستن زده ای.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
برو عمو کشکت را بساب خوب جناب طویل العمر به حداقل هفت نفر امر می کند رأی مورد نظرش را بدهند
خخخخخ هاهاهاهاهاها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
آقای جنتی حرف شما درست جلسات شورای نگهبان شفتف شود و علنی پخش شود چه مشکلی دارد کسی که از چها مرجع رسمی تایید شده اسمش در لیست است چرا باید از شفاف بودن جلسات ناراحت باشد موافقین و مخالقین همانند نمایندگان صحبت کنند
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۴
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین