bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۱۰۶۰۲

آیت‌الله موسوی جزایری: بابت مشکلات معیشتی مردم دل ما در رنج و عذاب است

آیت‌الله موسوی جزایری: بابت مشکلات معیشتی مردم دل ما در رنج و عذاب است
«برخی فکر می‌کنند ما از وضعیت زندگی و معیشت مردم، گرانی‌ها و تورم هیچ اطلاع نداریم یا اگر اطلاع هم داشته باشیم نسبت به آن بی‌تفاوتیم. در حالی که در این باره بیکار ننشسته‌ایم و برای رفع مشکلات فکر می‌کنیم. مردم، دانشمندان و تحصیل‌کردگان باید به میدان بیایند و راه‌حل‌هایشان را به دولت ارائه دهند.»
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲

آیت‌الله محمدعلی موسوی جزایری یک عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی فکر می‌کنند ما از وضعیت زندگی و معیشت مردم، گرانی‌ها و تورم هیچ اطلاع نداریم یا اگر اطلاع هم داشته باشیم نسبت به آن بی‌تفاوتیم. در حالی که در این باره بیکار ننشسته‌ایم و برای رفع مشکلات فکر می‌کنیم. ما از این بابت بسیار نگران هستیم و دل ما نیز در رنج و عذاب است. ما روحانیون علاوه بر خانواده خودمان مسئول همه مردم کشور هستیم. مردم، دانشمندان و تحصیل‌کردگان باید به میدان بیایند و راه‌حل‌هایشان را به دولت ارائه دهند. 

به گزارش ایسنا، عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نباید ناامید بود؛ بدترین و خطرناک‌ترین فاجعه برای کشور نامیدی است. همانطور که در جنگ ۸ ساله و دوران نهضت انقلاب اسلامی به پیروزی رسیدیم در مشکلات اقتصادی نیز پیروز خواهیم شد.

وی افزود: اینکه برخی از دوره شاه به نحوی تعریف و تمجید می‌کنند که گویا آن دوره، مدینه فاضله بود صد در صد دروغ است. نیمی از عمرم را در دوران پهلوی گذراندم و از نزدیک شاهد وضعیت زندگی مردم در آن دوران بودم. زمان شاه مردم ایران بسیار فقیر بودند. از سال ۱۳۳۰ تا ۱۳۴۵ ایران گرفتار خشکسالی بود و باران چندانی نمی‌بارید به همین دلیل حال و روز بخش کشاورزی ایران نیز خوب نبود. به علاوه تجار بسیاری در وضعیت ورشکستگی بودند و وضع شان خوب نبود.

موسوی جزایری افزود: مردم حتی در روستا‌های بزرگ آب و برق نداشتند و زن‌ها برای تامین آب شرب منازل‌شان مجبور بودند چندین کیلومتر پیاده بروند تا از چشمه آب بیاورند. بخش زیادی از مردم شهر فقیر بودند که تعدادی از آنان تحت پوشش پدر بنده که آن زمان از بزرگان شهر قرار داشتند. وضع شهر‌ها هم بهتر از روستا‌ها نبود. در آن موقع در شهرستان شوشتر کمتر از ۱۰ خودروی شخصی در شهر تردد داشت. اکثر خانه‌های مردم در این شهر خرابه بود. رییس دانشکده کشاورزی ملاثانی منطقه‌ای بین شوشتر و اهواز یک زن انگلیسی بود و این زن نفوذ بسیاری بر مردم و مقامات استان خوزستان داشت.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین