bato-adv
کد خبر: ۷۸۲۲۷

برخورد پلیس با نمادهای انحرافي

تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۰

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه هجوم فرهنگي مربوط به كل جامعه است، اظهار كرد: هجوم فرهنگي تنها مربوط به مسائل جنسي و اخلاقي نيست و موادمخدر، مشروبات الكلي و مكاتب عرفاني انحرافي را نيز شامل مي‌شود.

به گزارش ايسنا، سردار اسماعيل احمدي‌مقدم در حاشيه مراسم صبحگاه مشترك نيروي انتظامي درباره اقدامات پليس در برابر هجمه فرهنگي در كشور و موضوع بدپوششي و بدحجابي گفت: حتي افرادي كه از نظر ما ظاهر ناهنجاري دارند ارزش‌هاي آنان تغييري نكرده است و برخي از رفتارها را خود آنها مطلوب نمي‌دانند؛ اين در حالي است كه در فرهنگ غرب به طور مثال افراد همجنس‌گرا از همجنس‌گرايي دفاع مي‌كنند؛‌ به طوري كه يك عمل زشت به يك ارزش تبديل شده است؛ اما در جامعه ما اگر كسي مرتكب يك عمل زشت شود زماني كه مي‌خواهد به اين موضوع اعتراف كند شرمنده است. يعني هنوز قبح فرهنگي منكرات در جامعه از بين نرفته است و مردم در نهان خود به ارزش‌هاي اصيل احترام مي‌گذارند.

وي تصريح كرد: زماني كه آگاه‌سازي، ‌نصيحت و آموزش در اين رابطه نتيجه‌اي نداد و افراد اندكي نخواستند خود را همراه كنند بايد با دستان قانون با اين افراد برخورد شود. هر چند تلاش ما آن است كه برخوردها در اين رابطه حداقلي باشد؛ اما برخورد با ناهنجاري‌ها و بداخلاقي‌ها اجتناب‌ناپذيراست.

احمدي‌مقدم بر لزوم احياي امر به معروف و نهي از منكر تاكيد كرد و افزود: بايد در صورت مشاهده فساد يك واكنش حداقلي هم صورت گيرد. وي ادامه داد: يكي از مشكلات ما اين است كه امر به معروف و نهي از منكر را به زبان امروزي نتوانستيم به جامعه تفهيم كنيم.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
هم اکنون دیگران میخوانند