bato-adv
کد خبر: ۸۰۴۵۲

گلایه های تلخ پدر تنیسور زن ایرانی الاصل

تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۰

پدر و مربي سابق تنيسور ايراني‌ الاصل شماره يك بانوان فرانسه گفت: فدراسيون تنيس فرانسه براي اينكه مانع از موفقيت‌هاي يك ايراني در تنيس اين كشور شود، دخترم را به حاشيه كشانده است.

ارسلان رضايي در گفت‌و‌گو با فارس در خصوص شكايت دخترش از وي به اتهام اخاذي و تهديد به قتل به دادگاه فرانسه اظهار داشت: متأسفانه ارغوان از من شكايت كرده است؛ البته دلايلي براي خودش دارد. كساني‌كه وي را وادار به چنين كاري كرده‌اند، از فدراسيون بوده‌اند كه امروز بهترين فرصت را به دست آوردند تا عليه من هركاري مي‌خواهند انجام دهند. فدراسيون تنيس فرانسه نمي‌تواند ببيند يك ايراني تنيسور شماره يك بانوان اين كشور است و براي جلوگيري از موفقيت‌هاي او، ارغوان را به حاشيه كشانده است.

ارغوان بازيچه دست ديگران شده است

شكايت ارغوان بي‎مورد است. ما به او تربيت ايراني داده‌ايم؛ اما متأسفانه بازيچه دست اين و آن شده است و حرف ديگران را گوش مي‌دهد. فدراسيون تنيس فرانسه او را زير نظر گرفته است و يكي دو نفر آمريكايي در انجمن زنان حرفه‌اي (wta) در گوش وي خوانده‌اند كه تو بايد مستقل شوي و استقلال داشته باشي.

من از سن 5سالگي به مدت 18 سال با ارغوان كار كرده‌ام، اما حق و حقوقي براي من نگذاشته است و تكليف مرا تعيين نكرده است. گفته است كه مي‌خواهم با مربي ديگري كار كنم. زماني كه با من بود، نفر پانزدهم جهان بود. اما متأسفانه اكنون روز به روز ضعيف‌تر مي‌شود و در جدول رده‌بندي سقوط مي‌كند تا جايي كه الآن در رده پنجاه و دوم قرار دارد. كسي كه ارغوان را مي‌شناسد مربي‌اي است كه از بچگي بزرگش كرده است و اين فرد هم كسي جز من نيست. فرد ديگري نمي‌تواند با ارغوان كار كند. ارغوان به دنبال تمريني است كه خيلي راحت باشد؛ دير از خواب بيدار شود. با من هر روز 6-7 صبح از خواب بيدار مي‌شد و مي‌دويد.

 روزنامه‌هاي فرانسه دروغ مي‌گويند
روزنامه‌هاي فرانسه دروغ چاپ كرده‌اند. گفتند كه من از او پول مي‌ خواستم. در صورتي كه ارغوان هيچ مدركي ندارد كه به من پولي داده باشد. با وجود اين اكنون روزنامه نگارها دوباره حرف خود را برگردانده‌اند كه شكايت پولي نبوده بلكه پدرش وي را به قتل تهديد كرده است.

3 ماه است كه جگرگوشه‌ام را نديده‌ام
من جگرگوشه‌ام را سه ماه است كه نديده‌ام؛ دلم برايش تنگ شده است؛ تلفنش را عوض كرده است؛ نمي‌خواهد ما را ببيند. هيچ بچه‌اي اين كار را نمي‌كند. حالا چطور فدراسيون روي او نفوذ كرده كه دارد اين كارها را عليه ما انجام مي‌دهد؟ او را با جملاتشان اغوا كرده‌اند. ارغوان به اندازه كافي عاقل است و مي‌داند كه بايد چه‌كار كند. ارغواني كه با من تمرين نمي‌‌كند روز به روز دارد بازي‌هايش را مي‌بازد. هر دفعه بازي مي‌كند، شكست مي‌ خورد چون تمرين نكرده است. كسي كه كار نكرده مسلماً نتيجه نخواهد گرفت و به همين دليل به دنبال يافتن راه‌حل‌هايي است كه جبران شكست را كند.

ما مثلي در تنيس داريم كه بازيكني كه نمي‌تواند مقابل حريف پيروز شود، از پيش دست يا پايش را مي‌بندد كه در صورت شكست اعلام كند به دليل مصدوميت شكست خورده است. ارغوان هم همين جور است. درست روز قبل از مسابقه در جايزه بزرگ رولاند گاروس كنفرانس مطبوعاتي برگزار كند و از مشكلات خانوادگي گلايه كند. جنس آدميزاد اين است وقتي كه به چيزي كه دارد، قانع نيست و بالاتر مي‌پرد، از چاله در چاه مي‌افتد.

فدراسيون تنيس فرانسه ارغوان را مجبور كرد از من شكايت كند

ارغوان وقتي تصميم گرفت مربي‌اش را عوض كند، 5 - 6 مربي عوض كرد و فدراسيون فرانسه حمايتش كرد. با رئيس فدراسيون صحبت كردم كه چرا اين مربي را براي وي انتخاب كرده‌ايد او اصلاً لياقت ندارد كه مربي دخترم باشد. از تنيس سر در نمي‌آورد. به من گفت: آقاي رضايي ارغوان مثل ديوانه‌ها دارد شب و روز توپ مي‌زند حالا خودتان به زودي نتيجه‌اش را مي‌بينيد. در اولين دور شكست خورد. بعد كه تلفن زدم، هيچ كس جوابم را نداد و گفتند نيست و نمي‌دانند كجاست. مي‌‌گويند ارغوان 24 سالش است و خودش تصميم مي‌گيرد، ما با شما كاري نداريم. مجبورش كردند از دست من شكايت كند كه مشكلات داخل زمينش را توجيه كند. ارغوان را از من جدا كردند و اين نتيجه‌اي نخواهد داشت. ارغوان وقتي نتيجه خواهد گرفت كه من با او همراه باشم.

 فدراسيون فرانسه مي‌خواهد پاي من را از تنيس قطع كند
ارغوان بايد بداند وقتي تصميم مي‌گيرد با چه‌كسي كار كند، بقيه‌اش هم‎پاي خودش است. به من ربطي ندارد كه هر بار شكست مي‌خورد، مرا مقصر بداند. بعد مي‌گويد كه مشكل خانوادگي دارم. 6 ماه است كه مشكل خانوادگي دارد؟ مشكلش هنوز حل نشده است؟ پس از قهرماني ارغوان در مسابقات تنيس آزاد مادريد، وقتي كه فهميدند شماره يك تنيس بانوان فرانسه شده است، دست به چنين اقداماتي زدند. ارغوان رضايي از ايران آمده و اكنون شماره يك تنيس بانوان فرانسه است. اين موفقيت را هم بدون فدراسيون كسب كرده است. اينها مجبورند پدرش را كنار بگذارند تا پاي من را از تنيس قطع كنند. از طريق قانون مي‌ خواهند اقدام كنند تا پاي من را قطع كنند كه نتوانم ادامه بدهم. او هم با هركسي مي‌خواهد برود تمرين كند و نتيجه‌اي نخواهد داشت.

دلم مي‌خواهد براي درخشش جوانان ايراني كمك كنم

به محض اينكه امتحانات دختر ديگرم در دانشگاه تمام شود، به ايران مي‌آيم. اگر فدراسيون تنيس ايران كمك بخواهد، با كمال ميل با آنها همكاري مي‌كنم تا جوانان ايراني بدرخشند. هر تجربه‌اي كه دارم خوشحال مي‌شوم به مربيان ايراني انتقال بدهم.

ارغوان دو سال پيش در يكي از زمين‌هاي‌ اصلي رولاند گاروس كه 15 هزار تماشاگر دارد، مسابقه مي‌داد كه ديدم پرچم ايران برافراشته شده است. ديدم سه جوان پرچم ايران را آورده‌اند، واقعاً لذت بردم. من ايراني هستم دخترم ايراني است. اينها مي‌دانستند ما ايراني هستيم، آمده بودند به زمين مسابقه تا او را تشويق كنند. رفتم بالا از آنها تشكر كردم و از آنها دعوت كردم بيايند پائين و كنار من بنشينند. ايراني‌ها از قدرداني من شوكه شدند.

 از اينكه پرچم ايران را در اوج ببينم، لذت مي‌برم
من لذت مي‌برم از اينكه پرچم ايران را در اوج ببينم. فدراسيون تنيس ايران اگر بخواهد با كمال ميل كمك مي‌كنم و هرچه تجربه دارم، در اختيارش قرار مي‌دهم. سال گذشته با شايسته، رئيس فدراسيون صحبت كردم و پيشنهاد دادم كه با كمك همديگر يك آكادمي تنيس راه‌اندازي كنيم و به بازيكنان كمك كنيم به جلو بروند تا بهترين‌هاي اروپا شوند؛ اما متأسفانه جوابي نيامد كه فكر مي‌كنم به دليل مشكلات مالي بود.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv