bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۸۰۵۷۴

زلزله 6 ریشتری نیوزلند را لرزاند

تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۰


فرارو-
زلزله ای به قدرت 6 ریشتر صبح دوشنبه شهر کرایسچرچ نیوزلند را لرزانده و موجب ویرانی برخی از ساختمان ها شده، 10 مجروح بر جای گذاشت اما هنوز کشته ای را در پی نداشته است. 

به گزارش سرویس بین الملل فرارو به نقل از الجزیره، این زلزله 6 ریشتری در 4 مایلی جنوب شرق این شهر و در عمق 6/5 مایلی به وقوع پیوست. 

در پی وقوع این زلزله 6 نفر با جراحت سطحی به بیمارستان منتقل شدند، 2 نفر در ساختمان خراب شده کلیسایی حبس شدند و برق حدود 10 هزار خانه قطع شد. 

مراکز خرید و ساختمان های اداری در این شهر که هنوز در تلاش برای بازسازی ویرانی های زلزله 3/6 ریشتری چهار ماه گذشته است، تخلیه شدند. 

زلزله 4 ماه پیش این شهر 181 کشته بر جای گذاشته و ویرانی های بسیاری را در پی داشت که هنوز به طور کامل بازسازی نشده است. 

پس از این زلزله که احتمال می رود پس لرزه های دیگری را به دنبال داشته باشد، ساختمانی در مرکز شهر فروریخت و برخی دیگر از ساختمان ها با خرابی های اندک روبرو شدند. 

شهر کرایسچرچ از 4 سپتامبر سال گذشته که زلزله 1/7 ریشتری را تجربه کرد با زلزله های شدید دیگری نیز مواجه بوده است. از زلزله 22 فوریه تاکنون عبور و مرور در بخش هایی از شهر ممنوع شده و شرایط یکی از بلندترین ساختمان های کرایسچرچ بی ثبات اعلام شده و در حال آماده سازی برای تخریب است.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو