آرشیو
فیلتر تاریخ
از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
3 صفحه

(تصاویر) نوروز در آتشکده بهرام در یزد

آتشکده بهرام در یزد، یکی از مکان‌های دیدنی این شهر به ویژه در روز‌های نوروز است. زرتشتیان این منطقه آتش را به عنوان مظهر پاکی گرامی می‌دارند. عکس‌هایی ببینید از این آتشکده که در روز‌های نوروز گرفته شده است.

(تصاویر) خیابان‌های اهواز پس از باران

به گفته مدیرکل هواشناسی خوزستان، بیشترین میزان بارش باران استان خوزستان در اهواز با ۳۸.۵ میلیمتر ثبت شد. در پی بارش شدید باران، معابر و خیابان‌های شهر اهواز دچار آبگرفتگی وسیع شد.

(تصاویر) موزه مردان نمکی

موزه باستان شناسی زنجان واقع در عمارت تاریخی ذوالفقاری این شهر در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ میزبان گردشگران و مسافران است. مجموعه مردان نمکی ۲۳۰۰ ساله که از معدن نمک چهرآباد کشف شده از جذابترین بخش‌های این موزه است.

(تصاویر) سنگ نگاره «کول فرح»

سنگ نگاره کول فرح یکی از آثار تاریخی استان خوزستان است که در منطقه‌ای به نام تنگه کول فرح در ۷ کیلومتری شمال شرقی ایذه قرار دارد. سنگ نگاره کول فرح شامل ۶ نقش برجسته است که به دوران عیلامیان (ایلام کهن) تعلق دارد. کول فرح از دو واژه «کول» به معنای دره و «فَرَح» به معنی شادی و خوشحالی تشکیل شده است. دره‌ها عموماً نقاطی عمیق و بسته می‌باشند، اما این دره برخلاف معمول، روح‌افزا و دلباز است از این رو به این نام معروف شده است. به دلیل عدم رسیدگی مطلوب و لازم در سال‌های اخیر این اثر مهم تاریخی با فرسایش طبیعی منطقه رو به نابودی و ناپدید شدن نقوش برجسته آن قرار دارد و همچنین محلی برای نوشته شدن یادگاری‌های برخی افراد محلی تبدیل شده است.

(تصاویر) دهکده زراس

دهکده توریستی زراس در نزدیکی دهدز یکی از جاذبه‌های گردشگری استان خوزستان است که در فصل بهار با طبیعتی زیبا و چشم نواز پذیرای گردشگران است. این منطقه در ۲۵۰ کیلومتری شمال شرقی اهواز و ۳۹ کیلومتری سد کارون ۳ قرار دارد.

(تصاویر) گردش نوروزی در ائل‌ گلی

مجموعه پارک ائل گلی بعنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر تبریز در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ میزبان گردشگران و مسافران است. علیرغم سردی هوا در استان‌های غربی شهر تبریز همچنان بعنوان یکی از مقاصد مهم گردشگران مورد توجه است.

(تصاویر) فرش قرمز امیرعبداللهیان برای اسماعیل هنیه

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) که به تهران سفر کرده، بعدازظهر امروز سه‌شنبه هفتم فروردین ۱۴۰۳ با حضور در محل وزارت امور خارجه مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه قرار گرفت و پس از آن دو طرف به گفتگو نشستند.

(تصاویر) زنده‌رود نوروزی

به دنبال افزایش خروجی آب سد زاینده رود از ۳ فروردین ماه، برای کشت کشاورزان شرق به صورت موقت این رودخانه در نوروز ۱۴۰۳ بار دیگر در شهر اصفهان به جریان افتاد.

(تصاویر) جشنواره خالکوبی جادویی

جشنواره خالکوبی جادویی در استان ناخون پاتوم تایلند برگزار شد. شرکت کنندگان در این مراسم که در معبد Wat Bang Phra برگزار شد، معتقدند خالکوبی‌های این معبد دارای قدرت عرفانی هستند و از بدشانسی جلوگیری می‌کنند و از آن‌ها در برابر آسیب محافظت خواهند کرد.

(تصاویر) خروش خرم‌رود

بارش باران بهاری در شیراز، بار دیگر آب را در رودخانه خرم رود شیراز، جاری شد. با فعالیت سامانه بارشی که از دیروز در استان فارس و شهر شیراز آغاز شده، رودخانه خرم رود شیراز جانی دوباره یافت و آب در این رودخانه فصلی جاری کرد. رودخانه خشک، رودخانه‌ای فصلی است که در ایام بارندگی جاری می‌شود و از بین شهر شیراز می‌گذرد و شیراز را به دو نیم تقسیم می‌کند. این رودخانه ۵۰ کیلومتر طول دارد بعد از گذر از شیراز به دریاچه مهارلو می‌رود.

(تصاویر) گنبد سلطانیه در نوروز ۱۴۰۳

گنبد سلطانیه؛ بزرگترین گنبد ایران و نخستین نمونه گنبد دو پوسته در جهان به حساب می‌آید که از آثار ملی ایران و اماکن دیدنی زنجان است و در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این بنا از آثار مهم معماری ایرانی و اسلامی به شمار می‌رود و دومین گنبد بزرگ آجری جهان بعد از گنبد کلیسای جامع فلورانس است.

(تصاویر) ترافیک سنگین جاده چالوس ۶ فروردین ۱۴۰۳

همزمان با اتمام تعطیلات رسمی نوروز، ترافیک در خط شمالی جاده کرج - چالوس دوشنبه (۶ فروردین ۱۴۰۳) در برخی مقاطع سنگین است و تردد وسایل نقلیه در جاده کرج - چالوس و آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد. نیمی از جاده کرج - چالوس به مسافت ۱۶۰ کیلومتر در استان البرز و مابقی در استان مازندران واقع شده است.

(تصاویر) حمید رسایی خوشنویسی خود را به رخ کشید!

حمید رسایی نماینده مجلس شورای اسلامی پس از حضور در نمایشگاه قرآن اظهار کرد: برای من امسال بخش هوش مصنوعی و تحرکات و فعالیت‌هایی که در این زمینه به نمایش گذاشته شده بود جالب بود و استفاده کردم.

(عکس) ثبت تصویر یک زاغ سفید کمیاب

ثبت تصویر یک زاغ سفید نادر در میان دسته‌ای از هم‌نوعان دم‌سیاهش خبرساز شد. تری رایت، عکاس آماتور در اوایل مارس از این پرنده لوسیتیک در پمبروکشر، در منتهی‌الیه جنوب غربی ولز عکاسی کرد و نام او را «جویی» گذاشت. لوسیتیسم نوعی از زالی است که در آن جاندار به طور وراثتی دچار کمبود آنزیم ملانین است و به دلیل فقدان رنگدانه‌ها، پوست، پولک، فلس یا پر‌ها به سفیدی می‌گراید. انجمن پرنده‌شناسی ولز در اظهارنظری این پرنده را «خیلی غیرمعمول و یک در میلیون» توصیف کرده است. رایت، عکاس این پرنده کمیاب، خود به بیماری ویتیلایگو یا پیسی مبتلاست که باعث از بین رفتن رنگدانه در قسمت‌هایی از پوست می‌شود. او با اشاره به اینکه با دیدن این پرنده کمیاب حس کرده که خوش‌شانس‌ترین آدم دنیا است، گفت: دیدن این پرنده باعث شد احساس آرامش کنم و فکر کنم که [در این بیماری]من تنها نیستم.