آنچه درباره پاپ کورن نمی‌دانید / چرا در سینما پاپ کورن می‌خوریم؟

آنچه درباره پاپ کورن نمی‌دانید / چرا در سینما پاپ کورن می‌خوریم؟

تاریخچه پاپ کورن تقریبا ۱۰۰۰۰ سال پیش در امریکای میانه یا مکزیک فعلی آغاز می‌شود جایی که کشت ذرت برای اولین بار بومی شد. رونق پاپ کورن به عنوان یک میان وعده در دهه ۱۸۹۰ میلادی با فروشندگان خیابانی شروع شد که گاری‌ها را در میان جمعیت در نمایشگاه ها، پارک ها، نمایشگاه‌ها و رویداد‌های ورزشی هل می‌دادند و محبوبیت آن در عصر طلایی هالیوود در دهه‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ میلادی افزایش یافت.
۱۰ شرور انیمیشن‌های دیزنی که باید فیلم اختصاصی خودشان را داشته باشند

۱۰ شرور انیمیشن‌های دیزنی که باید فیلم اختصاصی خودشان را داشته باشند

احتمالا شما هم با این نظر موافقید که فیلم‌ها و انیمیشن‌های دیزنی در طول ۱۰۰ سال گذشته به طور قابل توجهی تکامل پیدا کرده‌اند. این شرکت با طراحی‌های دستی میکی ماوس (Mickey Mouse) شروع به کار کرد، بعد به سمت شاهزاده خانم‌های مختلف رفت و آن‌ها را در پی یافتن سرگذشت و سرنوشت شیرین دنبال کرد، و تا این اواخر با به تصویر کشیدن داستان‌هایی با موضوعات مدرن‌تر و شخصیت‌های متنوع به کار خود ادامه داد.
فیلم لامینور؛ هیاهویی برای هیچ

فیلم لامینور؛ هیاهویی برای هیچ

پردیس احمدیه در نقش نادی دختری منفعل و پذیراست که تنها واکشنش در مقابل سختگیری‌های پدر، گریه است. علی نصیریان در نقش پدربزرگ، یکی از بدترین بازی‌های خود را در مقابل دوربین برده است و بهناز جعفری با همان چند خط دیالوگی که در کل فیلم دارد، هیچ تلاشی برای نشان دادن و جا انداختن نقش مادر برای بیننده نمی‌کند. بماند که گریمور با یک گریم سنگین چنان به صورت اغراق‌آمیز چهره‌اش را پیر کرده است.
جنگ جهانی سوم به روایت هومن سیدی

جنگ جهانی سوم به روایت هومن سیدی

پلتفرم نماوا سرمایه‌گذار فیلم جنگ جهانی سوم است. کارگردان و تهیه کننده فیلم جنگ جهانی سوم هومن سیدی است و محسن تنابنده، ندا جبرئیلی، مهسا حجازی، نوید نصرتی، لطف الله سیفی و حاتم مشمولی بازیگران آن هستند.
از نیسان آبی تا جزیره؛ چه کسی در نمایش خانگی حرفه‌ای‌تر می‌سازد؟

از نیسان آبی تا جزیره؛ چه کسی در نمایش خانگی حرفه‌ای‌تر می‌سازد؟

در حال حاضر ۵ سریال از دو پلتفرم نماوا و فیلیمو در حال پخش است. نیسان آبی، خسوف، میدان سرخ، جزیره و حرفه‌ای در حال حاضر پرمخاطب‌ترین سریال‌های نمایش خانگی هستند. میزان رضایت سریال طنز نیسان آبی و جزیره در یک ردیف قرار دارد.
سریال آرکین و محبوبیت باورنکردنی!
فصل دوم آرکین در راه است؟

سریال آرکین و محبوبیت باورنکردنی!

آرکین دارای امتیاز ۹.۴ در IMDB است که نه تنها آن را با اختلاف زیادی به برترین سریال نتفلیکس تبدیل کرده، بلکه آن را در ردیف سریال های فراموش نشدنی، مانند بریکینگ بد، سیم، گروه برادران، چرنوبیل و انیمیشن آواتار، قرار داده است.
آدام درایور و ماریون کوتیار از نقش‌آفرینی در «آنِت» می‌گویند
فیلمی شاعرانه با دنیای بصری صمیمی

آدام درایور و ماریون کوتیار از نقش‌آفرینی در «آنِت» می‌گویند

‌ نمی‌توان «آنت» را به عنوان فیلمی عاقل یا رک و راست توصیف کرد و به همین دلیل، درایور مجبور می‌شود مجموعه‌ای از رفتار‌های مختلف و متضاد را در عین حال به شیوه‌ای سورئال در نقش‌آفرینی خود کنار هم قرار دهد.
سریال می‌خواهم زنده بمانم؛ پهن کردن، کلافه شدن، رها کردن

سریال می‌خواهم زنده بمانم؛ پهن کردن، کلافه شدن، رها کردن

سریال بدون اینکه داستانی منسجم داشته باشد یا بی‌آنکه از پس گرفتن وقت مخاطب به او چیزی بدهد، با به کار گرفتن کاراکتر‌هایی که گویی روبات‌های بی‌هویتی در خدمت اوامر فیلمنامه‌نویس هستند، دست به خلق سکانس‌هایی می‌زنند که می‌خواهد مخاطب را متحیر کند .
نگاهی به فیلم «صادق کرده»؛ گاری شکسته عدالت

نگاهی به فیلم «صادق کرده»؛ گاری شکسته عدالت

تقوایی تلاش می‌کند با در‌نظر‌گرفتن واقعیت زندگی صادق و شرح رویدادی که ممکن است شالوده هنجارمند زندگی هر شهروندی را از هم بپاشد، هستی یک انسان در برابر مفهوم «عدالت» را صورتی غیر‌تاریخی ببخشد.
نقدی بر فیلم پالمر (Palmer)؛ آزادی مشروط

نقدی بر فیلم پالمر (Palmer)؛ آزادی مشروط

حتی اگر پیغام فیلم پالمر این باشد که به مرور دیوی تبدیل به یک فرشته می‌شود و آن را در قالب تبدیل شخصیت بی‌عار و بی‌تفاوت پالمر به شخصی که می‌خواهد به عنوان ناپدری و قیم «سم» شود و حضانت او را عهده‌دار گردد ارائه کند، فیلم چندان توان این را ندارد که دگردیسی شخصیت پالمر را در موقعیت‌های مختلف رویایی‌اش نمایش دهد.
بررسی فیلم «حرکت ناگهانی ممنوع»؛ شکوه گذشتگان، افول حاضران

بررسی فیلم «حرکت ناگهانی ممنوع»؛ شکوه گذشتگان، افول حاضران

‌ کاراکتر‌های اصلی و مکمل همانند مهره‌ای در بازی مار و پله‌اند که بر ابزاری بودن انسان مدرن در قرن بیستم دلالت دارد. ضدقهرمانانی بی‌حوصله و نه چندان باهوش و چالاک که تعمدا دال‌هایی بر صحنه ایجاد می‌کنند تا مخاطب را به چرایی حاصل از آن در ضعف بین فیلمنامه یا تعمد فیلمساز در گره افکنی در قصه وا دارد.
bato-adv
bato-adv
bato-adv