آرشیو
فیلتر تاریخ
از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
2 صفحه

فشردن دکمه خطرناک راه اندازی مجدد چین توسط «شی»!

دومین اقتصاد بزرگ جهان که به نیروی کار تلاش‌گر خود معروف است، با چالش کوچک شدن میزان نیروی کار روبه‌روست، دیوانه‌وارترین رونق تاریخ بخش مسکن که به چین تعلق دارد با فروپاشی مواجه شده و سیستم جهانی تجارت آزاد که چین پیش‌تر از طریق آن ثروتمندتر می‌شد، در حال از هم پاشیدن است.

تصویر ۲۵ ساله تولید و مصرف برق در ایران

بررسی‌ها نشان می‌دهد علی‌رغم تقریبا دوبرابر شدن تولید برق از سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۹۹، سهم مصرف بخش‌های مختلف اقتصادی از کل انرژی الکتریکی تولید شده نیز از ۷۴ تا ۸۴ درصد رشد پیدا کرده است.

نگاهی به اقتصاد جنگی دولت فرانسه

یک رسانه آلمانی از تلاش‌های دولت فرانسه برای تحریک و تهدید شرکت‌های تسلیحاتی به منظور تولید و ارتقاء تسلیحات بیشتر در شرایط تهدید فعلی خبر داد که از قرار گرفتن این کشور در مسیر اقتصاد جنگی حکایت دارد.

حقوق کارگران بخش خصوصی سقف ندارد

احمد غریوی گفت: طبق تبصره یک ماده ۸ بخش‌نامه حداقل مزد سال ۱۴۰۳ سقف پرداختی به کارگران مشمول قانون کار شاغل در مؤسسات و نهاد‌های عمومی غیر دولتی و شرکت‌های غیر دولتی وابسته به صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی با رعایت قوانین و مقررات عمومی کشور حداکثر ۷ هفت برابر حداقل مزد ماهانه است و این موضوع شامل مشمولین قانون کار شاغل در شرکت‌های خصوصی نمی‌شود.

رقم عجیب تراز تجاری ایران

در حوزه تجارت خارجی، تراز تجاری کشور تاکنون و بدون احتساب اسفندماه رقم منفی ۱۵‌ میلیارد دلار را ثبت کرده است و در حوزه افزایش ارتباط تجاری در حوزه‌هایی که توسط خود دولت هدف‌گذاری شده است تغییری چندان مشاهده نمی‌شود.

گلوگاه رشد تولید

رشد شاخص بهره‏‏‌وری کل عوامل تولید گروه صنایع و معادن، طی یک‌دهه منتهی به سال ۱۳۹۹ منفی بوده است.

پیش‌بینی مهم درباره قیمت اجاره؛ منتظر کاهش قیمت باشید

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره وضعیت قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳، عنوان کرد: انشااله که سال خوبی خواهد بود. هر سالی که سال خوبی برای مستاجران بوده، سالی بوده که تعداد آپارتمان‌های ساخته و تولید و عرضه شده یک مقدار زیاد بوده است.

فقط ۶ روز تا دریافت این یارانه باقی مانده است!

مرحله اول این طرح از ۱۷ بهمن تا ۱۷ اسفند ادامه داشت و در مرحله دوم که از ۱۸ اسفند آغاز شده، خانوار‌ها تا ۱۷ فروردین فرصت دارند از اعتبار تشویقی خود برای خرید اقلام کالابرگ استفاده کنند. مرحله سوم طرح فجرانه نیز از ۱۸ فروردین آغاز خواهد شد و ۱۷ اردیبهشت به پایان می‌رسد.

حق بیمه کارگران در سال ۱۴۰۳ مشخص شد

نرخ بیمه کارگران مشمول قانون کار معادل ۳۰ درصد حقوق و مزایای مشمول بیمه است. ۷ درصد حق بیمه سهم کارگران است که کارفرما از حقوق و مزایای ماهانه کارگر کسر کرده بر روی آن ۲۳ درصد حق بیمه سهم کارفرما را اضافه کرده و به تامین اجتماعی واریز می‌کند.

پیش‌بینی استاد دانشگاه امام صادق از تورم امسال

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۲ همچون سال‌های قبل از آن، با مشکلات و چالش‌های متعددی همراه بود؛ با این وجود، تورم افسارگسیخته و رشد اقتصادی ناپایدار همچنان اصلی‌ترین مسائل اقتصاد کشور به شمار می‌رفتند. در این میان، تحریم‌های اقتصادی نیز با وجود کاهش نسبی در مقایسه با سال‌های قبل، همچنان مشکلات متعددی را در سطح اقتصاد کلان و کسب‌وکار‌های کشور ایجاد کرد.

قاچاق گازوئیل ایران با ۱۰۰ برابر قیمت بالاتر

بیشترین میزان مصرف بنزین در ایام نوروز امسال به ۲۹ اسفند بازمی‌گردد که ۱۵۲ میلیون لیتر در این روز به مصرف رسید که نسبت به مصرف ۱۴۴ میلیون لیتری بنزین در روز مشابه سال قبل از آن، ۸ میلیون لیتر رشد داشته است.