bato-adv
کد خبر: ۱۰۷۱۳۹

فرماندار جهرم از واردات مرکبات انتقاد کرد

تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۰


فرماندار شهرستان جهرم از واردات بی رویه مرکبات انتقاد کرد.

داود ملکوتی جهرم ضمن انتقاد از واردات مرکبات در آخر سال اظهار داشت: سالانه 400 هزار تن مرکبات تولید شهرستان و 200 هزار تن تولید شهرهای اطراف از طریق جهرم به بازارهای داخل و خارج عرضه می شود.

فرماندار جهرم بیان کرد: با توجه به افزایش حجم سالنهای نگهداری مرکبات امسال هشت دستگاه سورتینگ میوه در این شهرستان فعال است و بیش از 250 هزار تن مرکبات از انواع مختلف نگهداری می شود و آماده عرضه در شب عید است.

ملکوتی ابراز داشت: انتظار از دستگاه های مسئول این است که از واردات بی رویه جلوگیری کنند زیرا اولا کیفیت محصولات وارداتی در سطح نامرغوبی قرار دارد و سرمایه گذاران عرصه مرکبات با همه مشکلات و سرمازدگی برای رونق بازار اقدام به نگهداری کرده اند و بدتر از همه اشتغال در این عرصه با مشکل روبه رو می شود به همین منظور باید وزارت جهادکشاورزی تمهیداتی برای مقابله با واردات بیندیشد.

فرماندار جهرم تصریح کرد: متاسفانه سودهای کلان واسطه ها ثبات بازار مرکبات را از بین برده و باعث واردات بی رویه در آخر سال شده همچنین امروزه با افزایش هزینه تولید مرکبات و نوسان قیمت فروش محصولات، مسئولان امر در وزارتخانه های کشاورزی و تجارت باید نظارت بیشتری کنند تا باغداران مناطقی مثل جهرم شامل ضرر و زیان این وارادت نشوند.

ملکوتی به طور مثال به لیموترش سنگی و لیموشیرین جهرم اشاره کرد که این اقلام به اندازه مصرف نوروزی در جهرم ذخیره سازی شده که نیازمند همکاری مسئولان برای ارائه به بازار مصرفی است.

ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
ایشان اشتباه گفته 40 درصد میوه لیمو شیرین ایران رو شهر قیروکارزین در 70 کیلومتری جهرم تامین میکنه وایشون به نام جهرم مصادره کرده!!! واقعا که
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین