bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۱۴۰۹۰

بهره‌برداری از 23 پروژه الکترواپتیکی و لیزری

23 پروژه الکترواپتیکی و لیزری در شرکت صنایع الکترواپتیک صاایران وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور سردار احمد وحیدی به بهره برداری رسید.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۱
23 پروژه الکترواپتیکی و لیزری در شرکت صنایع الکترواپتیک صاایران وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور سردار احمد وحیدی به بهره برداری رسید.

در شصت و نهمین روز از سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و در خجسته ایام سالروز حماسه بزرگ آزادسازی خرمشهر قهرمان، با حضور سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح 23 پروژه الکترواپتیکی و لیزری در شرکت صنایع الکترواپتیک صاایران وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به بهره برداری رسید.

در مراسم بهره برداری از این پروژه‌ها سردار وحیدی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت الکترونیک، اپتیک، مخابرات و لیزر در دفاع از کشور، گفت: دانشمندان، متخصصان و مهندسین شرکت الکترواپتیک صاایران با ابتکار و نوآوری، محصولات جدیدی برای تجهیز نیروهای مسلح به روزآمدترین فناوری‌های برتر را طراحی، تولید و ارائه می‌کنند و امروز نیز شاهد به ثمر نشستن 23 پروژه مهم و راهبردی در این صنعت بسیار حساس و پیچیده هستیم.

وحیدی 6 نوع سامانه جستجوگر، ردیابی و کنترل آتش الکترواپتیکی که قابلیت کشف، ردیابی و اجرای آتش بر روی اهداف هوایی و دریایی را دارا است را از پروژه‌هایی برشمرد که افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی همچنین، به 3 نوع سامانه تصویربرداری و عکس برداری قابل نصب بر روی انواع پرنده‌های هوایی که شناسایی و ردیابی از جمله قابلیت‌های آن است و نیز خط تولید نمایشگر هوایی که نقش موثری در ارتقای قابلیت پرنده‌های هوایی را داراست، اشاره کرد.

وزیر دفاع در ادامه افزود: 3 نوع سامانه لیزری که از توانمندی فاصله یابی و مخابراتی برخوردار است و نیز 3 نوع سیکر جستجوگر تصویری قابل نصب بر روی موشک‌ها که کشف و ردیابی اهداف زمینی و دریایی و ارسال فرامین و هدایت موشک را بر عهده دارد، از دیگر پروژه‌هایی دانست که با تلاش حماسه‌سازان عرصه علم و فناوری در صنایع الکترواپتیک وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است.

وحیدی گفت: سامانه‌های الکترواپتیکی دیده‌بانی شلتری که به صورت متحرک و هوشمند دیده بانی و مراقبت تصویری و مرزبانی در شب و روز را انجام می‌دهند‌، پروژه های جدیدی است که خط تولید آنها افتتاح شد.

وزیر دفاع با اشاره به اهمیت شبیه سازها در زمینه آموزش نیروهای مسلح اظهار داشت: از دیگر پروژه‌هایی‌که امروز شاهد بهره‌برداری از آن هستیم شبیه‌ساز  توپ 57 و جنگ متقابل است.

وزیر دفاع همچنین از افتتاح خط تولید سامانه کمک بازرسی X-RAY با قابلیت افزایش ضریب امنیتی خبر داد.

وحیدی با بیان اینکه یکی از قابلیت‌های مهم صنایع الکترواپتیک صاایران طراحی و تولید تجهیزات پزشکی است، افزود: موقعیت‌یابی آمبولانس‌ها و ارسال علایم حیاتی به مراکز اورژانس که بخشی از راه کارهای جامع پزشکی از راه دور است و نیز دو نوع نمایشگر مونیتور علایم حیاتی قلب با ویژگی‌های کیفیتی بالا را که با محصولات مشابه غربی برابری می‌کند از دیگر تولیداتی برشمرد که افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وزیر دفاع با قدردانی از خدمات شایسته و اقدامات اقتدارآفرین متخصصان زبده و کارآمد شرکت صنایع الکترونیک وزارت دفاع به ویژه صنایع الکترواپتیک صاایران، این موفقیت‌های بزرگ را مرهون مجاهدت، ایثار و فداکاری شهدا، جانبازان و رزمندگانی دانست که با خلق حماسه‌های ماندگاری همچون فتح خرمشهر، هجوم متجاوزان را درهم شکستند و پرچم پیروزی را بر گلدسته‌های مسجد جامع خرمشهر برافراشتند و امروز رهروان آنان با علم و ایمان و خلق فناوریهای جدید توطئه، تهدید و تحریم های دشمنان را ناکارآمد و بی‌اثر می‌کنند.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
پرطرفدارترین عناوین