bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۳۱۲۹۳

گوشی‌های هوشمند در تسخیر آندروید گوگل

بر اساس یک گزارش جدید از هر چهار تلفن‌ همراه هوشمندی که در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۲ فروخته شده‌اند،‌ سه تای آن‌ها از سیستم عامل اندروید گوگل استفاده کرده‌اند. بر این اساس فاصله‌ی میان اندروید و سیستم‌عامل شرکت اپل بیش‌ از پیش افزایش یافته است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱
فرارو- بر اساس یک گزارش جدید از هر چهار تلفن‌ همراه هوشمندی که در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۲ فروخته شده‌اند،‌ سه تای آن‌ها از سیستم عامل اندروید گوگل استفاده کرده‌اند. بر این اساس فاصله‌ی میان اندروید و سیستم‌عامل شرکت اپل بیش‌ از پیش افزایش یافته است. 

در این گزارش که از سوی IDC گفته شده که به مدد فروش بالای گوشی‌های هوشمند سامسونگ، HTC و سایر تولید‌کنندگانی که از سیستم عامل آندروید استفاده می‌کنند که در سه‌ماهه‌ی سوم مجموعا به ۱۳۶ میلیون دستگاه رسید، سهم آندروید از ۵۷/۵ درصد در سال گذشته به ۷۵ درصد در سه‌ماهه‌ی سوم در سال جاری رسید. 

سهم iOS اپل، که در آی‌فون از آن استفاده می‌‌شود، هم از ۱۳/۸ درصد در سال گذشته به ۱۴/۹ درصد در سال جاری افزایش یافته است. 

کلوین رستیوو، تحلیلگر IDC، معتقد است سرویس‌هایی همچون جستجوی آنلاین و نقشه‌ها که گوگل بر روی آندروید ارایه می‌کند از عوامل رشد آندروید هستند.

گوگل سیستم عامل اندروید را به صورت رایگان در اختیار تولید‌کنندگان گوشی‌های تلفن همراه می‌گذارد، و درآمد خود را از تبلیغات آنلاینی که هنگام استفاده‌ی از سرویس‌هایش به مخاطب نشان داده می‌شوند کسب می‌کند.

علت اصلی افزایش سهم آندروید از بازار کاهش سهم بلک‌بری و سیمبیان از این بازار بوده است.
سیستم‌عامل بلکبری در سه‌ماهه‌ی سوم امسال ۷/۷ بازار را در اختیار داشت. حال‌ آنکه این میزان در سال گذشته ۹/۵ درصد بوده است.

سهم سیمبیان نیز از ۱۴/۶ درصد در سال گذشته به ۴/۱ درصد در سال جاری رسیده است. نوکیا همچنان در برخی از تلفن‌های خود از این سیستم‌عامل استفاده می‌کند، هر چند که این شرکت در حال حرکت به سوی استفاده‌ی بیشتر از ویندوز موبایل است.

همچنین در سه‌ماهه‌ی سوم نسخه‌های موبایل نرم‌افزار مایکروسافت ۳/۶ درصد بازار تلفن‌های همراه هوشمند را در اختیار داشتند. هر چند که IDC پیش‌بینی کرده است که با ورود سیستم عامل ویندوز ۸، سهم مایکروسافت را در این بازار افزایش پیدا کند.

منبع: رویترز
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
پرطرفدارترین عناوین