bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۳۲۰۶۰
درخواست الجوهری در گفتگوی تلویزیونی؛

اهرام سه گانه مصر را تخریب کنید!

شیخ مرجان سالم الجوهری از رهبران سلفی جهادی در مصر روز شنبه در گفت وگو با تلویزیون خصوصی ˈدریمˈ خواستار تخریب مجسمه ابوالهول، اهرام سه گانه و دیگر مجسمه ها در مصر شد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱
شیخ مرجان سالم الجوهری از رهبران سلفی جهادی در مصر روز شنبه در گفت وگو با تلویزیون خصوصی "دریم" خواستار تخریب مجسمه ابوالهول، اهرام سه گانه و دیگر مجسمه ها در مصر شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، الجوهری گفت: مجسمه ها و بت ها در مصر باید تخریب شوند و مسلمانان موظفند دستور شرع از جمله نابودی این بت ها را اجرا کنند همانگونه که در افغانستان عمل کردیم و مجسمه بودا را منهدم کردیم.

وی افزود: خداوند به پیامبر اسلام (ص) دستور داد بت ها را منهدم کند و هنگامی که همراه جنبش طالبان بودم برغم شکست دولت در تخریب مجسمه بودا توانستیم آنرا منهدم کنیم.

در این برنامه شیخ عبدالفتاح مورو رییس جنبش نهضت تونس، اظهارات شیخ الجوهری را به باد انتقاد گرفت و خطاب به وی گفت: شما در حدی نیستید که بخواهید مجسمه ها را تخریب کنید.

وی افزود: پیامبر اسلام (ص) در دوران دعوت به اسلام بت ها را منهدم کرد چرا که بت ها پرستش می شدند در حالی که کسی مجسمه ابوالهول و اهرام سه گانه را نمی پرستد.

محمد حسان یکی دیگر از شیوخ سلفی پیش از این خواستار پوشاندن چهره مجسمه ها در مصر بوسیله شمع شده بود.

بسیاری از روشنفکران مصری از اظهارات شیخ سلفی خشمگین شده و خواستار محاکمه سلفی هایی شدند که دعوت به تخریب مجسمه ها در مصر می کنند.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
پرطرفدارترین عناوین