bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۳۸۲۷۸

گمانه‌زنی‌ها بر سر انتخاب دبیر کل اتاق تهران

تاریخ انتشار: ۱۷:۵۵ - ۲۳ دی ۱۳۹۱
گمانه زنی‌ها بر سر انتخاب دبیر کل جدید اتاق تهران آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تهران به عنوان ثروتمندترین اتاق بازرگانی در کشور و حتی به عنوان یکی از ثروتمندترین سازمان‌ها و نهادهای مدنی بین تشکل‌های بخش خصوصی و سازمان‌های دولتی مطرح است.

در بیست و چهارمین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران که در دوازدهم دیماه برگزار شد بحث‌هایی در خصوص جابه‌جایی پست دبیرکلی و انتخاب دبیرکل جدید برای اتاق تهران آغاز شد. طی یک هفته گذشته نیز اعضای گروه مجمع فعالان توسعه اقتصاد ایران، گروه خواستاران تحول و پیشگامان اقتصاد کشور جلساتی در راستای انتخاب دبیرکل جدید و سایر امور اجرایی اتاق تهران برگزار کردند.

سیدحمید حسینی، خزانه‌دار و عضو هیات رییسه اتاق تهران نیز در روزنوشت‌های خود در تاریخ 17 دی ماه نوشت که "هیات رییسه قبل از سفر به ابوظبی و تشکیل جلسه فوق العاده، پس از تبادل نظر مسوولیت اجرایی اتاق تهران را به مهندس احمد دوست‌حسینی سپرده است و با مرخصی دبیرکل موافقت شد."

دوست حسینی در سال 1376 به سمت مشاور اتاق تهران و سپس در بهار امسال به عنوان قائم مقام دبیرکل اتاق تهران منصوب شده بود.

به گفته مدیران بخش خصوصی، وی یکی از مدیران سازمان استاندارد بوده که این اواخر فعالیت‌های اجرایی بخش پارلمان اتاق‌های بازرگانی نیز به او سپرده شده است.

گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که افراد دیگری نیز خود را برای تصدی گری پست دبیر کلی اتاق تهران نامزد کرده‌اند که از حمایت گروه‌های اقتصادی عضو اتاق تهران برخوردارند و در این میان نام‌هایی همچون محمد مهدی رییس‌زاده، ابوالحسن خلیلی و بهرامی ارض اقدس دیده می‌شود.

بودجه سالانه اتاق تهران نشان می‌دهد که این اتاق برای سال 1391 بیش از 100 میلیارد تومان درآمد پیش بینی کرده بود. این در حالی است که کشمکش‌هایی بر سر ساختمان‌ قدیم، فعلی و خرید ساختمان جدید 20 میلیارد تومانی اتاق ایجاد شده است.

باید منتظر ماند و دید پست دبیرکلی ثروتمندترین نهاد مدنی کشور طی روزهای آینده به چه کسی خواهد رسید.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو