bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۴۹۹۳۶
تا 100 متری های بازار مسکن

شیوه جدید اجاره مسکن

رکود در بازار مسکن معملات را از خرید و فروش به سمت اجاره سوق داده است و دقیقا در این شرایط است که شیوه های جدید اجاره از سوی صاحبان واحد های مسکونی پیشنهاد می شود. در تازه ترین روش ها مالکان واحدها مقدار اجاره را بر حسب متراژ تعیین می کنند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
فرارو-  با افزایش قیمت مسکن و رکود در خرید و فروش، بازار اجاره بیش از پیش داغ شده است. کارشناسان میزان اجاره بها را ملاکی برای ارزیابی دستاوردهای دولت در حوزه مسکن می دانند. رکود در بازار مسکن معملات را از خرید و فروش به سمت اجاره سوق داده است و دقیقا در این شرایط است که شیوه های جدید اجاره از سوی صاحبان واحد های مسکونی پیشنهاد می شود. در تازه ترین روش ها مالکان واحدها، مقدار اجاره را بر حسب متراژ تعیین می کنند.

به گزارش فرارو، مشاوران املاک در نقاط شمالی شهر می گویند که از این پس ودیعه خانه های استیجاری بر مبنای متراژ و هر متر ۱ میلیون تومان محاسبه می شود. به زبانی ساده تر اگر شما خانه ای ۵۰ متری مد نظر دارید رهن و اجاره آن ۵۰ میلیون تومان خواهد بود. قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک نیز این گفته را تایید می کند و می گوید در حال حاضر اجاره یک آپارتمان در تهران در ازای هر متر۷۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان محاسبه می شود.

نبود نظارت دولتی بر بازار مسکن موجب شده است که بر خلاف تصویب افزایش 14 تا 15 درصدی اجاره بها میزان میانگین آن به گفته اتحادیه مشاوران املاک بین 20 تا 25 درصد افزایش یافته است. هر چند واقعیت بازار مسکن رقمی بسیار بیش از این مقدار را نشان می دهد. در آستانه انتخابات بازار مسکن در انتظار ثبات در این حوزه است. کارشناسان بر این عقیده اند که با تغییر سیاست ها در زمیه مسکن این بازار به زودی با رونق مواجه خواهد شد.

لیست اجاره بها در نقاط مختلف شهر تهران


مجله خواندنی ها
مجله فرارو
پرطرفدارترین عناوین