bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۷۷۵۶۷

افزایش قیمت CNG قطعی شد

تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
پس از بنزین، افزایش قیمت CNG برای سال 1393 قطعی شده است و در این بین سناریوهای افزایش قیمت هر مترمکعب CNG به 500 تا 700 تومان در دولت در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با تدوین و رونمایی از سناریوهای افزایش قیمت بنزین برای سال 1393 از راهروهای مجلس شورای اسلامی هم خبر می‌رسد که افزایش قیمت CNG برای سال آینده قطعی شده است.

سید مهدی موسوی‌نژاد نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر با بیان اینکه افزایش قیمت CNG برای سال آینده قطعی و نهایی شده است، گفت: هم اکنون مباحث کارشناسی درباره میزان و نحوه افزایش قیمت CNG توسط دولت کلید خورده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه همزمان با افزایش قیمت CNG باید راهکارهای توسعه زیرساخت‌های صنعت CNG هم در کشور فراهم شود، اظهار داشت: با اجرای فاز اول هدفمندی یارانه ها از محل آزادسازی قیمت‌ها هیچگونه سرمایه گذاری جدیدی به منظور حمایت از فعالان صنعت سی.ان.جی کشور انجام نشده است.

پیگیری‌های خبرنگار مهر نشان می دهد که هم اکنون سناریوهای قیمتی افزایش قیمت CNG روی میز دولت تدبیر و امید قرار گرفته است که سناریوی قیمت 500 و 700 تومانی برای هر مترمکعب CNG بیش از سایر گزینه ها جدی است.

در همین حال اردشیر دادرس رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی.ان.جی اخیرا در گفتگو با مهر از وعده دولت مبنی بر تثبیت قیمت CNG حتی در صورت افزایش قیمت بنزین به بیش از یکهزار تومان خبر داده و گفته بود: پیش بینی می‌شود سال آینده تنها کارمزد فروش CNG بدون افزایش قیمت فعلی به دو برابر افزایش یابد.

وی با اشاره به منتفی شدن افزایش قیمت CNG در سال 1393، گفت: در کشورهای دارنده شبکه  CNG همواره رابطه‌ای 30 تا 25 درصدی بین قیمت بنزین و این حامل انرژی پاک وجود دارد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی.ان.جی با اعلام اینکه هم اکنون رابطه بین قیمت بنزین و CNG در ایران حدود 65 درصد است، تصریح کرد: در حال حاضر ایران یکی از گران قیمت ترین CNG ها را در بین کل کشورهای جهان در جایگاه‌ها عرضه می‌کند.

سید مجتبی شفیعی رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور هفته گذشته در جمع خبرنگاران با تشریح سه سناریوی افزایش قیمت بنزین در سال 93 از افزایش قیمت هر لیتر بنزین از 1100 تا 1800 تومان در صورت موافقت دولت برای سال آینده خبر داده بود.

امیرعباس سلطانی عضو کمیسیون انرژی مجلس در واکنش به سناریوهای بنزینی ستاد سوخت یادآور شده است: کمیسیون انرژی مجلس تصویب کرده که نرخ بنزین سال آینده تا سقف 30 درصد افزایش یابد و به طور قطع این پیشنهاد در صحن مجلس نیز آرای لازم را کسب خواهد کرد.

به گزارش مهر، در شرایط فعلی اگر صنعت سی.ان.جی در کشور توسعه نمی‌یافت متوسط مصرف روزانه بنزین ایران از ابتدای سالجاری تاکنون از مرز 90 میلیون لیتر در روز عبور می کرد.

هم اکنون با وجود توسعه جایگاه‌های CNG و ادامه تولید بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی اما واردات بنزین هم متوقف نشده و آمارهای وزارت نفت حاکی از آن است که به طور متوسط روزانه 4 میلیون لیتر بنزین واردات می‌شود.
برچسب ها: قیمت گاز افزایش
مورمور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
خداروشکر!!
چوپان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
کی بشه بیان بگن مردم باید یچیزی دستی به حساب دولت کارت به کارت کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
روحانی مچکریم
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
روحاني مچكريم.............
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
حقوق کارکنان چقدر افزایش پیدا میکنه
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۲
ناشناس
UNITED STATES
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
مبارک باشه، مبارک باشه! مچکریم!
ناشناس
UNITED STATES
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
آقا یک دفعه کنید ۳۰۰۰ تومن، و همون بنزین سهمیه بندی را کنید ۷۰۰ تومن! مرگ یکبار، شیون یکبار، هر چند در ایران مرگ و شیون هر سال یک بار!
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
انحصار از خودرو برداید بنزین را گران کنید
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
خدا بخیر کنه دادن این یارانه پدر همه مردم رو درآورد بابا یارانه نخواستیم زندگی رو برای مردم کردین جهنم شکر خدا دارین کمکم هم این یارانه رو هم قطع می کنیین دیگه یه دفعه بگید بمیرید و خلاص
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
نترس میلاد جان این دفعه چیزی هم بهت نمیدن راحت باش.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
گرونش کنند ما هم بجای CNG بنزین استفاده می کنیم که ماشینمون هم سالم بمونه حالا هوا هم آلوده شد بشه به ما چه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
همه جا نسبت قیمت cngبه بنزین حداکٍر 30 درصده!! بخاطر آلودگی و ...
در ایران الان بالای 65 درصده !! سعی می شه به بالای 80 هم برسه!!(اون تفاوت 20 درصد هم پول وقته چند ساعته مردم تو صف گازه!!)
انشالله با استقبال!! مردم در تمام جایگاههای بزودی تخته خواهد شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
افزایش CNG چند برابر قیمت جهانی؟
متاسفیم!!!
نيما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
اين چه طرز خبر نوشتن است قربانت گردم .فكر مي كنيد همه خوانندگان اختصارات آن هم به زبان انگليسي را مي دانند حد اقل يك جا جلوي سي ان جي ذكر مي كرديد "گاز طبيعي متراكم"
هیچ طرفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
شاید ناراحت کننده باشه ولی این واقعیت داره کشور ما دیگه پول باداورده ی نفت رو نداره که برای جلب رضایت مردم بنزین مفتی بدن به مردم و اصلا به فکر زیرساختها هم نباشن. حالا ببینید که بعد از هشت سال بسیاری از شهرهای بزرگ ما به اندازه هشتاد سال الوده شدن شاید وشاید این حرکت باعث بشه یه کم فرهنگ حمل و نقل ما تغییر کنه و پول بنزین هم ربطی به اجاره خونه و پول نون و .... هم نداشته باشه
pppp
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
دولت تدبير غير از جيب مردم منبع درامد ديگه اي نمي تونه كشف كنه؟؟؟؟
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
احسنت
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
با سلام ، گرانترین گاز سی ان جی را در کشور به مردم می فروشیم به نسبت کشورهای دارای گاز طبیعی ، در حالی که در سطح جهان دومین کشور تولید کننده این محصول هستیم بار دیگر افزایش چرا ، به مردم کمی فکر کنید نه زیاد ، با تشکر
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
بابا صد رحمت به احمدي نژاد حداقل افزايش سطح قيمتها تو دولتهاي قبلي طي هشت سال اتفاق افتاد ولي انگار اين رويه تو دولت جديد به يه سال نكشيده داره داد مردم بيچاره رو در مياره !!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
روحانی مچکریم!!!!
واقعاً متاسفم!
ما به چه امیدی رای دادیم؟
چی فکر میکردیم چی شد؟!
خدایا خودت به مامردم رحم کن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
در دولت قبل در آن طرف دنیا طرف عطسه میکرد در اینجا قیمت ها بالا میرفت حال که این همه دم از برداشتن تحریم ها و گپ و گفتگو و مراسم آشتی کنان هست باز معضل گرانی مطرح میشه ، خب عزیز دل برادر در یک کلام همه چی رو صد برابر گران کنید خیال مردم و خودتون رو راحت کنید ........
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
يكي بگه فايده اين به اصطلاح هدفمندي براي كيه وچيه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اي كاش ازاول اين قانون نميشد
مجله فرارو