bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۷۷۸۵۱

پروژه شكست خورده فرار از احمدي‌نژاد

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
مي‌خواهند مثل يك خاطره كمرنگ‌تر و كمرنگ‌تر شود تا شايد فراموشش كنند. فراموش كنند كه هشت سال پيش از مردي حمايت كردند و او بعد از راحت شدن خيالش از رسيدن رياست‌جمهوري راهش را از آنها جدا كرد. فراموش كنند كه هشت سال در برابر قانون‌گريزي‌هايش همراه با سكوت از او حمايت هم كردند. مي‌خواهند فراموشي بگيرند از درآمد 850ميلياردي نفت هشت سال اخير كه معلوم نشد به كجا رفت؟ فراموشي‌گرفتگان اين روزها اصولگرايان هستند و سوژه فراموشي‌شان «محمود احمدي‌نژاد».

دعاي شب و روز اكثرشان شده بود پايان دوره رياست‌جمهوري مردي كه برايش سينه چاك مي‌كردند و حالا نيز به جنبه جديدي از فراموشي دچار شده‌اند. اصولگراياني كه رفتارهاي احمدي‌نژاد آنها را به چندين شقه تقسيم كرده بود حالا به انحاي مختلف در تلاشند تا مردي را كه در حق‌شان جفا كرد فراموش كنند.

بهترين راه‌حل هم اين است كه حواس همگي را به رفتارهاي دولت جديد معطوف كنند. تا شايد مردم هم فراموش كنند كه هشت سال رياست‌جمهوري محمود احمدي‌نژاد براي آنها چه رهاوردهاي جبران‌ناپذيري داشته است. مردمي كه جريان اصولگرايي را مستحق تنها چهار ميليون راي دانستند و به اعتدال روي آوردند. اما چه شد كه احمدي‌نژاد كه روزي يادآور شهيد رجايي براي اصولگرايان بود به فردي فراموش شده از سوي اصولگرايان تبديل شد؟

جرياني كه اصولگرايان آن را انحرافي مي‌ناميدند بدون شك اصلي‌ترين نقش را در گسستن پيوند اصولگرايان با محمود احمدي‌نژاد داشت. هر چقدر كه دولت نهم مطابق ميل و سليقه اصولگرايان جلو رفته بود حالا دولت دهم از همان روزهاي ابتدايي با سليقه اصولگرايان ناجور بود.

انتخاب اسفنديار رحيم مشايي كه برخي او را ليدر جريان انحرافي مي‌نامند به عنوان معاون اول دولت دهم شيريني پيروزي انتخابات رياست‌جمهوري را در ميان اصولگرايان تبديل به تاسف كرد. كار به نامه مقام معظم رهبري رسيد و در نهايت اسفنديار رحيم‌مشايي از اين پست كنار گذاشته شد.

اما اين پايان ماجرا نبود. رفتارهاي مشايي و اطرافيانش در دولت خاطر اصولگرايان را متكدر كرده بود. هرچند كه تلاش مي‌كردند نشان دهند انتقادي به دولت احمدي‌نژاد ندارند اما در گوشه و كنار از اظهارات احمدي‌نژاد و رفتارهايش ابراز ناخشنودي مي‌كردند. مواضع گاه و بيگاه محمود احمدي‌نژاد در اين مورد كه او اصولگرا نيست و به هيچ حزبي تعلق خاطر ندارد نيز درد ديگري بر دردهاي اصولگرايان بود.

بهار سال 90 را شايد بايد به نوعي فرا رسيدن تاريخ انقضاي روابط اصولگرايان و محمود احمدي‌نژاد دانست. بهاري كه با خانه‌نشيني 11روزه محمود احمدي‌نژاد براي جريان اصولگرايي تبديل به خزان شد. خانه‌نشيني كه بالاخره با رفت و آمد‌ها و وساطت‌هاي مكرر پايان يافت اما به نوعي اصولگرايان را وارد مسير جدي‌تري كرد.

اصولگرايان مجلس هم حالا در مقابل دولتي قرار داشتند كه حمايت‌هاي شش سال گذشته‌شان جايي براي انتقاد از قانون‌گريزي‌ها نمي‌گذاشت. معتقد بودند كه بايد اجازه داد عمر دولت به صورت عادي به پايان برسد. نكته‌يي كه نشان مي‌داد احتمال دارد عصبانيت اصولگرايان از احمدي‌نژاد كار را به جاهاي باريك‌تر برساند.

انتخابات مجلس نهم فرا رسيد و آن دسته از اصولگراياني كه تا ديروز يار غار احمدي‌نژاد بودند با توجه به خانه‌نشيني 11 روزه وي و تحركات بيش از اندازه جريان انحرافي چاره را در عبور از احمدي‌نژاد دانستند.

جبهه پايداري هرچند كه در ظاهر از منتقدان احمدي‌نژاد بود اما در باطن همان سبك و سياق گذشته را درباره وي به كار مي‌بست و در مجلس براي حمايت از او فرش قرمز پهن مي‌كردند. با روي كار آمدن حسن روحاني و مشخص شدن مشكلات به بار آمده از هشت سال گذشته حالا اصولگرايان از هر دو طرف با مشكل مواجه بودند.

احمدي‌نژاد آن فردي كه فكر مي‌كردند نبود و آنها با حمايت‌هاي بي‌چون و چرايشان از او متهم رديف دوم مشكلات به بار آمده دوران رياست‌جمهوري احمدي‌نژاد بودند. اما اصولگرايان راه جديدي را در پيش گرفتند تا با ايرادهاي ريز و درشت به دولت يازدهم و اقداماتش فضا را از محمود احمدي‌نژاد برگرداندند. انتقادهايشان را يك روز هم معطل نگه نمي‌دارند تا مبادا كسي يادش بيايد كه مقصر اصلي به بار آمدن اين مشكلات چه فرد يا چه افرادي هستند؟ پروژه‌يي كه همگي آن را يك پروژه از پيش شكست خورده مي‌دانند.

اصولگرايان با پيش‌بيني انتخابات مجلس دهم و ترس از شكستي كه ممكن است به علت رويگرداني مردم از حمايت‌هاي آنان از محمود احمدي‌نژاد باشد دست به كار شده‌اند و از هر راهي براي نشان دادن اينكه با احمدي‌نژاد ديگر ارتباطي ندارند و او ديگر از آنها نيست استفاده مي‌كنند. حالا آنچه كه تعيين‌كننده است نتيجه انتخابات مجلس دهم است تا مشخص شود آيا مردم اصولگرايان را مقصر مي‌دانند يا خير؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
کسانی که از هشت سال دولت قبلی حمایت می کنید ,خدا را در نظر داشته باشید .... آنوقت حمایت کنید ....بزرگ و کوچک کاملا فهمیدند دولتمردان هشت سال گذشته چه به روز این کشور آوردند ...شما هنوز بر همان طبل می کوبید !!!! حداقل بگذارید این کسانی که می خواهند به این مردم ستم دیده خدمت کنند کارشان را انجام دهند ....
pppp
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
اينهمه مشكل داشت احمدي؟؟؟ خوب چرا كاري نميكردن يا نمي كنن؟؟؟ ميترسند؟؟؟يا واقعا ذهن متوهم ماست كه اينجوري فكر ميكنه ؟؟خواهشا احساسي و جناحي جواب نديد حقيقتو بيان كنيد.
اشنای 7
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
اگر واقعا اصولگرا هشتیم شجاعانه به اشتباه خود اعتراف کنیم اگر با نیت خیر حمایت کرده ایم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
من یک اصولگرا هستم و اتفاقا روز به روز ایمانم به بر حق بودن عقایدم بیشتر میشود.
رسول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
باسلام کارها دولت مردان جدید را برای کمرنگ کردن یادگارهای عدالت جویانه آقای احمدی نژاد را فراموش نکنید.طرح مسکن اجتماعی بجای پروژه اجرائی مسکن مهر . سبد کالا بجای پرداخت نقدی . تلاش در تعغیر یارانه ها . توقف سهام عدالت . حذف طرح شبنم( مبارزه با قاچاق کالا). سفرهای استانی ووو اما باید بدانیم ک حق و راستی هرگز فراموش شدنی نیست هر چند فکر کنیم کمرنگ الهم عجل لولیک الفرج انشا ا...
یک دردمند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
رسول جان! در 2 سال اخیر، نسخه بدست دنبال دارو گشته ای؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
با وجدانی اسوده و راحت در محضر الهی میتوانمادعا کنم که در سالهای اخیر هیچ کس به اندازه دولت احمدی نژاد دشمنان ایران را, منافقین را, اسرائیل وعربستان سعودی را شاد نکرد .
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۳۲
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
حنای احمدی نژاددیگر رنگی ندارد
ایران آزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
اتفاقا این تاکتیک فسیل شده ی شماست که دائم به احمدی نژاد اشاره میکنید تا کسی حواسش به عملکرد شما معطوف نشود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
باید به شکل دوره ای و منظم تا انتخابات بعدی مجحلس از این دست نقدها بشود تا خدایی ناکرده مردم فراموش نکنند افتضاحات دولت قبلی را و در انتخابات مجلس هشیار باشند. فرارو منتشر نکنی دیگه مطالبتو نمی خونم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
دارن همون جو سازی ها و فضاسازی های روزهای حساس رو تکرار میکنن
مردم باید هوشیار باشن و جو گیر نشن

روحانی خدمت بزرگی کرده و فداکاری کرده

جنگ روانی بیش نیست نگران نباشید و گول نخورید
قیصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
در آنچه احمدی نژاد چه بر سر ما آورد حرفی نیست!
ولی متأسفانه سطح درک سیاسی عامۀ مردم ما پایین است و این باعث میشود گروه هایی مثل جبهۀ پایداری و ... از همین موضوع سوء استفاده کرده، با فریب افکار عمومی به مجلس بیایند و همانطور که در مقالۀ بالا گفته شد زمینه را برای روی کار آمدن فکر خوشان هموارکنند!
یکنفر از مردم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
آقاجان اسم مستعارت را عوض کن. دو کلمه "ایران" و "آزاد" برازنده اظهار نظر جانبدارانه از احمدی نژادی که کشور را تا لبه سقوط کشاند، نیست!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
عالی بود آفرین بسیار دقیق و نکته بین واقعا آفرین بر نویسنده مقاله ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
حالا که همه دست به دست هم دادند و همه را بی بصیرت و خائن و وطن فروش خواندند و انبانها زین خازن پر کردند ندای کی کی بود؟ من نبودم سر می دهند. حنا دیگر از مد افتاده چه برسد به رنگش.
اردلان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
انفاقا خواهیم دید که همین ها با فریب افکار عمومی چطور در صحنۀ سیاسی کشور باقی میمانند!
اگر به تاریخ صدسالۀ ایران نگاه کنیم میبینیم کسانی همواره سعی میکردند دانش و آگاهی مردم را در سطح پایینی نگاه دارند تا مردم از خیانتها و سوء استفاده های آنها از سیاست بویی نبرند!
این فریبکارها از هر وسیله ای برای انحراف افکار عمومی از سیاست واقعی استفاده میکردند؛ یک روز با گسترش فساد و فحشاء، یک روز با گسترش اعتیاد، یک روز با سپر کردن دین و دیانت، یک روز با ایجاد توهّم توطئه و ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
بیصبرانه منتظر روز انتخابات هستیم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
مجلس دهم ازان اصلاحطلبان عزیز است. به امید پیشرفت ایران عزیز
اصول گرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
مردم از حالا میداند که اصولگرایان در مجلس نتوانسته ونمی تواند مشکل آنها را رفع کند وتغییر رو از 24 خرداد شروع کرده وادامه دارد
آرش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
احسنت احسنت ... همینه

خجالت نمیکشن ترسوها
یک ایرانی شاکی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
آقای علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ایران
انجانب بعنوان یک شهروند از حق قانونی خود استفاده می کنم و از شما می خواهم که گزارش دقیق درآمدهای بدست آمده در طول دوره دولت های نهم و مردم را ارایه کنید. در غیر اینصورت از حق قانونی خود استفاده و از شما به خداوند متعال شکایت خواهم کرد.
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
واقعا اما حافظه تاريخي ملت ايران بد نيست و بخوبي يادشان هست كه حضرات ايشان را تا حد يك قديس بالا بردند و از كسي كه ادعاي بصيرت دارد پذيرفته نيست اين همه بلا وخسارت را به كشورتحميل كند وبا يك كلمه كه از ما نيست از زيربارمسؤليت شانه خالي كند مردم يادشان هست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
روضه سید الشهدا برای عبرت است برای فراموش نشدن ظلم ال امیه به ازادی و انسانیت است قران می فرماید فذکر ان الذکری تنفع المومنین باید تذکر داد باید گفتار درمانی کرد نباید جنایت در حق ایران فراموش شود اقای روحانی تا 8 سال دیگر هم نمی تواندایران را به 8 سال پیش برگرداند
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
خیلی جالب و البته احمقانست! تا 8سال هر پیشرفتی را می خواهند به روحانی نسبت دهند ولی هر خرابی را به احمدی نژاد! پس با استناد به خودتان تمام افتضاحات فرهنگی و اقتصادی در 8سال گذشته مربوط به 8سال قبل آن یعنی دوران خاتمیست!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
هر کس و بهر دلیل در انتخابات اتی مجلس شرکت نکند در خط حسین شریعتمداری و احمدی نزاد است چون تحریم کننده اگر تصمیم به شرکت در انتخابات تکند حتما به لیست احمدی نزاد و شریعتمداری رای نخواهد داد .پس عدم شرکت این افراد خدمتی به شریعتمداری و احمدی نزاد است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
خدا کنه حافظه مردم مثل قبل پاک نشه
ناشناس
UNITED STATES
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
من هم میخواهم احمدی نژاد را فراموش کنم نه برای اینکه دیگر منافعم در احمدی نژادی بودن نیست بلکه بخاطر اینکه بتوانم به این ذهن خسته ام ارامش بدهم . ولی نمیتوانم . نمیتوانم چون کودک 7 ماهه ام را بخاطر هوای بد تهران از دست دادم ، نمیتوانم چون فاطمه دختر کوچک خانواده خاله ام بخاطر سرطان خون در 5 سالگی مرد ، خدا هیچ وقت گذر هیچ کس را به قطعه کودکان بهشت زهرا نیاندازد نمیتوانم چون پدرم مجبور است در سن 75 سالگی هنوز نگران فردایش باشد ، نمیتوانم چون بخاطر فرار از اینهمه چه کنم ها آواره کشوری دیگر شدم به امید فردای بهتر برای خودم که نه برای فرزندی که شاید بتوانم داشته باشم . نمیتوانم ، کاش میتوانستم . درد این همه زخم بر تن خودم و هموطنانم نمیگذارد فراموش کنم و تمام حس من چیزی جز نفرت نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
معجزه ی هزاره ی سوم دروغ نبود!! واقعا توو این تاریخ و زمان همچین آدمی و همچین سیستمی معجزه س !! که بیاد سرکارو همه رو قلع و قم کنه و به هیشکی هم جوابگو نباشه!!!!
واقعا چه جوابی دارند اونهایی که بی حد و حساب حمایت کردن ازش؟؟؟

جواب خدارو چی میخوان بدن؟؟؟
ناشناس
JAPAN
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
من اوایل فکر میکردم معجزه هزاره سوم دروغ است. بعدها متوجه شدم که احمدی نژاد به لحاظ حجم ویرانگری‌هایش و عظمت دروغهایش فقط با یک معجزه قابل توصیف است!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
نویسنده اسم نداشته یا جرات؟ ضمنا ما اصولگرایان هنوز هم احمدی را بر همگان ترجیح می دهیم هرچقدر هم که بهش انتقاد داشته باشیم حداقل محصول هسته ای کشور رو 8 سال حفظ کرد و 3 ماهه همه چیز رو به باد نداد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
اگر مردم ایران هولاکو و.یران کننده ایران را فراموش کنند احمدی نزاد را هم فراموش خواهند کرد
ناشناس
UNITED STATES
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
حالا اينها به كنار، كارهاي چندش‌آور و مشمئزكننده‌اي مثل سركشيدن ته مانده ليون آب او و داستان شعيب‌ ابن صالح و.....

البته كساني كه اين كارها رو ميكردن زرنگهاش بودند. ميدونستند دست احمدي‌نژاد براي هر كاري بازه و از تملق و چاپلوسي هم خوشش مياد. بهش حال دادند و تا ميتونستند به حساب ملت ازش امتياز گرفتند.

وگرنه خودشون هم ميدونستند كه احمدي‌نژاد از يك آدم معمولي هم معمولي‌تره.
مجله فرارو
پرطرفدارترین عناوین