bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۸۲۹۱۴

برزیل باید از آلمان و اسپانیا حساب ببرد

ما دو فرصت بزرگ یکی جام جهانی و دیگری المپیک را پیش رو داریم و می توانیم از طریق آن کشور را به بقیه دنیا نشان دهیم. این فرصت بزرگی برای کشور است تا درآمدزایی کند و صنعت توریسم را گسترش دهد. مهم است که تظاهرکنندگان این موضوع را درک کنند و این موارد را خراب نکنند. پس باید به سختی دراین مورد کار کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۲
فرارو – پله، سلطان فوتبال برزیل در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه می گوید امیدوار است تظاهر کننده ها همه چیز را در برزیل خراب نکنند.

به گزارش سرویس ورزشی فرارو، پله که این روزها در پاریس به سر می برد تا درمراسم رونمایی از کاپ جام جهانی حضور داشته باشد به دعوت خبرگزاری فرانسه برای یک گفت و گوی اختصاصی پاسخ مثبت داد. گفت و گوی او را در زیر که درباره مسائل متعددی است از نظر می گذرانید:

کمتر از سه ماه به جام جهانی مانده است. هیجانتان شروع شده است؟
بله. این تورنمنت فرصت بزرگی است و برای برزیل فوق العاده خواهد بود. مهم است که سازماندهی خوب و مناسبی برای این رقابت ها داشته باشیم.

این آماده سازی در راه جام جهانی با مشکلات جدی مواجه شده است. نگران نیستید؟
این مورد یکی از مسائلی است که ما را نگران کرده است. به هر حال بعد از تجربه جام کنفدراسیون ها در سال 2013 دولت سازماندهی بهتری داشت و حالا حضور پر رنگ تری هم دارد. امیدوارم جام جهانی فوق العاده ای داشته باشیم چون شایسته آن هستیم.

نگران این نیستید که مشابه اعتراضات اجتماعی که در جریان برگزاری جام کنفدراسیون ها رخ داد در جریان جام جهانی هم رخ دهد؟
به عنوان یک برزیلی از آن اتفاقات متاسف شدم. ما دو فرصت بزرگ یکی جام جهانی و دیگری المپیک را پیش رو داریم  و می توانیم از طریق آن کشور را به بقیه دنیا نشان دهیم. این فرصت بزرگی برای کشور است تا درآمدزایی کند و صنعت توریسم را گسترش دهد. مهم است که تظاهرکنندگان این موضوع را درک کنند و این موارد را خراب نکنند. پس باید به سختی دراین مورد کار کنیم.

تیم برزیل با هت تریک نیمار، آفریقا را 5 بر صفر در هم کوفت. فکر می کنید مهیای رویارویی با تیم های بزرگ هستید؟
عادت کرده ایم برزیلی ببینیم که گل های زیادی می زند اتفاقی که در جام کنفدراسیون ها کمتر شاهد آن بودیم. این تورنمنت تورنمنتی کوتاه مدت است که یک ماه بیشتر نیست. این نتایج برای بالابردن اعتماد به نفس خوب است ولی به این معنی نیست که برزیل قهرمان جام جهانی می شود. باید مراقب باشیم چرا که همین حالا دو تیم بزرگ برزیل را تهدید می کنند: آلمان که خیلی خوب بازی می کند و اسپانیا، که باید به آنها احترام زیادی گذاشت چون همین تیم را نزدیک به هشت سال حفظ کرده اند.

و آرژانتین مسی؟
آرژانتین مهاجمان خوبی دارد ولی سازماندهی تیمی خوبی ندارد. وقتی شما مسی را می بینید متوجه می شوید که مسی بارسا و آرژانتین با هم فرق دارند. در بارسا بازیکنان بزرگی مثل ژاوی و اینیستا هستند که او را کمک کنند. در تیم آرژانتین برقراری این ارتباط با سایر همتیمی هایش مشکل زا است و مسی کاملا متفاوتی را می بینید. به هر حال خواهیم دید که آنها برای جام جهانی آماده خواهند بود یا نه.

به نظر شما ستاره های جام جهانی چه بازیکنانی خواهند بود؟
گفتنش سخت است به ویژه اینکه مردم غالبا دروازه بان ها و هافبک های خوب جام جهانی را از قلم می اندازند و همه حواسشان متوجه مهاجمان است. به عنوان مثال از خودم می پرسم چه بازیکنی را تحسین می کنم و بعد جواب می دهم زیدان. چون او می توانست در خط میانی و حمله بازی کند، سر زن خوبی بود و کلا بازیکن کاملی بود. بعضی وقت ها بازیکنان مورد توجه قرار می گیرند چون فقط گل می زنند. در برزیل ما مطمئنا نیمار را داریم که بزرگترین امید ماست ولی این اولین جام جهانی او است و کسی نمی داند چه اتفاقی حواهد افتاد.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو