bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۸۸۵۴۴

استاد لطفی در گرگان به خاک سپرده می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
آهنگ‌ساز برجسته گرگان ضمن تسلیت درگذشت استاد محمدرضا لطفی آهنگساز بنام و نوازنده برجسته تار کشور از تشییع و خاکسپاری این هنرمند در گرگان خبر داد.

دکتر پژمان طاهری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام این خبر افزود: محمدرضا لطفی روز گذشته، در سن 67 سالگی و به علت بیماری در تهران دار فانی را وداع گفت.

وی افزود: به گفته خانواده این مرحوم، مراسم تشییع وی روز یکشنبه در گرگان انجام خواهد شد.

طاهری از برگزاری جلسه‌ای با اداره کل فرهنگ و ارشاد در این باره خبر داد و گفت: در این جلسه دکتر منتظری مدیرکل ارشاد، ناصر گرزین رئیس شورای شهر، پایین محلی عضو شورای شهر و نمایندگان شهرداری و جامعه موسیقی استان حضور خواهند داشت تا درباره مراسم‌های این استاد موسیقی گرگانی تصمیم گیری شود.

محمدرضا لطفی، استاد موسیقی کشور در سال (۱۳۲۵-۱۳۹۳) در شهر گرگان به دنیا آمد و طی سال هایی که در زمینه موسیقی برای کشور تلاش کرد زیر نظر استادانی همچون علی اکبر شهنازی و حبیب الله صالحی موسیقی را آموخت. وی با افرادی همچون محمدرضا شجریان و شهرام ناظری همکاری داشت.

وی در سال ۱۳۵۳ به عضويت گروه علمی دانشكده موسيقی درآمد و در همين سال همكاری خود را با راديو آغاز كرد. در سال ۱۳۵۴ گروه "شيدا" را راه‌اندازی كرد و به همراه گروه "عارف" به سرپرستی حسين عليزاده به بازخوانی و اجرای دوباره آثار گذشتگان پرداخت.

پیکر استاد لطفی با استناد بر وصیتنامه وی در شهر گرگان خاکسپاری خواهد شد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین