bato-adv
کد خبر: ۲۲۲۷۹۲

قیمت نفت بیش از ۵۷ دلار شد

تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
قیمت جهانی نفت تحت تاثیر افزایش تقاضا رو به افزایش گذاشت و در معاملات روز جمعه به ۵۷ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت روز جمعه افزایش یافت و روند ترمیمی خود را پس از رسیدن به نزدیکی پایین ترین رقم 6 سال اخیر در هفته گذشته، ادامه داد. اما با توجه به افزایش حجم ذخایر جهانی و بالا بودن حجم عرضه اوپک بعید است نفت شاهد ترمیم سریعی باشد.

قیمت نفت در پایان معاملات روز پنجشنبه بیش از 4 درصد افزایش یافت که ناشی از درگیری ها در لیبی و پیش بینی رشد تقاضا پس از سیاست های انبساطی بانک مرکزی چین بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت پس از افزایش 2 دلار و 41 سنتی در روز پنجشنبه، امروز با 73 سنت افزایش به 57 دلار و 30 سنت رسید.

قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه مارس نیز که دیروز 2 دلار و 3 سنت افزایش یافته بود، امروز 75 سنت رشد کرد و به 51 دلار و 23 سنت رسید.

وین لای، تحلیلگر بانک مرکزی استرالیا در یادداشتی نوشت: «نشانه هایی از احیای مجدد تقاضای فیزیکی در کوتاه مدت دیده می شود.»

تقاضای فیزیکی اخیرا به دلیل ذخیره سازی نفت خام در تانکرها توسط تجار برای بالا رفتن قیمت نفت برای تحویل در ماه های آینده، افزایش یافته است. کشورهای مهم وارد کننده نفت نظیر چین و هند نیز در حال ذخیره سازی نفت هستند.

لای افزود، با این حال، «این همچنان برای کاستن میزان قابل توجهی از عرضه موجود در بازار کافی نیست.»

هرچند که بازار در حال نشان دادن نشانه ایی مقدماتی از رشد قیمت است، تعداد رو به افزایشی از نمایندگان کشورهای عضو اوپک نزد این سازمان می گویند، انتظار ندارند که قیمت نفت به سرعت ترمیم شود.

اواخر روز پنجشنبه، عربستان، بزرگترین تولید کننده عضو اوپک، قیمت ماهیانه نفت خود برای مشتریان آسیایی را به پایین ترین رقم در حداقل 12 سال گذشته کاهش داد.
برچسب ها: نفت بازار دلار
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv