bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۴۹۸۶

از ون گوگ تا پیکاسو و وارهول در موزه هنر های معاصر

تاریخ انتشار: ۱۷:۴۶ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۸


نمايشگاه تخصصي آثار بزرگ جهان با عنوان «جلوه‌هايي از هنر معاصر جهان» از روز پنجم خردادماه در موزه هنرهاي معاصر تهران به نمايش در مي‌آيد.

به گزارش روابط عمومي موزه هنرهاي معاصر تهران، آثار هنرمندان بزرگ جهان كه در موزه‌هاي معاصر تهران نگهداري مي‌شود، با عنوان «جلوه‌هايي از هنر معاصر تهران» از روز پنجم خردادماه 1388 در گالري‌هاي موزه هنرهاي معاصر تهران به نمايش درمي‌آيد، به همين منظور موزه در حال آماده‌سازي فضاي گالري‌هاست. 

بنابر همين گزارش، اين آثار از مكاتب مختلف هنري يعني از سال‌هاي 1883 تا 1976 است و سبك امپرسيونيسم تا پاپ‌آرت، پست مدرن و كانسپتچوال آرت را شامل مي‌شود. اين آثار متعلق به هنرمنداني است كه در ايجاد جريانات هنري جهان تأثيرات عميق و جدي ايجاد كرده‌اند و برخي خود بنيان‌گذار مكاتب هنري بوده‌اند. 

به همين منظور و در خصوص ديدار هنرمندان و دانشجويان در جهت آگاهي بيشتر با تكنيك و روش‌هاي اجرايي اين آثار و ايجاد فرصت تطبيق و مطالعات نظري با اين نمايشگاه نشست‌هاي تخصصي با حضور استادان، پژوهشگران و هنرمندان با موضوعات مختلف هنري در فضاي داخلي موزه برگزار مي‌شود. 

اين آثار متعلق به هنرمنداني چون: پابلو پيكاسو، ونسان ونگوگ، كلود مونه، پل‌گوگن، تولوز لوترك، هنري ماتيس، ادوارد مونش، اندي وارهول، مارسل دوشان، مارك شاگال، جكسون پولاك، فرانسيس بيكن، ويكتور و ازارلي، ‌جاكوب بيل بوده، همچنين آثاري از هنرمندان انقلاب مكزيك در كنار اين آثار به نمايش درمي‌آيد. 

علاقه‌مندان در خصوص بازديد از اين نمايشگاه مي‌توانند از روز ششم خردادماه به موزه هنرهاي معاصر تهران مراجعه كنند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین