bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۵۸۹۳۵

سود امارات از برداشته شدن تحریم‌های ایران

موسسه فاینانس بین‌المللی (IIF) در گزارشی اعلام کرد: برداشته شدن تحریمهای ایران به بانک‌های امارات متحده عربی که روابط همکاری نزدیکی با شرکت‌های ایرانی دارند، سود می‌رساند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۲۵ دی ۱۳۹۴
موسسه فاینانس بین‌المللی (IIF) در گزارشی اعلام کرد: برداشته شدن تحریمهای ایران به بانک‌های امارات متحده عربی که روابط همکاری نزدیکی با شرکت‌های ایرانی دارند، سود می‌رساند.
 
گاربیس ایرادیان، رییس اقتصاددان موسسه فاینانس بین‌المللی در امور منطقه خاورمیانه و آفریقا در این گزارش اظهار کرد: امارات متحده عربی و لبنان از بهبود وضعیت اقتصادی ایران سود خواهند برد. با توجه به مهارتهای مالی و روابط منطقه‌ای لبنان، این کشور می تواند در فاینانس آتی و هدایت سرمایه گذاری مورد نیاز اقتصاد ایران نقش مهمی ایفا کند.
 
همچنین شرکتهای خارجی بیشتری برای داد و ستد با ایران ممکن است در دوبی مستقر شوند. صادرات امارات متحده عربی به ایران که عمده آن در قالب صادرات مجدد بوده است، در سال 2014 به 33 میلیارد دلار بالغ شد که یک سوم از کل واردات ایران بود. در حالیکه انتظار می رود بیشتر شرکتهای چندملیتی که با ایران تجارت دارند، از دوبی استفاده کنند، همزمان زیرساخت خدمات مالی توسعه یافته در امارات هم ورود و خروج سرمایه از ایران را افزایش می دهد.
 
موسسه اعتبارسنجی "مودیز اینوسترز سرویس" در گزارش اخیرش درباره دورنمای بانکهای ایران در دوران پساتحریم، یادآور شده بود بانکهای مستقر در کشورهایی مانند امارات و لبنان که همکاری و روابط تجاری نزدیکی با ایران دارند و همچنین بانکهای غربی، چینی و هندی به احتمال بالا مجذوب اقتصاد متنوع ایران و جریان تجاری قابل توجه آن خواهند شد.
 
به گفته خالد هولادار، مدیر اعتباری ارشد مودیز، اگر اقتصاد ایران گشوده شود با در نظر گرفتن ماهیت بخش خصوصی اقتصاد دوبی و توانمندی آن به عنوان یک قطب لجستیکی، بانکهای دوبی شاهد افزایش فرصتهای تجاری بلندمدتشان خواهند بود.
 
به گفته تحلیلگران مودیز، اگرچه بخش بانکی در ایران فرصتهای خوبی را عرضه می‌کند، اما گسترش حضور به این کشور برای بانکهای خارجی با توجه به ابهامات عملیاتی و ژئوپلیتیکی، ریسکهای زیادی دربردارد و بانکهای خارجی را در معرض مشکلات نقدینگی مشابه مشکلاتی که در حال حاضر در اقتصادهای نوظهور دچار تغییر و تحولات سریع تجربه می‌کنند، قرار می دهد از این رو مستلزم کنترل ریسک و نظارت است.
 
اگرچه شماری از بانکها، موسسات مالی و سرمایه‌گذاران خصوصی ماه‌ها مهیای مشارکت در فرصتهای تجاری ایران بوده‌اند اما بسیاری از آنها اظهار کرده‌اند که تحولات ژئوپلیتیکی اخیر را زیرنظر داشته و دنبال می کنند.
 
مدیرعامل یک بانک مستقر در دوبی در این خصوص به پایگاه خبری "گالف نیوز" گفت: امارات سابقه طولانی از روابط تجاری با ایران داشته و انتظار داریم مشاجرات دیپلماتیک اخیر رفع شوند و بعید است تنشهای مذکور مانعی بر سر راه روابط اقتصادی بلندمدت باشند.
جامعه شناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
چقدر خوب بود که تو ایران بانک خارجی میداشتیم و زیرساختهای لازم برای صادرات مستقیم به ایران نه مثل الان که ابتدا کالا به دبی میرود و با صرف هزینه مجددا به ایران صادرات میشود

البته این آرزوها قبل از تحریمها هم بود که تا بحال حل نشده باقی مانده است

در ضمن تحقق این آرزو نیازمند سیاست باز سرمایه گذاری خارجی است که منافع ذینفعان فعلا این اجازه را نمیدهد .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
همچنین شرکتهای خارجی بیشتری برای داد و ستد با ایران ممکن است در دوبی مستقر شوند!ایران باید با هوشمندی طی دو سال شرایطی را برای شرکتهای سرمایه گذاری خرجی در جزیره کیش فراهم کند تا اهرم فشار از سوی امارات کاهش یابد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
تحریم میشه عربها سود میکنن . جنگ میشه عربها سود میکنن . نفت بالا میره عربها سود میکنن . تروخدا جمع کنید بزارید بعد تحریم با کشورهای دست اول رابطه مستقیم داشته باشیم نه دلال های مفت خور ..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
ایکاش دولت مردان ما شرط واردات کالا را باز کردن دفتر مستقیم در کیش قرار میدادند
سید جمشید
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
سلام .
عامل بدبختی اقتصاد ما همین امارات است .
چرا سرمایه گذاران خارجی بدون واسطه نمی آیند در ایران و یا چرا ایران که کشور اول منطقه هم هست خودش کارهای مالیشو انجام نمیده و با این کارش فرصت را به این ضد ایرانیا میده ؟
باور کنید بیشتر مشکلات اقتصادی در ایران زیر سر امارات است .
یا علی به سید علی
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۹
ناشناس
United States
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
من گفتم چرا روابطشون را قطع نکردن. البته برای ما هم فقط همین امارات باقی مونده. خدا خیرشون بده.
ALIREZA
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
اشتباهي كه پس از جنگ هشت ساله ادامه يافت وايران به جاي توسعه وتجهيز بندرگاههاي خود دبي وامارات را آبادكرد! وگرنه بازار 3ميليوني امارات كجا وبازار 400ميليوني ايران وكشورهاي اطرافش كجا ؟ نمايندگي بانك ها وشركت ها به جاي امارات كوچك در ايران بزرگ بايد باشد-سودي كه امرات از ايران وايراني بود بس است!
ناشناس
Germany
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
مشكل جديد إمارات ،كشيد شدن پاي عربستان به اين ماجرا است و عرب ها با عرب ها برادر مي مانند و اهميتي به برادران مسلمان نمي دهند وقتي پول دارند! وقتي به پول ايراني عجم احتياج است تمام برادران عرب يك هو برادران مسلمان مي شوند و جيب ملت ما را خالي مي كنند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
کاسبان برجام
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv