bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۵۹۱۱۳
متن بیانیه مشترک ظریف و موگرینی

تحریم‌ها علیه ایران برداشته شد/ این توافق تاریخی، استوار و منصفانه است

پس از ورود هیات های مذاکره کننده ایران و اتخادیه اروپا و آژانس به مقر سازمان ملل قرائت بیانیه مشترک ظریف و موگرینی قرائت شد.
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۹ - ۲۷ دی ۱۳۹۴
فرارو- پس از ورود هیات های مذاکره کننده ایران و اتخادیه اروپا و آژانس به مقر سازمان ملل قرائت بیانیه مشترک ظریف و موگرینی قرائت شد.

وین محمد جواد ظریف، فدریکا موگرینی و یوکیا آمانو به اتفاق هیات های مذاکره کننده ساعت ۲۲ به وقت محلی پس از آن که گزارش تایید اقدامات ایران طبق برجام منتشر و در اختیار شورای حکام قرار گرفت وارد ساختمان سازمان ملل شدند.

متن بیانیه مشترک ظریف و موگرینی بدین شرح است:

امروز، ما به روز اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) رسیدیم. از زمان روز تصویب، ما مجدانه تلاش کردیم و تعهد مشترک و اراده جمعی خود را به نمایش گذاشتیم تا سرانجام موجبات اجرای برجام را فراهم کنیم. امروز، شش ماه پس از نهایی شدن آن توافق تاریخی، آژانس بین المللی انرژی اتمی تأیید کرد که ایران تعهدات هسته ای ذیربط خود تحت برجام را اجرا نموده است.

از آنجا که ایران به تعهدات خود عمل نموده است، امروز تحریم های مالی و اقتصادی ملی و چندجانبه مربوط به برنامه هسته ای ایران منطبق با برجام برداشته شد. اتحادیه اروپایی، کشورهای 1+5، مرکب از جمهوری خلق چین، جمهوری فرانسه، جمهوری فدرال آلمان، فدراسیون روسیه، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا، و ایران همچنین در زمینه استفاده‌های صلح آمیز از انرژی هسته ای، در چارچوب برجام، همکاری خواهند کرد.

تحریم های سازمان ملل مربوط به برنامه هسته ای ایران برداشته شد. قطعنامه 2231 (2015) شورای امنیت که برجام را مورد تأیید قرار داد، از این پس در کنار پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (ان پی تی)، تنها چارچوب حقوقی مربوط به فعالیت‌های هسته ای ایران خواهد بود، و کلیه مفاد قطعنامه های 1696 (2006)، 1737 (2007)، 1747 (2007)، 1803 (2008)، 1835 (2008)، 1929 (2010) و 2224 (2015) خاتمه می یابند.

اتحادیه اروپایی تأیید کرده است که چارچوب های قانونی لازم برای برداشتن تحریم های مالی و اقتصادی اتحادیه درباره برنامه هسته ای ایران اجرایی شد. ایالات متحده اعمال تحریم های مصوب مرتبط با برنامه هسته ای ایران را امروز متوقف می کند که همچنین شامل لغو فرمان های اجرایی مربوطه و صدور مجوز برخی فعالیت ها، آنگونه که در برجام مشخص شده است، می باشد. اتحادیه اروپایی و ایالات متحده آیین نامه های مربوطه در خصوص جزئیات تحریم هایی که برداشته می شوند را صادر و از این طریق مشارکت بین المللی در پیشرفت اقتصادی ایران را تسهیل کردند.

همانگونه که مقرر شده است، ما به مراقبت و نظارت بر اجرای کامل و موثر برجام از طریق کمیسیون مشترک، مرکب از 1+5 و ایران که توسط نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور روابط خارجی و سیاست امنیتی هماهنگ می گردد، دقیقا همانگونه که در 23 تیر 1394 توافق شد، ادامه خواهیم داد. آژانس بین المللی انرژی اتمی به سهم خود، مسئولیت مراقبت و راستی آزمایی اجرای برجام و نیز تعهدات ایران به عنوان عضو معاهده منع اشاعه و موافقتنامه پادمان و اجرای موقت پروتکل الحاقی را به عهده دارد.

ما مایلیم با استفاده از این فرصت، از دولت اتریش به دلیل میزبانی، و از همه کشورهایی که از فرآیند مذاکرات حمایت و به اجرای برخی از تعهدات تحت برجام کمک کردند، تشکر نماییم. ما همچنین از تمامی شخصیت هایی که از سال 1382 هدایت مذاکرات را به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران و 1+5 به عهده داشته اند، سپاسگزاری می کنیم.

همه طرف ها باوری راسخ دارند که این توافق تاریخی، استوار و منصفانه است، خواست های همه را تأمین می کند، و اجرای مناسب آن گامی کلیدی در کمک به بهبود صلح، ثبات و امنیت منطقه ای و بین المللی خواهد بود.

این دستاورد به روشنی ثابت می کند که با اراده سیاسی، پشتکار، و از طریق دیپلماسی چندجانبه، ما قادریم سخت ترین معضلات را حل و فصل، و راه حل های واقع بینانه ای که قابلیت اجرای موثر داشته باشند پیدا کنیم. این یک پیام قاطع و امیدوارکننده است که جامعه بین المللی می بایست در تلاش های مان برای ساختن جهانی امن تر، مد نظر داشته باشد.

وزیر خارجه آمریکا از لغو تحریم‌های هسته‌ای آمریکا علیه ایران خبر داد
جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اندکی پس از تایید شدن انجام تعهدات ایران از سوی آژانس با اعلام این که ایران در راستای تعهدات خود در برجام حرکت کرده است اعلام کرد که کشورش همه تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را لغو کرده است.

دقایقی پیش نیز اتحادیه اروپا اعلام کرد که تحریم‌های هسته‌ای خود علیه ایران را لغو کرده است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
ناشناس 9و هفده خدا وکیلی حقوق ماهانت چنده جان عزیزات بگو!!به خدا پسر به پدررحم نداره برادربرا بی پولی برادر عزیزش رو ذبح کرد ،پسر برا نداری و خواست ارثیه نداشته خانواده ش رو تیرباران کرد ؛خودفروشی جوانان هر دو جنس و تجاوز بالا رفت زنها طلاق گرفتن و مطلقه شدن کانون خانواده ها پاشید روانها پاشیده شد موهادسفید شد محبت قلبها مرد!و من به عینه اینها رو تو اطرافیانم دیدم اونوقت شما قلب راکتور رو عزت ما میدونی خودت و افکارت رو به خدا سپردم که فقط اون میتونه قضاوت کنه
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
به نظر من با توجه به اینکه همه ی کشورها جز کشور ما به منافع ملی فکر میکنند بنابراین نمیشه گفت اوباما دولتی منحصر به فرد داشت . البته اوباما یک استثنا بود و هست اما اگر اوباما توافق نمیکرد یک دولت دیگه حتما اینکارو میکرد .

چون اونها واقعا منافع ملی براشون مهمه . برعکس ما .

البته تن دادن ایران به توافق هم نشونه ی خوبی هست که حداقل یکم خرد نشون دادیم و برای منافع ملی گام برداشته شد .

هر چند بعید میدونم منافع ملی تاثیر چندانی برای رسیدن به توافق در ایران داشته و منافع خود طرف ها به توافق بستگی داشت .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
مبارکه
شیخ شیراز حضرت لسان الغیب به اوباما و روحانی چنین گفته است:
درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد نهال دشمنی بر کن که رنج بی شمار آرد
آسایش دو گیتی در تفسیر این دو حرف است. با دوستان مروت با دشمنان مدارا
ایران آباد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
خدایا ممنونم روی کاسبان تحریم رو سیاه کردی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
این پیروزی بزرگ و تاریخی مرهون هوشیاری و استقامت مردم ایران در انتخابات سال 1392 بود . خناسان و بدخواهان انتظار انفعال و دوری مردم از صندوقهای رای را داشتند اما مردم با درایت و هوشیاری آنان را غافلگیر و امروز نتیجه شیرین این استقامت را چشیدند .
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۱۴
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
فردا بنزین 80تومان
نان ۵۰تومان
جام جهانی بعدی در ایران
احسان
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
وای حالا چیکار کنیم! اول اروپا بریم یا آمریکا؟!!!
محمد ازاتریش
Austria
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
مبارکباد برملت بزرگ وبا عظمت ایران
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
خداوندا ایران را از همه بدی ها دور دار
محمد
United States
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
دکتر مچکریم . رسیدی تهران تبریک ما رو به رییس جمهور برسان.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
سپاس را یزدان پاک. خداواندا ایران ما را از شر بد خواهان حفظ کن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
خداوندا ایران عزیزمان را از گزند دشمنان همیشه محفوظ بدار
تبریک.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
اون اقای فواد ایزدی هست که ژست ادم های متفکر و دانشمند میگرفت و لیدر و سردسته مخالفان برجام شده بود و تو رجانیوز و شبکه خبر صدا و سیما و اینجور جاها همش حرف از نا امیدی و لغو و توقف برجام رو میزد حالا قیافش دیدنیه ببینیم چی میخواد بگه. هر وقت این اقا حرف میزد من یاد اون کارتن گالیور میافتادم که یک مرد چاقی تو اون کارتن بود که همه رو ناامید میکرد و همش حرف های نا امید کننده میزد و میگفت (من میدونم ما هممون میمیریم) حالا نقل این اقای فواد ایزدی و امثال اون بود که همش واسه اجرای برجام آیه یاس میخوندند و میگفتند برجام اجرایی نمیشه و حالا همه پیش بینی های چرت و پرت و مزخرف این اقا و امثال این اقا اشتباه از آب در اومد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
تبریک به رهبری معزز و مدبر که اگر نبود نگاه کلان وراهبردی ایشان به مسائل و جهت دادن اینهمه افکار مختلف در کشور در راستای تامین منافع حداکثری ملت ایران این موفقیتها دست نایافتنی بود ومعلوم نبود کشتی این ملک وملت با بکش بکش های جناحهای مختلف در این جهان بی رحم ومکار در کجا به گل مینشست..رهبر عزیز و مظلومم که موفقیتها و روزهای شادی این ملت مرهون زحمتها وتدبیرها ی توست ولی مواقع تبریکها کمترین چشمداشت رو به این تبریکها از جانب ملتت داری من یک شهروند این کشور هستم و از همینجا میخواهم از زحماتت تشکر کنم وبگم که دوستت دارم وقدر زحماتت را سعی میکنم بدانم..خداوند برای این کشور حفظت کند...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
حسین عبده تبریزی مشاور وزیر راه : نرخ دلار با رفع تحریمها قطعا کاهش نخواهد یافت، افزایش شاید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
بعد از رفع تحریم ها ایران باید با سرعت و شذت زیاد تولید نفت رو افزایش بده و حتی به خود امریکا هم نفت صادر کند تا اهمیت عربستان برای امریکا بخاطر تولید نفت کم بشه و اقتصاد و صنعت امریکا هم به نفت و گاز ایران وابسته شود از اونطرف هم باید شعارها و سیاست های ضد امریکایی رو کاهش بدیم و روابط اقتصادی و سیاسی رو با غرب و بخصوص با امریکا گسترش بدیم تا باز هم اهمیت عربستان برای امریکا و غرب کمتر شود. باید در توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با غرب و امریکا تا اونجا پیش بریم که مانند عربستان سالی چند میلیارد دلار از امریکا اسلحه و تجهیزات نظامی بخریم اونوقت هست که عربستان بطور کامل منزوی خواهد شد و اهمیتش رو برای امریکا از دست خواهد داد یعنی ما از نظر تولید نفت و خرید اسلحه از امریکا باید جای عربستان رو در منطقه بگیریم. هر چقدر روابط اقتصادی و سیاسی ایران با غرب و آمریکا گسترش پیدا کند عربستان سعودی بیشتر منزوی خواهد شد. چطور عربستان سعودی میتواند با هواپیماهای جنگی پیشرفته F15 و F16 و بمب های هدایت شونده لیزری که امریکا به اون داده بر سر مردم مظلوم یمن بمب و موشک بریزد و انها رو به خاک و خون بکشاند ولی ما نتوانیم بر سر دشمنان خودمون یعنی داعش و القاعده در عراق و سوریه و یمن بمب و موشک بریزیم؟؟ چرا عربستان بتواند دشمنانش را با بمباران هوایی و با هواپیماهای پیشرفته در یمن نابود کند اما ما نتوانیم ما با نیروی هوایی و با بمباران دشمنان مون رو در عراق و سوریه نابود کنیم؟؟ باید روابط و اقتصادی و سیاسی مان با امریکا انقدر نزدیک شود تا ما هم بتوانیم هواپیماهای جنگی پیشرفته اف 15 و اف 16 از امریکا خریداری کنیم تا بتوانیم دشمنان خودمون یعنی داعش و القاعده رو که از طرف عربستان حمایت میشوند رو با دقت بسیار بالا و سرعت زیاد در عراق و سوریه و یمن و لیبی از اسمان و با هواپیماهای جنگی پیشرفته بمباران و نابود کنیم تا ضرب شصت محکمی به عربستان و ترکیه و سایر قدرت های منطقه ای حامی داعش و تروریست ها نشان دهیم.
ملت
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
و اين گونه پرايد به خاطره ها پيوست...
(الكي مثلا سايپا ديگه بهانه نمياره...)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
به یزدان اگر ما خرد داشتیم ...
جاوید
Romania
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
این است دیپلماسی تدبیر ...ان شالله مبارک ملت باشد ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
راستی این دیپلماسی، سال 82 که همین روحانی و ظریف سکاندار مذاکرات بودند کجا بود؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
بر همه ايرانيان مبارك باشه و به دلواپسان تسليت عرض ميكنيم. كاسبان تحريم به دنبال شغل ديگري باشند!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
حسین فریدون بره دنبال شغل دیگری چون دیگه صرافی جواب نمیده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
شروع برجام یعنی محدودیت و نظارت 15 ساله مبارک
حاج یونس
Kazakhstan
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
خوشحال نباشید، شیطان بزرگ ی بهونه داره
فرامرز
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
اگر امثال شما بدخواهان اجازه بدهند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
برو از این توافق وفرجام برجام عصبانی باش و از این عصبانیت نمیر بلکه شادی مردمی را که 10سال از زندگیشون رو تلف کردی ببین
علی
Netherlands
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
آقای حاجی ،اگر مثل همیشه بهانه ندن افراد نادان انها نمیتونن بهانه بیارن .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
مگر اینکه بعضی ها عمداً و یا از روی حماقت بخوان بهونه دست دیگران بدن.
محمد
United States
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
مگراينكه اين بهانه را دوستان بي ترمزشما بدستشان بدهنـــد...!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
شمام پارانويا داريد
حاج پونس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
دو رکعت نمازبخون شیطون لعنت کن انشاا... که خیره...
ن
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
شما خودتو ناراحت نکن حاجی
درسته باب میل شما نیست ولی باب میل یه ملت هست که خیلی چیزارو میفهمن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
حالا میفهمم کی سفارت عربستان را اتش زد
قلب راکتور!
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
تبریک به همه ظریف عزیز خسته نباشی علی یارت
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
خدارو شکر
واقعا خوشحالم
Naser
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
مبارك است بر ملت بزرگ ايران

اميد است بانيان اين مصيبت ها روزي در قبال اين فجايع پاسخ بدهند
محمد
United States
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
متاسفانه ازهمين الآن طلبكارهم هستنـــد...!
رو كه نيست،.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
تبریک به همه مردم صبور ایران!
احتمال یک درگیری بیهوده در منطقه ی جنگ زده ی خاورمیانه برداشته شد؛ از نظر اقتصادی(بصورت بالقوه) به سال 1383 برگشتیم؛ صلح آمیز بودن انرژی هسته ای به دنیا ثابت شد و ..... ؛ همه با معجزه ی گفتگو و دیپلماسی
حمید
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
تشکر از بزرگ مرد ایران زمین دکتر ظریف
آران
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
درود و تبریک از این که از طریق دیپلماسی از حقوق ملت دفاع کردید آقای ظریف
www.androidtak.com
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
۲سال مونده از دوره اقای روحانی و تحریم برداشته شد!
اگر مردم تفاوت نبینند دوباره رای نمی‌دن به ایشون!
پیام
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
خداحافظ تحریم خداحافظ خاطرات خاطرات تلخ
خداحافظ تورم.سلام به ایران سرفراز سلام دنیا سلام به آینده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
تبریک اما
اولاً برای این رفع تحریم هزینه اش را پرداخت کردیم که همان قبول حداقل 10 سال محدودیت و نظارت است و دوماً برجام تازه از امروز شروع شده است
مهر
United States
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
مباركه
ایرانی69
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
این گوی و این میدان انشاله که این توافق عاقبت خوبی داشته باشه برای این مردم صبور.
ظرافت های خاصی درصحبت وزیر بود که اماده ایم صحبت کنیم درموردمشکلات دیگه
فقط امیدوارم مثل سال69 اصلاح طلبان معنی حسن نیت رو بفهمند .منظورم ماجرای ازادی چندگروگان امریکایی درقبال پایان دشمنی امریکابانظام ایران.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
حالا که چی؟ بارهای توقیفیم میرسن؟ماشین ارزون تر میشه ؟ بنزین ارزون تر میشه؟ چه اتفاقی میفته؟ قبلا به بهانه ی تحریم میکردن توپاچه مونم الانم یه چیز دیگه ای پیدا میکنن این مسئولان. واقعا متاسفم کاش همت کنیم پدر اونهایی که به بهانه ی تحریم ها همه چیز رو چندبرابر کردن در بیاریم و چندبرابر بیاریم پایینتر قیمتارو.ولی باید تو خواب ببینیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
این روز رو باید در تقویم ثبت کنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
مثل عهد نامه های ترکمنچای کلستان و 1919 !!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
جوجه رو ......
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
سپاس از اینکه برگشتیم به دوازده سال پیش
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
کی لی لی لی لی ...!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
تشکر از روحانی ظریف و تیم او
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
ازرفع تحریما خوشحالم...دست آقای ظریفم ازاینجا می بوسم ولی این قضیه تاثیر چشمگیری تو بهبود زندگی ما مردم عادی نداره
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
ظریییییییییف عاششششششقتم
روحااااااااانیی مچکرییییییییییییییییم واقعاااااااااا.
آ سید احمد
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
دیوار تحریم فرو ریخت
دیپلماسی تدبیر و امید در سیاست خارجی نتیجه داد.
حال که با دشمن خونخوار میتوان مذاکره کرد و بر اساس منافع مشترک به توافق رسید و از امریکایی ها رفع حصر کرد؛ لابد راهی هم برای توافق و صلح داخلی به نفع مردم وجود دارد. امیدوارم این مهم هر چه سریعتر اتفاق بیفتد و همدلی و یکپارچگی ملت ایران برای دستیابی به اهداف مشترک در حوزه داخلی نیز حاصل شود.
نیما
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
تبریک به تمام ایرانیان,ممنونم از روحانی و تیم بی نظیرش,خسته نباشی دکتر ظریف عزیز
نیما
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
واااااااااای چقدر خوشحالم....ممنونم ای بزرگ مردان ایران سپاس از روحانی و سپاس از دکتر ظریف
lawer
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
ملت ایران خسته نباشید...
مقدمات توسعه و رشد ایران فراهم شد، باید دست به دست هم داد تا ایرانی سرافراز و سربلندتر داشت.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
(تحریم‌ها علیه ایران برداشته شد)
چقدر منتطر این تیتر خبری بودم......
خدارو شکر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
صدتا دیوونه سنگ انداختند تو چاه، یه عاقل همشو بیرون آورد.
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
ای جماعت دلواپس عصبانی باش ولی از این عصبانیت نمیر بلکه شادی مردمی را که 10سال از زندگیشون وجوونی شون رو تلف وتباه کردی ببین وخجالت بکش
جوان ناکام
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
خدایا شکرت . ای خدا !! ای کاش آن کسی که در آن هشت سال وضع کشور رو به این روز انداخت و پس اندازهای من بیچاره رو که به زحمت جمع کرده بودم در سال 90به یک سوم ارزشش رساند و باعث افسردگی و بیکاری در بهترین سالهای جوانی ام شد به سزای عملش در این دنیا و آن دنیا می رسید .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
فرخنده وخجسته باد پیروزی لبخند بر ترشرویی
ناشناس
-
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
دلار میره بالای 5000
فربد فتحی
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
رای ما، محمدجواد طریف
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
من هم مثل همه تبریک میگم ولی به دلتون صابون نزنید هیچ اتفاقی نمی افته تا وقتی اختلاس هست رشوه هست باند و باند بازی هست و اقتصاد خراب هست و سیستم اداری فاسد . مطمئن باشید برای من و شما هیچ اتفاقی نمی افتد . این پولهای بلوکه شده خودشان هست و به من و شما ربطی ندارد اصلا نبض اقتصاد دست خودشان هست . هیچ امیدی به بهبود افتصاد نداشته باشید مطمئن باشید آب از آب تکون نمی خورد چون اقتصاد بد جوری مریض است . باید اصلاحات عمیقی صورت گیرد.
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
ای کاش دولت اجازه می داد یه جشن مردمی سراسری برگزار بشه.خسته نباشید هم از گفتگو با دیپلمات های خارجی هم از سنگ اندازی های دلواپسان داخلی
سیروان
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
دورد بر مردم ایران که این همه سال تحمل کردن وبااین همه فشار ایستادن امیدواریم این توافق سبب شود تا تمام جوانان کشورمان کار پیدا کنند تمام مشکلات اقتصادی شون حل بشه الهی آمین
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
حتی نمی تونم به نظرات دوستان پاسخ منفی یا مثبت دهم مشکل کجاست؟
دلواپس 6 آتیشه
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
ظریف حیا کن دیپلماسی رها کن.ههههههه
مثلا الان جز اون اقلیت 4 ملیونی ام
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
دلار همون قیمته، هزینه جریمه ها دو برابر شد ، پول آب و برق و .... هر روز داره گرون تر میشه ، بعد از سال ی افزایش قیمت هم خواهیم داشت ...خدایی تبریک چی ......!!!!؟؟؟

لطفا پیام و منتشر کن فرارو
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
سيف گفته : 32 ميليارد دلار براي واردات كالاهاي لازم خرج خواهد شد ! لطفا كاري كنيد جهت رفع بيكاري و درمان خرج شود
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
کسانی که با نادانی کشور را به پردتگاه و ورشکستگی بردند در هر مقامی باید محاکمه شود
نیوشا
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
ممنون ای شیر مرد ایرانی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
درود بر هاشمي و روحاني و ظريف و ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
امروز روز خشن ملی باید باشد اگر مردم می دانستند چه خطر از بیخ گوش ملت و کشور گذشته روی پاهایشن بند نمیشدند از تمامی کسانی که در این راه به ملت خدمت کرده اند سپاس گذاریم بخصوص از آقایان روحانی و ظریف
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
بیائید با همدلی و تلاش بیشتر از فرصت پیش آمده و جلوگیری از تکرار اشتباهات ، کشورمان را بسازیم و کمتر به فکر تخریب یکدیگر باشیم . ایران عزیر متعلق به همه ایرانیان است .برایش خونها داده ایم و باید این میراث پر گهر را به ایندگان با عزت به یادگار بگذاریم.از همه بزرگ مردان کشورم که برای سربلندی و اقتدار کشور گام برمیدارند سپاسگذارم
بهار آزاد
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
زنده باد صلح ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
بايد حالا كه نفت ارزون شده، روي گردشگري سرمايه گذاري كرد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
انشااله که ااز مساله هسته ای درس تاریخی بگیریم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
ممنون جناب ظریف اشاالله مملکتمان شاهدپیشرفتها وزندگی خوب بارفاه مردم باشد
سارا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
به ما چی میرسه؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
حجم اختلاصهای ‍بساتحریم
اشکان
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
واقعا نمیدونم چی بگم ... کاری که آقای روحانی و ظریف انجام دادن درخور و شعور یک ایرانی بود ، دیپلماسی ... کاری که هیچ کدوم از کشورهای مسلمان اطرافمون قادر به انجامش نیستن و جز جنگ برای صلح راهی بلد نیستن ... عظت ، شرف و عظمت ملت ایران چیزی بود که روحانی به همه ی دنیا ثابت کرد و حساب مارو از کشورهای وحشی عقب مونده جدا کرد

ممنونم روحانی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
امیدوارم ظریف درسال1400رئیس جمهور ایران شود
سها
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
همه تشكر كردند حرفي براي من نماند
درود بر ملت ايران
محمد
United States
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
اگرچــه برگشتيــم به 12ســال پيش! ولي جلوضرر ازهرجائيكه گرفتــه شود منفعت است...! باتبريك به ملت ايران وقتيكه خواستنــد و بايدخستــه نباشيــد گفت به آقاي دكترظريف،
راستي كل تيــم مذاكره كننــده قبلي به اندازه نفر 4 ام و5ام تيم دكترظريف سـواد داشت؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
تبریک به همه موافقان و مخالفان تبریک
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
تبریک به همه مردم ایران و تشکر اول از شهیدان این سرزمین که هرچه داریم بعد از لطف خدا از آنان است و درود به بزرگ مردانی که در این حماسه نقش آفرینی کردند و کور باشد چشم دشمنانی که توان دیدن موفقیت ایران و ایرانی را ندارند.
آباد باش ای ایران
آقای دکتر ظریف از شما به نمایندگی از همه کسانی که در راه این موفقیت بزرگ چه مستقیم و چه غیر مستقیم زحمت کشیدند تشکر میکنم و امیدوارم همه اتان سالم و سربلند باشیددوستتان داریم
محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
از ما که گذشت ما جوانان دوران انقلابیم که نو جوانی را در انقلاب جوانی را در جنگ و جبهه ها و دوران میانسالی را در تحریم گذراندیم ...به امید آنکه لا اقل فرزندانمان رنگ آرامش را ببینند و شرایط کار و رشد و بالندگی که در شرایط مخاصمه امکانپذیر نیست در شرایط جدید فراهم گردد. خدا را شکر که در این کشمکشه سیاسی ،عقل بر احساس و شعور بر شور پیروز شد. ودیپلماسی کاری را کرد که با جنگ و هزاران کشته و ویرانی کشور هم امکان موفقیت نداشت. ما با توسعه اقتصاد با پیشرفت های علمی و تکنولوژی داخلی که گشایش آن با لغو تحریمها امکان پذیر شد(چرا که پیشرفت های علمی نیازمند مقدماتی است که با تحریم امکانپذیر نبود این را پژوهشگران به خوبی لمس کرده اند) ایران را سربلند و قدرتمند خواهیم کرد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
ان شاءاله بهانه دولتی ها هم برداشته شد ببینیم چیکار می کنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
درود بر روان پاک شهیدان هسته ای که با اهدای خون خود چنین سربلندی برای ایرانمان آفریدن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
امیدواریم دشمن در کمین نشسته ایران دوباره دبه نکند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
تازه برگشتیم به 13سال قبل حالا تو این 13سال دنیا چه قدر رو به جلو رفت وما رو به عقب بماند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
هر آنچه امروز در برجام به طرفی غربیها امتیاز داده شده مرهون تلاش و فداکاری مردانی از جنس مقاومت بوده است نه معامله
یک طلبه
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
نباید دشمنانمون رو دست کم بگیریم همه باید طبق نظر حضرت آقا عمل کنیم
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
خداراشکر.الهم الشغل الظالمین بالظالمین.آمین
رضاجوانشیر
Germany
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
دست مریزاد به ظریف و دولت تدبیر و امید
و تبریک به مردم ایران
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
من فقط تو فکر اون 12 سالی هستم که عمرمون تلف شد...... بهترین سالهای یک جوان متولد دهه 60 تو اون دوازده سال بود که همش صرف این ماجراجویی هسته ای شد.........
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
تبریییییییییک
دلواپسان عصبانی بمانند و در این عصبانیت بمیرند
بازم تبریییییییک
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
با تشکر از :
1- مردم ایران (که بار سختی ها رو به دوش کشیدن)
2-روحانی و ظریف
3-دولت فعلی آمریکا (متاسفانه شاید باید گفت دولت تکرار نشدنی آمریکا)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
ای کاش مراحل خارج کردن قلب رأکتور اراک و پر کردن آن از بتن از تلویزیون پخش زنده می شد تا صحنه های افتخارآمیز دیپلماسی لبخند دولت انفعال و تعلیق و تزویر برای همیشه در تاریخ این سرزمین ثبت و ضبط بماند تا آیندگان بدانند در برهه ای از تاریخ این ملت دولتی بر سر کار بود که منافع ملی را به پای مصالح جناحی و گروهی خویش ذبح کرد وچنین سرمایه عظیمی را در ازای وعده هایی نسیه که بر فرض تحقق همه آنها هم تأثیر چشمگیری در اقتصاد و معیشت ملت نخواهد داشت به باد داد تا عمر دولت حقیرش بیشتر به درازا بیانجامد!

اما خدای جای حق نشسته و به زودی مردم خواهند فهمید که این امام زاده قلابی حاجت نمی دهد!!! و در آن روز وای بر دروغگویان فریبکار...

خدا را شاکرم و در برابرآیندگان سربلندم که از این فعل دولت انفعال و تزویر اعلام برائت می کنم!

درود خدا بر مردان مرد عرصه مقاومت

اللهم احفظ قاعدنا الامام الخامنه ای
سلام بر شیرمردان میدان جهاد سید حسن نصرالله و سردار سلیمانی

لعنت خدا بر آنان که عزت و اقتدار این ملت را به باد دادند...

فرارو شرف داشته باش منتشر کن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
چه ربطی به شرف فرا رو داره!؟!
انتشار مطالب خلاف قانون و عرف که تکلیفش معلومه و منتشر نمی شه. سایر مطالب منتشر میشه.
به نظرت میشه نتیجه گرفت که رسانه های طرفدار نظرات شما که نظر ما رو منتشر نمی کنن بخاطر مسایل شرافته؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
من با نظر ت موافقم ولی خیلی احساسی نوشتی .................این نیز بگذرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
مبارکه ولی باید مواظب نقشه های دشمن بود
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
خدا رو شکر...
تبریک به همه مردم ایران ..
احسان
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
درود بر دكتر روحاني و وزير حاذقش دكتر ظريف، بر همگي مبارك باشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
با تشکر از رهبر جمهوری اسلامی و رئیس جمهور و زحمات تیم مذاکره کنند الخصوص جناب آقای دکتر ظریف . ایران همیشه پاینده و شاد و سرافراز
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
دیپلماسی فعال و عالمانه نتیجه داد .امروز مبارزه با گره های کور اقتصادی که همانا سودجویی و تنبلی و آرزوی یک شبه ره صدساله رفتن ، تولید کالاهای بی کیفیت و نادیده گرفتن اصل رقابت و مهمتر از همه دخالت دولت در بازار میبایست مورد توجه ویژه قرار گیرد .
امید است ، دولت محترم با پذیرش اصل رقابت و تنها نظارت ومراقبت از بازی عادلانه در بازار ، موجبات رشد بخش خصوصی را فراهم نماید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
درود بر ظريف تسليت به دلواپسان
Hamed
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
ظريففففففف فدايي داري . تا کورررر بشه چشم بدخواهات .
عطا شال
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
خوبه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
برگشتیم به هشت سال قبل چه ذوقی میکنیم,خدا باعث و بانیش رو نابود کته از روی صفحه روزگار محوش کنه,تحریمها رو میگم.
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
خدا قوت ظريف 2 سال و نيم برنامه ريزي براي رسيدن به هدف براي سرفرازي ايران اسلامي
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv