bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۹۴۸

جنجال تصاویر فرزندان پینوشه هنگام ورود به زندان

تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۲۸ مهر ۱۳۸۶

پخش تصاويري از پسران و دختران آگوستو پينوشه كه هنگام ورود به زندان توسط پليس گرفته شده، در رسانه‌هاي شيلي و سايت‌هاي اينترنتي باعث شد تا پليس تحقيقات تازه‌اي را در اين زمينه آغاز كند. 

اين تصاوير پس از اينكه پليس شيلي دو پسر و سه دختر آگوستو پينوشه، ديكتاتور سابق شيلي را در چهارم اكتبر به اتهام اختلاس دستگير كرد، از آنها گرفته شده است. فرزندان پينوشه پس از گذراندن دو روز در زندان آزاد شدند اما هم‌چنان تحت بازجويي قرار دارند. 

اگرچه بر اساس قوانين شيلي اين تصاوير نبايد به طورعمومي منتشر شود اما رسانه‌هاي اين كشور و روزنامه‌ي ال مركوريو اقدام به چاپ اين تصاوير كردند. 

در اين تصاوير تمامي پنج فرزند پينوشه مانند مجرمان به طور ايستاده در مقابل دوربين قرار دارند و شماره‌اي براي شناسايي آنها بر روي سينه‌هايشان نصب شده است. 

در همين حال هوگو اوتيس، وكيل لوسيا پينوشه، دختر ارشد آگوستو پينوشه گفت: «فرزندان پينوشه تا كنون مجرم شناخته نشده‌اند.
فرزندان پينوشه به عنوان بخشي از يك پرونده در مورد اتهام عليه پدرشان مبني بر استفاده از 27 ميليون دلار بودجه‌ي عمومي شيلي و پنهان كردن و واريز آنها در بانك‌هاي خارجي دستگير شدند.» 

پينوشه ديكتاتور سابق شيلي كه در دوران زمان جنگ سرد بر آمريكاي جنوبي تسلط داشت دسامبر گذشته بدون محاكمه شدن به اتهام اختلاس و يا نقض حقوق بشر درگذشت.
برچسب ها: پینوشه
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین