bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۵۵۷

پيشرفته‌ترين روش ساخت انيميشن در ایران

تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۱۰ آبان ۱۳۸۶

رئيس سازمان صدا و سيما از دست يافتن به پيشرفته ترين روش ساخت انيميشن در دنيا خبر داد.

سيد عزت الله ضرغامي امروز در حاشيه بازديد از كميته هاي تخصصي اجلاس ABU كه در سالن همايشهاي صدا و سيما برپاست گفت: «خوشبختانه ABU سعي كرده است در اين سالها بدور از برخي حواشي خاص در جهت ارتقاء فعاليت هاي حرفه اي بخصوص در حوزه فني توفيقاتي بدست بياورد. 
ما در اجلاس تهران سعي مي كنيم موضوعات جديدي را در حوزه فني ارائه بدهيم، موضوعاتي كه اين روزها به سرعت از نظر فن آوري پيشرفت مي كند و مجموعه اعضاء ABU بايد نسبت به موضوعات جديد و فناوريهاي جديد آمادگي داشته باشند. »

وي در ادامه گفت: «در حوزه برخي ساختارهاي جديد توليد هم كارهاي جديدي در جمهوري اسلامي ايران در حال ارائه است. همين امروز در حوزه انيميشن كاري تحت عنوان «كپچر موشن» ارائه مي شود كه براي اولين بار است كه در سطح جهاني از اين روش توليد انيميشن كه فوق العاده از پرفورمنس بالايي در حوزه توليد انيميشن برخوردار است استفاده مي شود و شيوه ساخت آن بدين صورت است كه به وسيله يك بازيگر زنده تمامي حركاتي كه بايد در صحنه انيميشن رخ دهد با كپچر كردن و ارتباط با تصاوير متحرك با يك باورپذيري فوق العاده و قابليت انجام بسيار بالا بازسازي مي‌شود.»

ضرغامی ادامه داد: «تمام همكاران رسانه اي ما كه اين صحنه و اجراي كاملا حرفه اي و موفق را ديدند اعلام كردند كه اولين بار است چنين كار پيچيده، موثر و تخصصي را مي بينند و ما آن را به همكاران خود در ABU نيز ارائه خواهيم كرد و هم يك نگاه جديد در حوزه فني است و هم يك نگاه در حوزه ساختاري است و هم شرايطي را فراهم مي كند كه بسياري از حس هاي موثر را در حوزه توليد بتوان از طريق انيميشن پياده كرد. 
بخصوص رابطه انيميشن و تصوير با بازيگر زنده و همه اينها شيوه هاي جديدي است كه يك مورد از آن به همت موسسه صبا ارئه شده است.»
برچسب ها: انیمیشن
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین