bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۹۱۸۳

مرزهای کشور به صورت آنلاین کنترل می شود

تاریخ انتشار: ۱۷:۳۶ - ۲۸ دی ۱۳۸۸


سخنگوي سازمان انرژي اتمي با بيان اينكه مرزهاي كشور به صورت آنلاين در برابر آلودگي هسته‌اي كشورهاي همسايه كنترل مي‌شود، گفت: سامانه جديد هشدار آني و پالايش پرتوهاي محيطي كشور ورود احتمالي آلودگي هسته‌اي به كشور را از كشورهاي همسايه كنترل می کند.

علي شيرزاديان ضمن اعلام افزايش تدابير سازمان بري حفاظت مردم و محيط در برابر آلودگي‌هاي احتمالي خارجي اظهار داشت: متوسط دز گاماي محيطي از طريق اين سامانه كه با هدف كسب اطلاع به هنگام از ورود احتمالي آلودگي هسته‌اي كشورهاي همسايه از طريق هوا و ممانعت از ورود اقلام آلوده به مواد راديواكتيو به كشور راه‌اندازي شده‌ است، به صورت لحظه‌اي در دسترس مي‌باشد. 

وي ادامه داد:تهران، جلفا، رامسر، بجنورد، سرخس، چابهار، بندرعباس، بوشهر، اهواز، كرمانشاه، اروميه، بيرجند و زاهدان، شهرهايي هستند كه با اين سامانه كنترل مي‌شوند. 

سخنگوي سازمان انرژي اتمي خاطر نشان كرد: اين سامانه با بهره‌گيري از جديدترين تكنيك‌ها در حوزه فناوري اطلاعات به دست متخصصان داخلي ساخته شده و از ابتداي سال 88 در دفتر امور حفاظت در برابر اشعه مركز نظام ايمني هسته‌اي كشور مورد بهره‌برداري قرار گرفته است. 

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین