bato-adv
کد خبر: ۳۹۲۷۴۳
اطلاع رسانی تبلیغاتی

تفاوت های ظریف میان دو شاهکار؛ بی ام و528i و بی ام و535i

زیرا در ارائه سیستم‎های کمک راننده این خودرو با ارائه کروز کنترل تطبیقی به شما اجازه می‌دهد تا با آزادی عمل بیشتری رانندگی کنید. اما از طرفی نیز قیمت بی ام و528i در رنج کمتری قرار دارد. بنابراین اگر به این تفاوت های جزئی اهمیت نمی‌دهید، خرید بی ام و528i انتخاب مقرون‎به‏صرفه‎تری است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

تفاوت های ظریف میان دو شاهکار؛ بی ام و528i و بی ام و535i

بی ام و سری5 که از سال 1972 توسط کمپانی بزرگ بی ام و به بازار خودرو عرضه می‌شود همواره پرفروش‎ترین سدان‎های بی ام و را در دل خود جای می‌دهد. محبوبیت و شهرت جهانی بی ام و سری5 در سال‎های اخیر با طراحی‎های اسپرت و جذاب جدید و اضافه شدن تکنولوژی‎های روز دنیا به آن بسیار بیشتر از سابق شد. طوری که سهم بزرگی از خرید و فروش بی ام و سدان در بازار جهانی هم اکنون متعلق به بی ام و سری5 می‌باشد.

در میان مدل‎های مختلف بی ام وسری5 پرچمدارانی که باعث این فروش بالا شده اند دو مدل بی ام و 528i و بی ام و 535i می‌باشند. این دو مدل دو قشر متفاوت از جامعه را چنان درگیر خود کرده اند که مشتریان اروپایی چه برای خرید خودرو لوکس داخل شهری و چه برای خرید خودرویی باکیفیت رانندگی فوق اسپرت، خرید بی ام و سری5 را در انتخاب‎های اولیه خود قرار می‌دهند.

در ایران نیز این دو خودرو در بین اسپرت‎سواران جوان که به صدای گوش‎نواز غرش بی ام و علاقه بسیاری دارند بسیار محبوب هستند. به طوری که اگر به بازار خرید و فروش بی ام و در ایران سری بزنید نام بی ام و528i را به‎وفور خواهید دید. بی ام و535i نیز جای خود را در دل جوانان ایرانی باز کرده اما به دلیل قیمت بالاتر آن به میزان کمتری وارد می‌شود. در ادامه به بررسی تفاوت‎های این دو هم‎وطن آلمانی می‌پردازیم و برتری‎های آن‎ها را بازگو خواهیم کرد.

تفاوت های ظریف میان دو شاهکار؛ بی ام و528i و بی ام و535i

طراحی و امکانات بی ام و535i و طراحی528i

تمام مدل‎های سری5 بی ام و بر روی یک بدنه و شاسی طراحی می‌شوند و در حالت استاندارد از امکانات و طراحی یکسانی برخوردار هستند. این خودرو‎ها هر دو با هدف ایجاد لذت یک رانندگی اسپرت و خشن برای رانندگان خود طراحی شده‎اند و در عمل نیز ثابت کرده‎اند که هدف خود را به بهترین نحو اجرا کرده‎اند. تنها تفاوت در طراحی ظاهری این خودرو‎ها اندازه رینگ‎ها است. در بی ام و 528i رینگ های آلیاژی 17 اینچی و در بی ام و535i رینگ‎های آلیاژی 18 اینچی در اختیار دارید که با لاستیک های ران فلت مناسب برای تمام فصول رانندگی نرم و راحتی را به شما هدیه می‌دهند.

هر دو نیز بر روی اتاق f10 بی ام و طراحی شده‎اند که فضای کافی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند و از این نظر نیز تفاوتی میان آنها دیده نمی‌شود. مدل‎های پایه بی ام و528i و بی ام و535i هر دو تقریبا امکانات یکسانی در داخل کابین خود ارائه می‌دهند. اما اگر بخواهیم ریزبینانه‎تر عمل کنیم بر اساس گفته‎های طراحان این دو خودرو نوع چرم مصنوعی استفاده شده در بی ام و535i نرم تر بی ام و 528i می‌باشد. وقتی پای آپشن‎های این خودرو ها به میان می‌آید، باید گفت بی ام و535i لوکس‎تر و با آپشن‎های به‎روز‎تری همراه است.

زیرا در ارائه سیستم‎های کمک راننده این خودرو با ارائه کروز کنترل تطبیقی به شما اجازه می‌دهد تا با آزادی عمل بیشتری رانندگی کنید. اما از طرفی نیز قیمت بی ام و528i در رنج کمتری قرار دارد. بنابراین اگر به این تفاوت های جزئی اهمیت نمی‌دهید، خرید بی ام و528i انتخاب مقرون‎به‏صرفه‎تری است.

عملکرد فنی و تجربه رانندگی با بی ام و528i و بی ام و535i

تفاوت اصلی و حیاتی این دو پرچمدار سری 5 بی ام و در زیر کاپوت مشخص می‌شود. اگر به سراغ اجزاء زیر کاپوت برویم خواهید دید که بی ام و 535i با موتور 3 لیتری 6 سیلندر خود قدرت و شتاب بیشتری نسبت به موتور 2 لیتری 4سیلندر بی ام و528i دارد. هر دو موتور نیز از نوع توربوشارژ و TwinPower هستند. بی ام و535i توانایی تولید 300 اسب بخار نیرو را دارد و در مقابل آن بی ام و528i با نیرویی 240 اسب بخاری قرار دارد.

علاوه بر این، این قدرت در بی ام و535i به یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک استپ ترونیک منتقل می‌شود که به شما اجازه می‌دهد در هر دو حالت اسپرت و تعویض دستی دنده بیشترین سرعت و نرمی ‌را برای تعویض دنده داشته باشید. این عملکرد از بی ام و535i یک خودرو سوپر اسپرت با تجربه رانندگی سرعتی و قدرتی را داده است. علاوه بر این سیستم کنترل تطبیقی انتقال نیرو(ATC) در بی ام و535i تجربه یک رانندگی تعاملی و قابل کنترل را نیز می‌دهد.

از طرفی بی ام و528i با مصرف سوخت پایین تر نسبت به بی ام و535i این خودرو را به یک انتخاب خوب برای مسیرهای شهری تبدیل کرده است. بنابراین اگر با ماشین خود در طول روز بین مسیرهای شهری زیاد رفت و آمد می‌کنید قطعا خرید بی ام و528i گزینه بهتری است. اما برای به رخ کشیدن قدرت در پیست‎ها و جاده‏ها خرید بی ام و535i با تجربه رانندگی پرهیجان خود شما را راضی خواهد کرد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو